Fyra

sammarco1
Contacteer:

Re: Fyra.

Bericht door sammarco1 »

NSHispeed kan misschien in een fase komen waarin ze het recht hebben om de rommel terug naar Italë te sturen en hun geld terug vragen maar als Ansaldo ondertussen dan failliet gaat , dan zien de Hollanders niets meer of weinig terug van hun geld.
En dan staan er daar, ook weer een duizend mensen op straat zonder baan...

Echt jammer dat die trein nu zo een afgang maakt... Nu om te zeggen dat italie alleen maar brol maakt vind ik er wel wat over. Ik ben akkoord als men zegt dat Italiaanse dingen iets minder kwalitatief zijn dan duitse rommel. Maar vergeet niet dat ook Italie in sommige industriele dingen marktleider is. De nieuwe Fiat 500 is wel een succes verhaal bvb. Ferrari maakt motoren om u tegen te zegen, Buggatti om maar even een topmerk te noemen. Daar staan we toch allemaal met bewondering naar te kijken niet ? Neem de Stoomlok 12006 uitgerust met kleppen ipv stoomschuif. Was een italiaanse vinding. De Directe injectie voor dieselwagens. Zo dommerikken zijn het ook niet hé.

De finesse ontbreekt ze. De totale eind afwerking. Mischien dat Belgische of nederlandse Technici deze extra finesse nog aan die trein kunnen aanbrengen, word het mischien toch nog een goed product.

(Misschien dan ook ineens die akelige neus ontdoen, das toch echt hollandse smaak ?)
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Steve

Bericht door Steve »

sammarco1 schreef:
NSHispeed kan misschien in een fase komen waarin ze het recht hebben om de rommel terug naar Italë te sturen en hun geld terug vragen maar als Ansaldo ondertussen dan failliet gaat , dan zien de Hollanders niets meer of weinig terug van hun geld.
Dan zouden ze dat louter aan hun eigen management (of het gebrek daaraan) te danken hebben, hé... de rollen nu ook niet omkeren. :wink:
kika

Bericht door kika »

sammarco1 schreef:
Daar moeten NMBS/NS zich niets van aan trekken. Al bestel je nog zoveel materieel, alle treinenbouwers danken mensen af als hun dat net even uitkomt. Bij iedere bestelling om het even waar wordt geroepen als 'wij' die niet krijgen moeten we 'fabriek in uw buurt' sluiten. Als het inderdaad zo ongeveer duidelijk is dat bij een directe claim + geld terug Ansaldo in faling gaat kan het inderdaad slimmer zijn om iets te verzinnen waarbij je over langere termijn meer geld/materieel terug krijgt. Niet een korting bij een volgende aankoop, maar zoals DSB: een serieuze compensatie (in schijven) betalen, ondertussen op zoek gaan naar alternatieven, Ansaldo nooit meer die krengen laten aanraken en ze zelf enigszins oplappen dat ze een soort van rijdbaar zijn.
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Dat is waar, maar het is beangstigend de dag van vandaag om al die bedrijven failiet te zien gaan. En al die mensen op straat, zonder vooruitzichten.

Ik hoop dat ze eruit komen met die FYRA, en dat die negen treinen die er nu zijn nog iets van betekenis kunnen hebben. Ik geloof nooit echter in een nog verdere levering van nieuwe V250'ers, daar is de schade reeds te groot voor.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Boris

Bericht door Boris »

Men kan het doel van een treinverbinding Amsterdam- Brussel niet vergelijken met het doel van een Thalys.
Amsterdam-Brussel is internationaal gezien een boemeltrein. Er liggen talrijke belangrijke tussen steden zoals Den Haag, Delft, Dordrecht en Mechelen. Vergeet niet dat werknemers en studenten een betrouwbare goedkope verbinding nodig hebben tussen uiteindelijk A & B :mrgreen:
Het doel van een Thalys Amsterdam-Paris is om mensen aan te brengen voor het franse TGV net (Marseille - Pepignan - Bordeaux enz...). Personen voor Brussel mogen ook mee aangezien er in Brussel steeds een publiek is voor Paris enz...

