Pagina 116 van 412

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 okt 2013, 20:26
door Terminus
P7092 / 8095 rijdt al enige tijd met 2 klassiekjes i.p.v. de I6-stam. Op uitzondering van de P-treintjes tussen Brussel en Landen, en wat verdwaalde exemplaren in Vauban/Iris en P-treinen richting kust, zijn er volgens mij momenteel nog weinig I6'en op de baan.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 okt 2013, 00:40
door Retard
E522 bestond niet uit één Deense neus, maar uit twaalf E11'en geduwd door een locomotief van de reeks 18. Er was genoeg plaats voor iedereen, maar niet voor mij, want ik zat op E543, die door de zelfde - en voorziene - samenstelling werd gereden.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 22 okt 2013, 21:47
door LHOON
Geen binnenland, maar bij internationaal is er geen topic gewijzigde samenstelling?

Vandaag werd de Thalys 9377 (1853 uit Parijs) niet met een Thalys maar met een TGV stel verzorgd!
Stoeleninrichting is daar enigszins anders, stoelnummers klopten niet meer, dus iedereen mocht vrij zitten.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 22 okt 2013, 22:51
door Trein30
Niet echt aldusdanig een "gewijzigde" samenstelling, maar wél een opvallende wijziging:

Vandaag werd de 2809 (ex-COBRA) opgemerkt op een Benelux-trein. Zaterdag nog stond deze te Gent-Dampoort tussen de wagons...

Zelf heb ik vandaag dan weer de 2838 gezien voor een goederentrein - tot vorige week zat deze op de Benelux-trein.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 22 okt 2013, 23:02
door dentheo
Ergens gelezen dat de meeste 28 op de benelux dienst verruilt worden ....

Gevonden

Van onze Engelse correspondent:
Type 28

Moving from Benelux to COBRA are 2835, 2836, 2838, 2839, 2840 and 2815.

Moving from COBRA to Benelux are 2806, 2809, 2812, 2815, 2821 and 2833.

The swap will take place after the locomotives moving to Benelux, have received upgraded equipment and maintenance. I assume that this is being done to even out the mileages but there may be another reason.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 22 okt 2013, 23:11
door Trein30
dentheo schreef:Ergens gelezen dat de meeste 28 op de benelux dienst verruilt worden ....

Gevonden

Van onze Engelse correspondent:
Type 28

Moving from Benelux to COBRA are 2835, 2836, 2838, 2839, 2840 and 2815.

Moving from COBRA to Benelux are 2806, 2809, 2812, 2815, 2821 and 2833.

The swap will take place after the locomotives moving to Benelux, have received upgraded equipment and maintenance. I assume that this is being done to even out the mileages but there may be another reason.
Natuurlijk is de vraag, waar de 2815 nu eigenlijk naartoe gaat. Die staat er immers dubbel in - tenzij ze er ééntje herschilderen zodat ze twéé 2815's hebben... :mrgreen:

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 22 okt 2013, 23:52
door 260689
Trein30 schreef:Niet echt aldusdanig een "gewijzigde" samenstelling, maar wél een opvallende wijziging:

Vandaag werd de 2809 (ex-COBRA) opgemerkt op een Benelux-trein. Zaterdag nog stond deze te Gent-Dampoort tussen de wagons...

Zelf heb ik vandaag dan weer de 2838 gezien voor een goederentrein - tot vorige week zat deze op de Benelux-trein.
Klopt, collega van de nacht op tnoord heeft mij dit ook meegedeeld wegens een tekort aan beneluxtraxxen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 23 okt 2013, 13:16
door FLV-FGSP
Er is idd wat geschoven met locs, werd gemeld in kringen van Britse spotters:

Van Benelux naar COBRA: 2835, 2836, 2838, 2839 en 2840.
Van COBRA naar Benelux: 2806, 2809, 2812, 2821 en 2833.
Status van 2815 is onduidelijk.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 23 okt 2013, 13:25
door Hobbes
Ik heb vorige week nog een dienst naar Den Haag gereden met de 2815, maar ik weet niet meer welke dag dat juist was.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 23 okt 2013, 19:39
door Trein30
Vandaag heb ik de 2821 gezien, die nu ook ritten doet voor de Benelux-treinen.

In m'n spots heb ik trouwens gemerkt dat 2838 op maandag nog Benelux-ritten deed - de volgende dag was hij al vracht aan het sleuren...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 23 okt 2013, 19:49
door dentheo
Trein30 schreef: In m'n spots heb ik trouwens gemerkt dat 2838 op maandag nog Benelux-ritten deed - de volgende dag was hij al vracht aan het sleuren...
Zou daar alleen andere soft op moeten ? Of misschien zelfs niet...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 29 okt 2013, 17:55
door Stijn91
P8952 werd gereden door 2 Desiro's, op deze trein hadden al is een tijdje Desiro's gereden maar de laatste maanden waren het toch terug klassiekjes. Normaal is IR3536 dan ook met 2 Desiro's in plaats van 2 of 3 klassiekjes.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 30 okt 2013, 18:09
door Stijn91
L2086/L2287/L5237 werd ook met Desiro's gereden, het deel naar FGRA (L5237) bestond uit 2 stellen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 30 okt 2013, 20:42
door loic1811
IC's 4606 en 2132 werden verzekerd door de 1354 en 9M6en ipv 2x AM 96 . Dit doordat gisteren 4640 in nood was

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 31 okt 2013, 21:23
door BVG1988
Deze ochtend (31/10/2013) gaan kijken aan lijn 89 en zag enkele wijzigingen, zullen wellicht al een tijd zijn?

De IC L 2306 was met 18 + M6 i.p.v. 27 + M6.
De L2278 was 2x AM 08 i.p.v. 2 klassiekjes.