NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Bibke

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Bibke »

Moet je hier eens zien vanaf minuut 12'00: https://www.youtube.com/watch?v=LJ3WG3yR218
bobke

Bericht door bobke »

Ja, ik ben toch wel wat ontgoocheld in fabrikant Siemens. Er waren veel problemen met de levering van loks type 18, maar ja, je denkt dat kan misschien wel eens gebeuren met een order, maar we gaan blijkbaar nu dezelfde kant uit met de Desiro's. Blijkbaar is Siemens (Duitse kwaliteit wat normaal goed zou moeten zijn ) bijlange niet zo betrouwbaar en degelijk als wij dachten.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Daarnet 2042 in Antwerpen met een half uur vertrokken, ging net naar de 33xx als alternatief en achter je gat vertrekt hij. :x
Shrek

Bericht door Shrek »

bobke schreef:Ja, ik ben toch wel wat ontgoocheld in fabrikant Siemens. Er waren veel problemen met de levering van loks type 18, maar ja, je denkt dat kan misschien wel eens gebeuren met een order, maar we gaan blijkbaar nu dezelfde kant uit met de Desiro's. Blijkbaar is Siemens (Duitse kwaliteit wat normaal goed zou moeten zijn ) bijlange niet zo betrouwbaar en degelijk als wij dachten.
De levering van de 18 is toch heel vlot verlopen? In het begin waren er enkele maanden vertraging maar die zijn later ingehaald. Er waren ook nooit noemenswaardige problemen met de locs bij mijn weten.
Retard

Bericht door Retard »

Shrek schreef:
bobke schreef:Ja, ik ben toch wel wat ontgoocheld in fabrikant Siemens. Er waren veel problemen met de levering van loks type 18, maar ja, je denkt dat kan misschien wel eens gebeuren met een order, maar we gaan blijkbaar nu dezelfde kant uit met de Desiro's. Blijkbaar is Siemens (Duitse kwaliteit wat normaal goed zou moeten zijn ) bijlange niet zo betrouwbaar en degelijk als wij dachten.
De levering van de 18 is toch heel vlot verlopen? In het begin waren er enkele maanden vertraging maar die zijn later ingehaald. Er waren ook nooit noemenswaardige problemen met de locs bij mijn weten.
Er werden toch telkens nieuwe problemen gevonden, en zelfs een brand: http://www.bfoto.be/docu/his/e182.php
Siemens moest zelfs 20 miljoen euro boete betalen :wink:
Steven

Bericht door Steven »

Als je de levering van de HLE18 vergelijkt met die van HLE13 dan kan je haast een verschil van dag bij Nacht vaststellen. HLE13 was zowat een zorgenkind in de eerste zes jaar na zijn levering, bepaalde kleine kwaaltjes zijn er zelfs nooit echt uitgeraakt.
deadlock

Bericht door deadlock »

De HLE18 was ook een zorgenkindje en er waren diverse mensen, ik geloof ook hier, die zich op een gegeven moment afvroegen of de locomotief wel een definitieve toelating zou krijgen :p
Steven

Bericht door Steven »

Elke nieuwe lok heeft zijn zorgen dat is niets nieuws. Maar in tegenstelling tot de hle13 was de hle18 eens hij in dienst was veel beter. De homologatie mag dan iets of wat tijd genomen hebben het zijn locs die heel betrouwbaar zijn voor mij.
groentje

Bericht door groentje »

Sinds de invoering van de hle18 hebben we een pak minder omleidingen via lijn 36 ipv lijn 2. Dat was met de 13 schering en inslag...
Steven

Bericht door Steven »

Het is gewoon een feit da elke homologatie ongeacht of het nu HLE18, Desiro of wat dan ook, onderhevig is aan homologaties, hoe groter het voorwaardenpakket hoe lastiger die homologaties meestal verlopen. Verder kan ik enkel vaststellen dat het recente nieuwe materieel iets minder miserie verkoopt eens het in dienst is tov hun voorgangers, zeker bij de locomotieven.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Lukas schreef:Hoi,

Ik heb gisteren de Desiro met de grafiti XL gezien in Aalst.De Desiro in kwestie is de 08022.Dit stel was actief op de L trein naar Geraardsbergen.De andere trein op deze verbinding was Klassiekske 217.

Lukas
Ik had die graffiti niet gezien omdat het de andere kant hing.
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Ik heb de indruk dat het met de Desiro's een beetje dezelfde kant gaat uitgaan zoals met de AM80? Binnekort ook met plekken door het verwijderen van de graffiti? :roll:
Tijgernoot

Bericht door Tijgernoot »

Ik mag toch hopen dat men heeft geleerd van de problemen met de andere stellen en zijn voorzien van een speciale folie/coating waardoor met één bezoek aan de wasstraat de graffiti schoongeboend is?

http://www.youtube.com/watch?v=kS24ItjdTKw
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Bibke schreef:Moet je hier eens zien vanaf minuut 12'00: https://www.youtube.com/watch?v=LJ3WG3yR218
:shock: Dat ene rijtuig is totaal onherkenbaar geworden! Zelfs de ruiten zijn voor 100 % overschilderd. Wie wil daar nu nog in zitten?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Zoals ik al gemeld heb heb ik deze Desiro afgelopen zaterdag gezien in Aalst.Graffiti op treinen is voor mij ronduit schandalig.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Plaats reactie