Met de Fyra heeft men iets willen brengen dat niemand nodig had :!: Men heeft het door de strot van de passagiers willen duwen door de Beneluxtrein af te schaffen. Daarbij heeft men het uiteindelijke doel hoger vermeld volledig vergeten.

Wat ook nodig blijkt is een verbinding naar Delft - Den Haag. Weer die verdomde werknemers en studenten :evil:

Wat helemaal onduidelijk is : waarom zou dit een internationale trein zijn??? Maakt van Roosendaal, Maastricht en Breda een soort dubbelstation (zowel NMBS als NS) en ik ben zeker dat op korte tijd deze lijnen een groot klienteel trekken.

De treinen die deze lijnen doen zijn Nederlands tot RMB en Belgisch vanaf daar en omgekeerd. Alleen Prorail en Infrabel moeten nationale tarieven gaan rekenen. Daar is er werk voor de Europese politiekers.

Misschien is dat te moeilijk voor alle politiekers :roll:
deadlock

Bericht door deadlock »

Nou ik zie de toekomst heel zwart tegemoet. Op deze verbinding was altijd al een enorm vervoerspotentieel wat niet benut werd en op dit moment is de helft van de klanten al weggelopen. Ik denk niet dat die ooit weer terugkomen.
Tijgernoot

Bericht door Tijgernoot »

Ik merk een zeker dedain vanuit de NMBS naar de NS: die hollanders kwamen aanzetten met dit misbaksel dat we maar te accepteren hadden en zie wat er van komt! Er wordt nog geprobeerd de irritatie te vermommen door het atelier op de Watergraafsmeer te prijzen voor hun werk, maar eigenlijk weet men al: dit is broddelwerk en moet zo snel mogelijk in het archief worden weggestoken.

Ik denk dat het voor het grootste deel ook wel waar is wat de NMBS er van vindt. De NMBS heeft in 1999 nog een brief naar de Nederlandse krant "De Telegraaf" gestuurd om duidelijk te maken dat ze vonden dat de NS door de Nederlandse overheid in het nauw werd gedreven door te dreigen de NMBS en/of SNCF de exploitatie van de HSL te geven. Op dat moment stond men op het punt aandelen van de Thalys aan de NS te verkopen en leek de samenwerking voor een toekomstige treinverbinding beter dan ooit te gaan worden. Een van de meest gehate Nederlandse ministers ooit, Tineke Netelenbos van Verkeer en Waterstaat heeft echter de boel op scherp gezet door ambtenaren naar Brussel en Parijs te sturen om aan te geven dat de exploitatie ook wel zonder de NS kon gebeuren. Daar komt de brief van de NMBS vandaan, die vond dat met de NS een spelletje werd gespeeld en dat de overheid niet wist wat ze aan het doen was. Het was toen echter al te laat, de SNCF zag hun kans schoon om de NS op de kast te jagen en sindsdien heeft de NS, die zich in het nauw gedreven voelde, zonder blikken of blozen een geldbedrag op tafel gelegd voor de HSL om die Fransen buiten de deur te houden.

Daarna moest alles zo goedkoop mogelijk worden uitgevoerd zodat de reiziger vanaf december vorig jaar dan werd opgescheept met een trein die welliswaar sneller is maar verder helemaal niets extra's te bieden had boven de Benelux. De NS moest bovendien heel snel geld uit die reizigers gaan persen om de treindienst voor zichzelf ook maar enigszins betaalbaar te houden en probeerde opnieuw het trucje met dure kaartjes uit. Daaruit bleek dat NS Hispeed een zeer kortetermijngeheugen had: bij de Fyradiensten die binnen Nederland bleven had men met een supplement van 8 euro tussen Amsterdam en Rotterdam proefondervindelijk gemerkt dat je op een paar diehards iedereen naar de normale verbinding jaagt, toen het supplement slechts 2 euro werd zat de trein opeens tot de rand gevuld. De prijs van treintickets blijkt elastisch voor de vraag, in tegenstelling tot autobrandstof. NS Hispeed werd gedwongen met treinen waar ze zelf ook niet enthousiast over waren te gaan rijden tegen prijzen die ze zelf niet konden verantwoorden en toen de roze wolk van NS Hispeed na een paar weken, geholpen door een sneeuwbui, knapte en de puin neerviel bleek dat de spoorwegen en de politiek de afgelopen tien jaar met de oren dicht NANANA IK HOOR JULLIE NIET heeft geroepen naar iedereen die dit aan zag komen. De NMBS kan aangesproken worden op het feit dat ze hun Nederlandse partner niet op betere gedachten heeft gekregen, maar het zwaartepunt van de problematiek ligt overduidelijk in Nederland waar echt alles is misgegaan wat kon misgaan.

