Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Vanmorgen merkte ik dat de IC-I 2007/2031 bestond uit maar liefst vier Desiro-stellen, dit waar de gebruikelijke weekend-diensten tussen Antwerpen en Charleroi uit slechts twee à drie stellen bestaan.


Re: gewijzigde samenstelling.
Stakingsdag was goed voor enkele ongebruikelijke samenstellingen:
E1712 St Ghislain - Luik met AM96
E535 Eupen - Oostende met 21/27, 3 x M4 en ca 5 couchetterijtuigen.
Ik geef toe, weinig exact, maar heb die laatste trein maar in een flits gezien.
E1712 St Ghislain - Luik met AM96
E535 Eupen - Oostende met 21/27, 3 x M4 en ca 5 couchetterijtuigen.
Ik geef toe, weinig exact, maar heb die laatste trein maar in een flits gezien.
Re: gewijzigde samenstelling.
Die laatste kan van de 7994/8993 zijn want die staat overdag in FSD.FLV-FGSP schreef:Stakingsdag was goed voor enkele ongebruikelijke samenstellingen:
E1712 St Ghislain - Luik met AM96
E535 Eupen - Oostende met 21/27, 3 x M4 en ca 5 couchetterijtuigen.
Ik geef toe, weinig exact, maar heb die laatste trein maar in een flits gezien.
Re: gewijzigde samenstelling.
Toch opvallend hoe snel de desiro's deze week terrein wonnen op de klassiekjes op de L-treinen Brussel - Zottegem en Aalst - Brussel.
15 december komt kennelijk dicht bij ...

Re: gewijzigde samenstelling.
Welke treinnummers zijn dan allemaal al met Desiro op deze verbinding?AGE-411 schreef:Toch opvallend hoe snel de desiro's deze week terrein wonnen op de klassiekjes op de L-treinen Brussel - Zottegem en Aalst - Brussel.15 december komt kennelijk dicht bij ...
Re: gewijzigde samenstelling.
Exacte nummers weet ik eigenlijk al niet meer.Stijn91 schreef:Welke treinnummers zijn dan allemaal al met Desiro op deze verbinding?AGE-411 schreef:Toch opvallend hoe snel de desiro's deze week terrein wonnen op de klassiekjes op de L-treinen Brussel - Zottegem en Aalst - Brussel.15 december komt kennelijk dicht bij ...

Vrijdagochtend was het alleszins Désiro op 2280 (Brussel-Zuid 10u02 --> Zottegem 10u53), terwijl het s'avonds (8967) wel nog een klassiekje was.
Re: gewijzigde samenstelling.
Die verbinding wist ik nog niet, ik wist enkel op de treinen die om 5:40 en om 9:40 in Denderleeuw vertrekken richting Brussel en dan 08:25/08:27 (Geraardsbergen/Zottegem).AGE-411 schreef:
Exacte nummers weet ik eigenlijk al niet meer.![]()
Vrijdagochtend was het alleszins Désiro op 2280 (Brussel-Zuid 10u02 --> Zottegem 10u53), terwijl het s'avonds (8967) wel nog een klassiekje was.
Re: gewijzigde samenstelling.
Trein 3640 van Brussel naar De Panne bestond vandaag uit een desiro ipv een MS96.
Re: gewijzigde samenstelling.
Dat is inderdaad een van die korte verbindingen waarop men desiro's wil inzetten. Arme (eersteklas)reizigers....jens123 schreef:Trein 3640 van Brussel naar De Panne bestond vandaag uit een desiro ipv een MS96.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: gewijzigde samenstelling.
Voor een goede week al bestaat de IR-n 3318 's avonds uit slechts drie Sprinters in plaats van vier - maar éven raar is, dat de retourdienst IR-n 3339 éveneens uit drie Sprinters bestaat. Tot vorige week was het immers vier Sprinters naar Antwerpen-C op de 3318, en twee Sprinters terug naar Brussel op de 3339...


