Pagina 117 van 412

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 02 nov 2013, 23:23
door Trein30
Vanmorgen merkte ik dat de IC-I 2007/2031 bestond uit maar liefst vier Desiro-stellen, dit waar de gebruikelijke weekend-diensten tussen Antwerpen en Charleroi uit slechts twee à drie stellen bestaan.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 05 nov 2013, 15:39
door FLV-FGSP
Stakingsdag was goed voor enkele ongebruikelijke samenstellingen:
E1712 St Ghislain - Luik met AM96
E535 Eupen - Oostende met 21/27, 3 x M4 en ca 5 couchetterijtuigen.
Ik geef toe, weinig exact, maar heb die laatste trein maar in een flits gezien.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 06 nov 2013, 08:00
door 260689
FLV-FGSP schreef:Stakingsdag was goed voor enkele ongebruikelijke samenstellingen:
E1712 St Ghislain - Luik met AM96
E535 Eupen - Oostende met 21/27, 3 x M4 en ca 5 couchetterijtuigen.
Ik geef toe, weinig exact, maar heb die laatste trein maar in een flits gezien.
Die laatste kan van de 7994/8993 zijn want die staat overdag in FSD.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 10 nov 2013, 21:01
door AGE-411
Toch opvallend hoe snel de desiro's deze week terrein wonnen op de klassiekjes op de L-treinen Brussel - Zottegem en Aalst - Brussel. :? 15 december komt kennelijk dicht bij ...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 10 nov 2013, 21:21
door Stijn91
AGE-411 schreef:Toch opvallend hoe snel de desiro's deze week terrein wonnen op de klassiekjes op de L-treinen Brussel - Zottegem en Aalst - Brussel. :? 15 december komt kennelijk dicht bij ...
Welke treinnummers zijn dan allemaal al met Desiro op deze verbinding?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 10 nov 2013, 22:29
door AGE-411
Stijn91 schreef:
AGE-411 schreef:Toch opvallend hoe snel de desiro's deze week terrein wonnen op de klassiekjes op de L-treinen Brussel - Zottegem en Aalst - Brussel. :? 15 december komt kennelijk dicht bij ...
Welke treinnummers zijn dan allemaal al met Desiro op deze verbinding?
Exacte nummers weet ik eigenlijk al niet meer. :oops:
Vrijdagochtend was het alleszins Désiro op 2280 (Brussel-Zuid 10u02 --> Zottegem 10u53), terwijl het s'avonds (8967) wel nog een klassiekje was.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 10 nov 2013, 22:43
door Stijn91
AGE-411 schreef:
Exacte nummers weet ik eigenlijk al niet meer. :oops:
Vrijdagochtend was het alleszins Désiro op 2280 (Brussel-Zuid 10u02 --> Zottegem 10u53), terwijl het s'avonds (8967) wel nog een klassiekje was.
Die verbinding wist ik nog niet, ik wist enkel op de treinen die om 5:40 en om 9:40 in Denderleeuw vertrekken richting Brussel en dan 08:25/08:27 (Geraardsbergen/Zottegem).

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 nov 2013, 19:39
door jens123
Trein 3640 van Brussel naar De Panne bestond vandaag uit een desiro ipv een MS96.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 nov 2013, 19:58
door overweg13
jens123 schreef:Trein 3640 van Brussel naar De Panne bestond vandaag uit een desiro ipv een MS96.
Dat is inderdaad een van die korte verbindingen waarop men desiro's wil inzetten. Arme (eersteklas)reizigers....

