Pagina 116 van 152

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 apr 2016, 19:20
door Wasmachientje
Ik ben er vorige week eens binnen geweest. Tstaat daar allesinds goed vol.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 apr 2016, 19:29
door Eric0641
Wasmachientje schreef:Ik ben er vorige week eens binnen geweest. Tstaat daar allesinds goed vol.
werkt u zelf bij NMBS? zoniet hoe bent u binnen gekomen?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 apr 2016, 21:53
door Dieselfreak
Eric0641 schreef:de 204 heb ik van de kerst bezocht linkje met de foto's
https://goo.gl/photos/8UWf7PCjrNezL6zT7
Vergane glorie! :(

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 apr 2016, 23:14
door Shrek
Dieselfreak schreef:
Eric0641 schreef:de 204 heb ik van de kerst bezocht linkje met de foto's
https://goo.gl/photos/8UWf7PCjrNezL6zT7
Vergane glorie! :(
En die vernieuwde stelletjes zien er nog heel goed uit. Zo jammer dat die weg moesten in de plaats van die vermaledijde varkensneuzen :cry:

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 04 apr 2016, 23:53
door Wouterh12
Shrek schreef:
Dieselfreak schreef:
Eric0641 schreef:de 204 heb ik van de kerst bezocht linkje met de foto's
https://goo.gl/photos/8UWf7PCjrNezL6zT7
Vergane glorie! :(
En die vernieuwde stelletjes zien er nog heel goed uit. Zo jammer dat die weg moesten in de plaats van die vermaledijde varkensneuzen :cry:
Inderdaad, die vernieuwde stellen zijn in betere staat dan de MS75-ers (afgezien van de gemoderniseerde exemplaren, voorlopig dus maar 1).

Tot mijn verbazing zag ik op de foto's van Dieselfreak dat de 1305 ook gesloopt wordt? Waarom wordt zo een recente loc gesloopt!??

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 05 apr 2016, 00:16
door Steve
Onlangs een zwaar ongeval gehad in Noord-Frankrijk, waarbij de loc dermate beschadigd is geraakt (kwam meters naast de sporen op z'n zij terecht) dat men daartoe beslist heeft. Ik ben wel verbaasd dat alles er nog in zit (toch zeker de stuurpost die goed in beeld komt), waarom is de loc niet diepgaander geplukt om zoveel mogelijk reserveonderdelen te recupereren voor alle andere locs?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 apr 2016, 12:01
door Bordensteker
Het zou kunnen dat dat met het vaststellen van het schadebedrag ten behoeve van de verzekering te maken heeft. De loc is voor een bepaald bedrag verzekerd, maar als je allerlei waardevolle en herbruikbare (nog intacte) onderdelen uit het wrak gaat verwijderen, wordt het moeilijker om de hoogte van de uiteindelijk geleden schade te bepalen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 apr 2016, 12:12
door Bibke
Eigenlijk wordt dat anders bekeken. Als een toestel (loc, vliegtuig, ...) economische niet meer herstelbaar is, wordt het niet meer hersteld.
In Belgiƫ betaald de verzekering altijd uit, of je nu hersteld of niet, dat in tegenstelling tot o.a. Duitsland waar enkel op bewijs van facturen uitbetaald wordt.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 apr 2016, 13:18
door dentheo
Anderzijds heb ik ergens gelezen dat mensen van NMBS, ter plaatse bij de schrootboer, de loc eerst nog gepluimd hebben voor wisselstukken.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 apr 2016, 13:41
door Bibke
dentheo schreef:Anderzijds heb ik ergens gelezen dat mensen van NMBS, ter plaatse bij de schrootboer, de loc eerst nog gepluimd hebben voor wisselstukken.
Dan kan perfect legaal gebeuren bij een loc. Dat is niet het geval bij een crash van een vliegtuig. Daarvan mogen geen onderdelen gekannibaliseerd worden.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 apr 2016, 14:47
door dentheo
Bibke schreef: Dan kan perfect legaal gebeuren bij een loc. Dat is niet het geval bij een crash van een vliegtuig. Daarvan mogen geen onderdelen gekannibaliseerd worden.
Eens het onderzoek afgelopen is kan dat waarschijnlijk wel.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 apr 2016, 18:09
door Bibke
dentheo schreef:
Bibke schreef: Dan kan perfect legaal gebeuren bij een loc. Dat is niet het geval bij een crash van een vliegtuig. Daarvan mogen geen onderdelen gekannibaliseerd worden.
Eens het onderzoek afgelopen is kan dat waarschijnlijk wel.
Van een vliegtuig dat gecrasht is, officieel niet. Daarvan moeten alle onderdelen vernietigd worden. Ik heb ooit een reportage gezien met vliegtuigonderdelen die in het zwart verkocht werden. Ik veronderstel dat die illegaal gerecupereerd worden.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 apr 2016, 19:15
door Tim
Waar staat eigenlijk de groene 2005 of is die ook al gesloopt?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 apr 2016, 19:20
door Eric0641
Tim schreef:Waar staat eigenlijk de groene 2005 of is die ook al gesloopt?
gewoon bij de tsp werkplaats schaarbeek

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 13 apr 2016, 21:36
door Marcad
Hallo

Vandaag werden 3 andere klassiekjes met een HLD 77 van noord naar zuid overgebrachten.
Gezien te Namen rond 10.30. Helas geen nummers gezien.
Later ook gezien in Jambes (16.30) de 7741 met een leeg rit (kwam uit Dinant-Bertrix-Aubange?? richting Namen).

Gr
M