Re: gewijzigde samenstelling.
Waar haal je dat precies vandaan, Vic?overweg13 schreef:Dat is inderdaad een van die korte verbindingen waarop men desiro's wil inzetten. Arme (eersteklas)reizigers....jens123 schreef:Trein 3640 van Brussel naar De Panne bestond vandaag uit een desiro ipv een MS96.
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik heb rond de jaarwende een brief gestuurd naar de klantendienst van de NMBS, over de eersteklaspolitiek van de NMBS. (Kort: er is te weinig verschil, er wordt te veel misbruik van gemaakt, en beide problemen houden met elkaar verband). Ik vermeldde toen expliciet dat de Desiro's eigenlijk geen eerste klasse meer hebben. Ze gaven toe dat de verschillen klein waren, wezen op de plaatsgarantie, en schreven uitdrukkelijk dat de Desiro's bedoeld waren voor korte trajecten, zoals o.m. die van het GEN. Ondertussen zien we de stellen overal opduiken: op P-treinen Brussel - Jemelle, op IC-treinen Antwerpen - Charleroi, en nu dus blijkbaar ook op IR-treinen Brussel - De Panne. Dat zijn dus alles behalve korte verbindingen.Steve schreef:Waar haal je dat precies vandaan, Vic?overweg13 schreef:Dat is inderdaad een van die korte verbindingen waarop men desiro's wil inzetten. Arme (eersteklas)reizigers....jens123 schreef:Trein 3640 van Brussel naar De Panne bestond vandaag uit een desiro ipv een MS96.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: gewijzigde samenstelling.
1 woord daarvoor: NMBS.overweg13 schreef:Ik heb rond de jaarwende een brief gestuurd naar de klantendienst van de NMBS, over de eersteklaspolitiek van de NMBS. (Kort: er is te weinig verschil, er wordt te veel misbruik van gemaakt, en beide problemen houden met elkaar verband). Ik vermeldde toen expliciet dat de Desiro's eigenlijk geen eerste klasse meer hebben. Ze gaven toe dat de verschillen klein waren, wezen op de plaatsgarantie, en schreven uitdrukkelijk dat de Desiro's bedoeld waren voor korte trajecten, zoals o.m. die van het GEN. Ondertussen zien we de stellen overal opduiken: op P-treinen Brussel - Jemelle, op IC-treinen Antwerpen - Charleroi, en nu dus blijkbaar ook op IR-treinen Brussel - De Panne. Dat zijn dus alles behalve korte verbindingen.Steve schreef:Waar haal je dat precies vandaan, Vic?
Ik vraag me wel af of die materieelinzet niet kan veranderen met de "nieuwe dienstregeling" in december. Want er zijn toch verschillende Breaks en DMT's vrijgekomen op de treinen waar Desiro's rijden.
Re: gewijzigde samenstelling.
Trein IR3620 van de Panne naar Brussel-Noord was gisterenavond ook een Desiro ipv een AM96. Veel studenten die dit type trein waarschijnlijk voor de eerste keer namen zeiden: 'Het is precies een bus'. Ook de vergelijking met een metro heb ik gehoord. Ik heb liever een AM96, maar enig voordeel dat een Desiro op de 3620 heeft is dat er minder eerste klasse en meer tweede klasse is. Zeker voor een trein met vooral studenten is dit goed. Maar voor wat betreft de plaats voor valiezen en koffers is het natuurlijk minder.
Vanavond was trein P8006 niet met I10'en, maar met I11'en, inclusief stuurrijtuig achteraan. Dit was niet zo'n grote verbazing, want 's ochtends om 8.30, passeerden in Gent-Sint-Pieters de 2706 en 2709 met een stam I10'en (+ 1 resto-rijtuig) vanuit het binnenland richting kust. Ik vermoed dat ze deze stam in het weekend ergens nodig hadden voor een speciale trein, en dat ze dan in Oostende 's ochtends maar materiaal voor de ICa hebben genomen om een P-trein te verzekeren. 1 eersteklasrijtuig was trouwens gedeklasseerd.
Vanavond was trein P8006 niet met I10'en, maar met I11'en, inclusief stuurrijtuig achteraan. Dit was niet zo'n grote verbazing, want 's ochtends om 8.30, passeerden in Gent-Sint-Pieters de 2706 en 2709 met een stam I10'en (+ 1 resto-rijtuig) vanuit het binnenland richting kust. Ik vermoed dat ze deze stam in het weekend ergens nodig hadden voor een speciale trein, en dat ze dan in Oostende 's ochtends maar materiaal voor de ICa hebben genomen om een P-trein te verzekeren. 1 eersteklasrijtuig was trouwens gedeklasseerd.