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 nov 2013, 20:28
door Trein30
Voor een goede week al bestaat de IR-n 3318 's avonds uit slechts drie Sprinters in plaats van vier - maar éven raar is, dat de retourdienst IR-n 3339 éveneens uit drie Sprinters bestaat. Tot vorige week was het immers vier Sprinters naar Antwerpen-C op de 3318, en twee Sprinters terug naar Brussel op de 3339...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 18 nov 2013, 10:16
door Steve
overweg13 schreef:
jens123 schreef:Trein 3640 van Brussel naar De Panne bestond vandaag uit een desiro ipv een MS96.
Dat is inderdaad een van die korte verbindingen waarop men desiro's wil inzetten. Arme (eersteklas)reizigers....
Waar haal je dat precies vandaan, Vic?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 18 nov 2013, 12:07
door Stijn91
Vandaag L5207 gezien met 2 Desiro's, normaal 3 klassiekjes.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 18 nov 2013, 16:28
door overweg13
Steve schreef:
overweg13 schreef:
jens123 schreef:Trein 3640 van Brussel naar De Panne bestond vandaag uit een desiro ipv een MS96.
Dat is inderdaad een van die korte verbindingen waarop men desiro's wil inzetten. Arme (eersteklas)reizigers....
Waar haal je dat precies vandaan, Vic?
Ik heb rond de jaarwende een brief gestuurd naar de klantendienst van de NMBS, over de eersteklaspolitiek van de NMBS. (Kort: er is te weinig verschil, er wordt te veel misbruik van gemaakt, en beide problemen houden met elkaar verband). Ik vermeldde toen expliciet dat de Desiro's eigenlijk geen eerste klasse meer hebben. Ze gaven toe dat de verschillen klein waren, wezen op de plaatsgarantie, en schreven uitdrukkelijk dat de Desiro's bedoeld waren voor korte trajecten, zoals o.m. die van het GEN. Ondertussen zien we de stellen overal opduiken: op P-treinen Brussel - Jemelle, op IC-treinen Antwerpen - Charleroi, en nu dus blijkbaar ook op IR-treinen Brussel - De Panne. Dat zijn dus alles behalve korte verbindingen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 18 nov 2013, 16:59
door Stijn91
overweg13 schreef:
Steve schreef:Waar haal je dat precies vandaan, Vic?
Ik heb rond de jaarwende een brief gestuurd naar de klantendienst van de NMBS, over de eersteklaspolitiek van de NMBS. (Kort: er is te weinig verschil, er wordt te veel misbruik van gemaakt, en beide problemen houden met elkaar verband). Ik vermeldde toen expliciet dat de Desiro's eigenlijk geen eerste klasse meer hebben. Ze gaven toe dat de verschillen klein waren, wezen op de plaatsgarantie, en schreven uitdrukkelijk dat de Desiro's bedoeld waren voor korte trajecten, zoals o.m. die van het GEN. Ondertussen zien we de stellen overal opduiken: op P-treinen Brussel - Jemelle, op IC-treinen Antwerpen - Charleroi, en nu dus blijkbaar ook op IR-treinen Brussel - De Panne. Dat zijn dus alles behalve korte verbindingen.
1 woord daarvoor: NMBS.

Ik vraag me wel af of die materieelinzet niet kan veranderen met de "nieuwe dienstregeling" in december. Want er zijn toch verschillende Breaks en DMT's vrijgekomen op de treinen waar Desiro's rijden.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 18 nov 2013, 19:17
door everclear
Trein IR3620 van de Panne naar Brussel-Noord was gisterenavond ook een Desiro ipv een AM96. Veel studenten die dit type trein waarschijnlijk voor de eerste keer namen zeiden: 'Het is precies een bus'. Ook de vergelijking met een metro heb ik gehoord. Ik heb liever een AM96, maar enig voordeel dat een Desiro op de 3620 heeft is dat er minder eerste klasse en meer tweede klasse is. Zeker voor een trein met vooral studenten is dit goed. Maar voor wat betreft de plaats voor valiezen en koffers is het natuurlijk minder.

Vanavond was trein P8006 niet met I10'en, maar met I11'en, inclusief stuurrijtuig achteraan. Dit was niet zo'n grote verbazing, want 's ochtends om 8.30, passeerden in Gent-Sint-Pieters de 2706 en 2709 met een stam I10'en (+ 1 resto-rijtuig) vanuit het binnenland richting kust. Ik vermoed dat ze deze stam in het weekend ergens nodig hadden voor een speciale trein, en dat ze dan in Oostende 's ochtends maar materiaal voor de ICa hebben genomen om een P-trein te verzekeren. 1 eersteklasrijtuig was trouwens gedeklasseerd.