NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Moet je hier eens zien vanaf minuut 12'00: https://www.youtube.com/watch?v=LJ3WG3yR218
Ja, ik ben toch wel wat ontgoocheld in fabrikant Siemens. Er waren veel problemen met de levering van loks type 18, maar ja, je denkt dat kan misschien wel eens gebeuren met een order, maar we gaan blijkbaar nu dezelfde kant uit met de Desiro's. Blijkbaar is Siemens (Duitse kwaliteit wat normaal goed zou moeten zijn ) bijlange niet zo betrouwbaar en degelijk als wij dachten.
Daarnet 2042 in Antwerpen met een half uur vertrokken, ging net naar de 33xx als alternatief en achter je gat vertrekt hij. 

De levering van de 18 is toch heel vlot verlopen? In het begin waren er enkele maanden vertraging maar die zijn later ingehaald. Er waren ook nooit noemenswaardige problemen met de locs bij mijn weten.bobke schreef:Ja, ik ben toch wel wat ontgoocheld in fabrikant Siemens. Er waren veel problemen met de levering van loks type 18, maar ja, je denkt dat kan misschien wel eens gebeuren met een order, maar we gaan blijkbaar nu dezelfde kant uit met de Desiro's. Blijkbaar is Siemens (Duitse kwaliteit wat normaal goed zou moeten zijn ) bijlange niet zo betrouwbaar en degelijk als wij dachten.
Er werden toch telkens nieuwe problemen gevonden, en zelfs een brand: http://www.bfoto.be/docu/his/e182.phpShrek schreef:De levering van de 18 is toch heel vlot verlopen? In het begin waren er enkele maanden vertraging maar die zijn later ingehaald. Er waren ook nooit noemenswaardige problemen met de locs bij mijn weten.bobke schreef:Ja, ik ben toch wel wat ontgoocheld in fabrikant Siemens. Er waren veel problemen met de levering van loks type 18, maar ja, je denkt dat kan misschien wel eens gebeuren met een order, maar we gaan blijkbaar nu dezelfde kant uit met de Desiro's. Blijkbaar is Siemens (Duitse kwaliteit wat normaal goed zou moeten zijn ) bijlange niet zo betrouwbaar en degelijk als wij dachten.
Siemens moest zelfs 20 miljoen euro boete betalen

Als je de levering van de HLE18 vergelijkt met die van HLE13 dan kan je haast een verschil van dag bij Nacht vaststellen. HLE13 was zowat een zorgenkind in de eerste zes jaar na zijn levering, bepaalde kleine kwaaltjes zijn er zelfs nooit echt uitgeraakt.
De HLE18 was ook een zorgenkindje en er waren diverse mensen, ik geloof ook hier, die zich op een gegeven moment afvroegen of de locomotief wel een definitieve toelating zou krijgen :p
Elke nieuwe lok heeft zijn zorgen dat is niets nieuws. Maar in tegenstelling tot de hle13 was de hle18 eens hij in dienst was veel beter. De homologatie mag dan iets of wat tijd genomen hebben het zijn locs die heel betrouwbaar zijn voor mij.
Sinds de invoering van de hle18 hebben we een pak minder omleidingen via lijn 36 ipv lijn 2. Dat was met de 13 schering en inslag...
Het is gewoon een feit da elke homologatie ongeacht of het nu HLE18, Desiro of wat dan ook, onderhevig is aan homologaties, hoe groter het voorwaardenpakket hoe lastiger die homologaties meestal verlopen. Verder kan ik enkel vaststellen dat het recente nieuwe materieel iets minder miserie verkoopt eens het in dienst is tov hun voorgangers, zeker bij de locomotieven.
Ik had die graffiti niet gezien omdat het de andere kant hing.Lukas schreef:Hoi,
Ik heb gisteren de Desiro met de grafiti XL gezien in Aalst.De Desiro in kwestie is de 08022.Dit stel was actief op de L trein naar Geraardsbergen.De andere trein op deze verbinding was Klassiekske 217.
Lukas
-
Ik heb de indruk dat het met de Desiro's een beetje dezelfde kant gaat uitgaan zoals met de AM80? Binnekort ook met plekken door het verwijderen van de graffiti? 

-
Ik mag toch hopen dat men heeft geleerd van de problemen met de andere stellen en zijn voorzien van een speciale folie/coating waardoor met één bezoek aan de wasstraat de graffiti schoongeboend is?
http://www.youtube.com/watch?v=kS24ItjdTKw
http://www.youtube.com/watch?v=kS24ItjdTKw
- Dieselfreak
Bibke schreef:Moet je hier eens zien vanaf minuut 12'00: https://www.youtube.com/watch?v=LJ3WG3yR218

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Hoi,
Zoals ik al gemeld heb heb ik deze Desiro afgelopen zaterdag gezien in Aalst.Graffiti op treinen is voor mij ronduit schandalig.
Lukas
Zoals ik al gemeld heb heb ik deze Desiro afgelopen zaterdag gezien in Aalst.Graffiti op treinen is voor mij ronduit schandalig.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!