ReisThijs schreef:Van Antwerpen naar Noorderkempen is maar een korte rit (dan is comfort niet echt belangrijk) en er zijn geen grote reizigersaantallen. Waarom zou je in hemelsnaam M6 daar willen hebben?
Er rijdt nu alleen maar M6 omdat er nog niets anders was om op de HSL-4 te rijden.
Op bepaalde momenten van de dag is het aantal reizigers wel behoorlijk hoor, dus het grotere comfort + de hogere capaciteit van de M6 zijn dan meer dan welkom
Ik vind het niet meteen terug in dit topic: rijden de 18's ook in het weekend? Ik heb vandaag verschillende IC-A's genomen dan wel gezien, maar steeds met een 13 ervoor...
MIVB-reiziger schreef:Ik vind het niet meteen terug in dit topic: rijden de 18's ook in het weekend? Ik heb vandaag verschillende IC-A's genomen dan wel gezien, maar steeds met een 13 ervoor...
Nee, ze zijn enkel te zien op N67 (niet op zaterdag/zondag dus)
vanaf september gaan we er ook mee rijden vanuit Gent naar Genk met enkele 22xx (onder andere 2209, om 9:08 in Gent)
MIVB-reiziger schreef:Ik vind het niet meteen terug in dit topic: rijden de 18's ook in het weekend? Ik heb vandaag verschillende IC-A's genomen dan wel gezien, maar steeds met een 13 ervoor...
Nee, ze zijn enkel te zien op N67 (niet op zaterdag/zondag dus)
vanaf september gaan we er ook mee rijden vanuit Gent naar Genk met enkele 22xx (onder andere 2209, om 9:08 in Gent)
Hoe weet je dat, kun je later exacte datums geven en indien ook de treinnummers.
Zoals vb. 2209 of 2210
Tof zeg, als die trein in Gent vertrekt dan hangt de loc vanachter.
Hoe doen de locs 18 het in dienst? Hebben ze vaak vertragingen (kinderziektes nog?) of verloopt alles goed en is er al mss minder vertraging dan met de reeks 13?
bobke schreef:Hoe doen de locs 18 het in dienst? Hebben ze vaak vertragingen (kinderziektes nog?) of verloopt alles goed en is er al mss minder vertraging dan met de reeks 13?
Ik hoorde 2 weken geleden in Leuven, toen ze de laatste dag met een 13 in de trein als voertuig, dat er nog maar 1 maal een loc in panne is gevallen. En die panne lijkt eerder een menselijke fout geweest te zijn.
vandaag is meegereden met een 18 als loc, geeft goed door maar als je op het perron staat vlak naast de loc kan je best wel oordopjes in steken van het lawaai van de ventilate .
vandaag een T18 gezien op; IC 505 - IC 532 (beide 1808) - 509 (1802). Normaal moest de IC 504 ook voorzien zijn van een T18 maar die was met 1354.