Op dit moment kan ik de NMBS alleen maar complementeren met het zo snel handelen om de treinreizigers in ieder geval over de grens te krijgen, het is niet veel maar het is iets. Tegelijkertijd is de afhandeling van de klanten en de informatievoorziening aan beide kanten van de grens problematisch, maar de NS lijkt het crisismanagement iets sneller/beter onder de knie te hebben en blijkt ook bereid geld op de tafel neer te leggen om de klant tevreden te houden, dat is iets wat de NMBS weer minder goed doet.
Commendatore

Bericht door Commendatore »

Is het jullie ook opgevallen dat tijdens de hoorzitting de Belgische politici inhoudelijk over het algemeen genomen duidelijk sterker en kritischer waren dan die uit Nederland?
Tijgernoot

De Nederlandse politiek is al jaren geleden gezonken tot een stelletje schreeuwlelijken zonder verstand van wat dan ook. Het gaat nu iets beter dan het de afgelopen tien jaar was maar zoiets heeft helaas lang nodig om te herstellen :(
odul

Bericht door odul »

Tijgernoot schreef:
Op dit moment kan ik de NMBS alleen maar complementeren met het zo snel handelen om de treinreizigers in ieder geval over de grens te krijgen, .

:shock: :shock: :shock:

1)Telkens de benelux werd afgeschaft, zat de stoptrein naar RSD proppesvol.
En dat is iets dat al jaren bekend was.
Net voor de nieuwe treindienst van start ging heb ik hier op het forum dit aangeklaagd.
Maar er is nooit rekening mee gehouden.

2) OP lijn12 zijn de rijpaden gehalveerd, men had of heeft er een 'gat' van 45 minuten.
Als je daar niet "snel" een trein tussen krijgt, dan weet ik het ook niet meer.

3)Momenteel rijdt er één sprinterje om de 2 uur, niet echt iets om te completeren, als je het mij vraagt.
Steven

Bericht door Steven »

Het probleem van die rijpaden stelt zich niet op L12 maar wel op Nederlands grondgebied waar ze het oude rijpad op slag aan een nieuwe IC gegeven hebben en dus kan de benelux dat rijpad niet meer krijgen.
msts.be

Bericht door msts.be »

sammarco1 schreef:Echt jammer dat die trein nu zo een afgang maakt... Nu om te zeggen dat italie alleen maar brol maakt vind ik er wel wat over. Ik ben akkoord als men zegt dat Italiaanse dingen iets minder kwalitatief zijn dan duitse rommel. Maar vergeet niet dat ook Italie in sommige industriele dingen marktleider is. De nieuwe Fiat 500 is wel een succes verhaal bvb. Ferrari maakt motoren om u tegen te zegen, Buggatti om maar even een topmerk te noemen. Daar staan we toch allemaal met bewondering naar te kijken niet ? Neem de Stoomlok 12006 uitgerust met kleppen ipv stoomschuif. Was een italiaanse vinding. De Directe injectie voor dieselwagens. Zo dommerikken zijn het ook niet hé.

De finesse ontbreekt ze. De totale eind afwerking. Mischien dat Belgische of nederlandse Technici deze extra finesse nog aan die trein kunnen aanbrengen, word het mischien toch nog een goed product.
100% gelijk. Ik was er nog onlangs over aan het nadenken: alhoewel er wel kwalitatieve Duitse kledingsmerken (Hugo Boss) zijn, zal zowel een man als vrouw nog altijd liever Armani/Versace of een pak van een top Italiaans merk willen dragen dan van een Duits merk. Idem voor koffie: een koffie gemaakt door een échte Italiaanse barista zal altijd beter smaken dan een Duitse koffie. Veel mensen zullen ook de Italiaanse keuken verkiezen boven de Duitse specialiteiten :lol: En uiteindelijk hebben de Italiaanse treinen ook veel zaken bijgebracht: zonder Fiat was er geen Pendolino (ETR450), zonder Pendolino geen opvolgers (geen Cisalpino, geen Virgin Pendolino, geen Cisalpino Due). Uiteindelijk hebben die eerste Pendolino's het toch goed gedaan, en dat voor een techniek die toen nog in de kinderschoenen stond.

