Pagina 117 van 208

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 31 jan 2013, 19:56
door Stijn91
Ik heb nu al vaak op een Desiro gezeten maar vandaag stopte de Desiro wel heel raar, in het station van Iddergem stopte de trein echt met veel schokken, had ik nog nooit meegemaakt. Het was ook de enigste keer dat die zo stopte op het hele traject tussen Aalst en Geraardsbergen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 31 jan 2013, 21:15
door Steven
misschien waren de rails wat vettig op die plaats en dan komt de antislip tussen om dit te compenseren.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 31 jan 2013, 21:30
door Stijn91
Steven schreef:misschien waren de rails wat vettig op die plaats en dan komt de antislip tussen om dit te compenseren.
Goeie antislip dan want ik denk dat om stil te staan er zeker 10 schokken waren voor die stilstond.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 31 jan 2013, 22:55
door loic1811
wat steven zegt klopt wel :) gaat is een met een desiro via de lijn 50 en dan zulde direct weten welke lijntjes vettig zijn daar gebeurd het wel vaker ... vorige week zaterdag in liedekerke tot het einde van het perron geschoven(kant ternat) :mrgreen:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 01 feb 2013, 12:00
door dentheo
Een auto met ABS schokt ook bij remmen op bv. grind.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 03 feb 2013, 20:22
door loic1811
Steve schreef:Wat doet de Desiro tegenwoordig eigenlijk qua diensten? Wie heeft enig overzicht?

Misschien kunnen we een lijstje bijhouden, bijvoorbeeld met een opdeling qua frequentie. Een voorzetje:

Alle diensten of bijna alles

L (ex-CR1) Aalst - Brussel-Schuman - Eigenbrakel
L Dinant - Libramont
L Libramont - Athus - Aarlen
IR-s Antwerpen-Centraal - Noorderkempen
L Aalst - Jette - Brussel-Zuid (enkel weekends)

Frequente inzet en/of meerdere vaste diensten

L Aalst - Denderleeuw - Geraardsbergen
IR-n Brussel - Antwerpen (waaronder een of twee verlengingen tot Geraardsbergen in de spits) (enkel tijdens de week)
IR-b Nijvel - Brussel - Antwerpen
L (ex-CR2) Dendermonde - Brussel - Geraardsbergen (enkel tijdens de week)
P Jemelle - Brussel-Zuid en terug
P Geraardsbergen - Denderleeuw - Gent
IC-I Antwerpen - Brussel - Charleroi: hoe zit het nu precies?!
IC-Q Antwerpen - Luchthaven - Landen
IR-o Brussel - Luchthaven - Leuven (enkel tijdens de week)

Een of een paar keer gespot, inzet zeer onzeker

L Brugge - Gent - Mechelen: een melding in het spottopic
L Leuven - Ottignies - Louvain-La-Neuve: eveneens een melding in het spottopic

Vraagtekens

L Charleroi - Erquelinnes: hier nog enig spoor van Desiro's?
ik heb al heel de week gezien dat P trein 7757 met desiro's wordt gereden :)

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 03 feb 2013, 20:27
door BlubBlub
Gisteren reden er twee gekoppeld op de verbinding Antwerpen-Charleroi (en vandaag ook, maar ik had het geluk een uur vroeger te zijn een HLE27+M6 te hebben).

De stoeltjes in het A-deel zijn nog minder comfortabel dan in de M6 en binnenin lijkt het meer een tram dan een trein [het gezoem van de aandrijving lijkt ook op dat van een tram].

Maar wel van +7 bij vertrek in Antwerpen-Berchem naar +4 in Vilvoorde (en dan weer +veel eenmaal in Brussel-Noord, maar het zal iets met werken te maken gehad hebben).

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 03 feb 2013, 20:35
door loic1811
Als die tb's goed kunnen doorrijden is dat helemaal geen probleem de woensdag zat ik van Jette tot Erembodegem op een desiro in jette met +7 minuten in Ternat waren we er met +2 min en in Essene-lombeek waren we op uur met klassiekjes waren die 7 minuten er pas uit tegen de trein in Aalst was . En een goede tbg doet ook al veel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 03 feb 2013, 20:48
door Stijn91
hle2127 schreef:Als die tb's goed kunnen doorrijden is dat helemaal geen probleem de woensdag zat ik van Jette tot Erembodegem op een desiro in jette met +7 minuten in Ternat waren we er met +2 min en in Essene-lombeek waren we op uur met klassiekjes waren die 7 minuten er pas uit tegen de trein in Aalst was . En een goede tbg doet ook al veel
Ze moeten dan wel rijden, donderdag en vrijdag was P8952 (FGSP - FGRA) afgeschaft.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 03 feb 2013, 20:58
door Merijn
Ik heb nu toch al gedurende enkele weken een Desiro gezien tussen Leuven en Ottignies. Één van de ritten, is E3063 (= vertrek te Leuven om 13u) dus volgens mij is de inzet hier al wat zekerder.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 12 feb 2013, 08:33
door carlos
HLN 12feb2013

NMBS ontevreden over Desiro-treinen van Siemens

De NMBS is niet tevreden over de Desiro-treinen van fabrikant Siemens. De spoorwegmaatschappij heeft al meer dan 43 procent betaald van de factuur van 1,53 miljard euro voor de levering van 305 elektrische treinstellen, maar het materiaal is niet betrouwbaar, schrijft de krant L'Echo vandaag. De spoorwegmaatschappij zou niet tevreden zijn over de manier waarop de Duitse constructeur de bestelling afhandelt.

De technische en kwaliteitsproblemen zouden zo ernstig zijn dat de NMBS de voorlopige bestelling heeft opgeschort en een schadevergoeding vraagt. Siemens moest eerder al 25 miljoen euro boete betalen voor de te late levering van rollend materieel.

Op dit moment zijn al 1.500 rapporten over problemen met het materiaal doorgespeeld aan Siemens, waarvan 906 erkend als garantiegevallen, 517 liggen nog ter studie en 77 vallen niet onder de garantie.


Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 12 feb 2013, 09:09
door Steve
Waar liggen de problemen? Deuren, toiletten, nog iets? Als reiziger ben ik tot nu toe vrij tevreden over de Desiro (behalve de toiletten die voortdurend defect zijn), maar dat wil natuurlijk weinig zeggen...

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 12 feb 2013, 10:54
door ferry
Hoi

Welke treinen van de IC I worden er, al dan niet theoretisch, met Desiro gereden?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 12 feb 2013, 11:40
door t-town
Volgens mijn ervaring zijn de deuren nog altijd een zorgenkind, vaak zijn er afgeplakt (niet werkend) en de TBG naar Noorderkempen heeft vaak een stapeltje stickers bij. Daarnaast is het bij mij al enkele keren gebeurt dat men tot 2 minuten moet wachten voor de deuren open gaan, of dit ligt aan de TBG/TB of het materiaal kan ik evenwel niet zeggen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 12 feb 2013, 16:06
door Dieselfreak
Ik snap niet dat er zo vaak problemen zijn met nieuw materieel. Dat wordt toch uitvoerig getest voordat het in dienst gaat, komen zulke gebreken tijdens die tests dan niet aan het licht?