Re: Nieuwe locomotieven HLE 17
Geplaatst: 03 feb 2022, 15:08
Nope, dat gaat over de bakens om met het Belgische RBC te kunnen verbinden vooraleer het station Essen binnen te rijden.rvdborgt schreef: ↑02 mar 2022, 21:29 Inmiddels lijkt het er sterk op dat Roosendaal inmiddels met TBL1+ is uitgerust. Volgens de Netverklaring 2023 van ProRail (blz. 193) d.d. 10/12/2021 zouden op 19/12/2021 immers "enkele Belgische ERTMS-componenten" op Nederlands grondgebied worden geïnstalleerd. Of beter gezegd: dan zou het klaar en in dienst zijn.
Groetjes,
Rian
Ik weet dat er afgelopen 1 tot 2 jaar een hoop bureaucratisch gezeur is geweest over TBL1+. Dat heeft bij mijn weten niks te maken met complexiteit maar meer met stempels en formulieren. Bureaucratie, ik vermoed van ILT. Ik had gehoopt dat dat nu toch voorbij was maar helaas dus.
Infrabel wordt ook geconfronteerd met bureacratie, maar als je je dossiers goed voorbereid is die stap nu ook weer niet zo groot. In 2015 al heeft Infrabel detailplannen voor TBL1+ overgemaakt aan ProRail, 7 jaar vertraging kan je echt niet op formulieren steken, dat is gewoon de Nederlandse onwil of incompetentie. Incompetentie hoeft trouwens niet noodzakelijk technisch te zijn (daar krijgen ze immers Belgische ondersteuning voor) maar ook om een goed dossier op te bouwen heb je competente mensen nodig.rvdborgt schreef: ↑02 mar 2022, 22:53Ik weet dat er afgelopen 1 tot 2 jaar een hoop bureaucratisch gezeur is geweest over TBL1+. Dat heeft bij mijn weten niks te maken met complexiteit maar meer met stempels en formulieren. Bureaucratie, ik vermoed van ILT. Ik had gehoopt dat dat nu toch voorbij was maar helaas dus.
Groetjes,
Rian
Ik sluit niks uit. Vanuit Rover proberen we ook al sinds 2020 te weten te komen wat nu precies het probleem is maar we krijgen geen duidelijke antwoorden. Ondertussen is wel TBL1+ uit de netverklaring van ProRail verdwenen, wat niet veel goeds betekent, vrees ik.Shrek schreef: ↑02 mar 2022, 23:01 Infrabel wordt ook geconfronteerd met bureacratie, maar als je je dossiers goed voorbereid is die stap nu ook weer niet zo groot. In 2015 al heeft Infrabel detailplannen voor TBL1+ overgemaakt aan ProRail, 7 jaar vertraging kan je echt niet op formulieren steken, dat is gewoon de Nederlandse onwil of incompetentie. Incompetentie hoeft trouwens niet noodzakelijk technisch te zijn (daar krijgen ze immers Belgische ondersteuning voor) maar ook om een goed dossier op te bouwen heb je competente mensen nodig.
Dat zijn gewoon grijze bolletjes om aan te duiden dat er een belangrijk station ligt.desirootje schreef: ↑03 mar 2022, 06:51 klein vraagje over de ETCS kaarten, er lijken op veel plaatsen "gaatjes" in te zitten ter hoogte van stations, zijn dat stukken waar men nog ETCS zou moeten leggen, stukken waar je het zou verwachten maar het ligt net buiten de stations of stukken waar men minder dan 40 km/h rijdt?![]()
Door de grote werken die er gaande zijn in Mechelen is er inderdaad beslist een deel van het station voorlopig nog buiten de ETCS-zone te houden. Nog niet zo heel lang geleden bestond daar trouwens een gelijkaardige situatie op de hoge perrons voor treinen naar L25N.
In het station schaarbeek ook? Of is dat net als mechelen een gat van 2 seinen als je van de 27 doorgaat naar de 50?Shrek schreef: ↑03 mar 2022, 16:58Door de grote werken die er gaande zijn in Mechelen is er inderdaad beslist een deel van het station voorlopig nog buiten de ETCS-zone te houden. Nog niet zo heel lang geleden bestond daar trouwens een gelijkaardige situatie op de hoge perrons voor treinen naar L25N.
Shrek, heb je toevallig een lijstje van alle lijnen die nog dit jaar voorzien zijn om ETCS te krijgen?