Sterker nog: ik durf zelfs stellen dat eigenlijk de Fiat/Alstom-techniek de enige kantelbak is die deftig werkt. De electro-mechanische versie van ADTranz/Bombardier heeft áltijd met pannes gesukkeld: op de Duitse reeksen 611/612 is die meestal afgezonderd, omdat die toch niet deftig werkt en de uiteindelijke tijdswinst niet zoveel opbrengt.

Naast de Fiat 500 nog andere iconen: veel mensen koesteren nog altijd liever een Vespa (klein beginnen hé :lol: ), Aprilia of een Ducati dan een BMW Motorrad 8) Een Italiaanse motor straalt tenminste iets uit, terwijl die Beemer-moto u gewoon van A naar B brengt.

Dus, conclusie: Italiaanse producten moeten zeker niet onderdoen voor Europese concurrenten, integendeel zelfs. Maar het is nu net ongelukkig dat er 1 bedrijf (AnsaldoBreda) in het nieuws komt waardoor het lijkt dat alle Italiaanse producten (en in het bijzonder treinen) rommel zijn.
Laatst gewijzigd door msts.be op 28 jan 2013, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
jotie

Bericht door jotie »

Ik heb de hoorzitting van het Benelux-parlement slechts in enkele fragmenten gezien, maar dat lijkt me net genoeg om de opmerkingen hierboven te kunnen bijtreden. De Belgen hadden veel meer te zeggen, en toonden meer betrokkenheid, wat zich ook doorzette in de verhouding tussen MDS en Meerstadt.

Afgezien daarvan, leek die hele zitting mij het toonbeeld van een praatbarak. Er zijn veel vragen gesteld, heb ik begrepen, maar qua antwoorden denk ik dat er een stuk buiten de uitzending moet gevallen zijn, want wat is nu de conclusie van dat samenzijn? Weet iemand dat? In de geschreven verslaggeving vind ik niets nieuws terug. Ik weet dus niet goed wat voor oefening daar deze middag is gemaakt. Tegen het einde van de week meer nieuws over een alternatieve IC-verbinding? Waar heb ik dat nog gehoord?

(Al een geluk dat er onverwacht nieuws vanuit Huis ten Bosch kwam, of de journalisten hadden niets om hun journaals mee te vullen.)
Tijgernoot

odul schreef:
Tijgernoot schreef:
Op dit moment kan ik de NMBS alleen maar complementeren met het zo snel handelen om de treinreizigers in ieder geval over de grens te krijgen, .

:shock: :shock: :shock:
Je kan je over deze uitspraak verbazen, maar tot nu toe hebben zij het initiatief genomen voor de extra pendelslag naar Essen en nu de vervang-IC tussen Antwerpen en Roosendaal. Dat deze slechts één keer per twee uur rijdt zodat er slechts één MS86 nodig is voor deze trein is natuurlijk spijtig, maar de NS was alleen maar met rijtuigen aan het slepen in de hoop dat er ergens locomotieven boven water zouden komen...
odul

Bericht door odul »

Steven schreef:Het probleem van die rijpaden stelt zich niet op L12 maar wel op Nederlands grondgebied waar ze het oude rijpad op slag aan een nieuwe IC gegeven hebben en dus kan de benelux dat rijpad niet meer krijgen.
Dat zeg ik ook.
De oplossing is een IC trein laten rijden van Brussel naar Roosendaal.
Vanuit Roosendaal heeft men immers rechtstreekse treinen naar Amsterdam.
Zoals reeds hier ook op het forum gemeld, leg een IC tussen Brussel en RSD in, met het Benelux-materieel.

Waar wacht men op???
Plaats reactie