Of M4'en met twee HLE 18's
BENELUX
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: BENELUX
Ik weet nu al dat zoiets niet gaat gebeuren. Hoe minder plekken waar de locomotieven een 24-uurscontrole krijgen, hoe minder verstoringen in de treindienst. Er overnachten sinds dit jaar twee treinen met TRAXX in Eindhoven, die hebben een periode lang bijna dagelijks storingen gehad en dat is na meer dan een half jaar nog steeds niet perfect. De verhalen op het NS Forum spraken boekdelen.
Re: BENELUX
Begrijp ik je correct: wanneer er een loc ergens overnacht, waar er niet 24/24 een technische dienst zit, die dan ook een controle doet, dat je een vrij grote kans hebt dat de volgende ochtend die loc kuren vertoond? Ik heb het idee dat er een puzzelstukje in je verhaal/mijn hoofd mist, of dat de situatie in het veld wel heel dramatisch is?Tijgernoot schreef: ↑12 nov 2017, 10:04Ik weet nu al dat zoiets niet gaat gebeuren. Hoe minder plekken waar de locomotieven een 24-uurscontrole krijgen, hoe minder verstoringen in de treindienst. Er overnachten sinds dit jaar twee treinen met TRAXX in Eindhoven, die hebben een periode lang bijna dagelijks storingen gehad en dat is na meer dan een half jaar nog steeds niet perfect. De verhalen op het NS Forum spraken boekdelen.
Re: BENELUX
In België doen treinbestuurders de dagelijkse controles bij een loc. Niet in elke vorming is een technieker beschikbaar, in tegendeel. Er zou perfect een trein in Antwerpen of Rotterdam kunnen overnachten. Beide zijn nu al standplaatsen met treinbestuurders Benelux.
Re: BENELUX
Bij NS doen dus speciale 'controleploegen' de dagelijkse controles, maar door relatieve onbekendheid met het materieel werden de locs niet correct gecontroleerd en daardoor met meldingen/storingen achtergelaten voor de machinisten.kika schreef:Begrijp ik je correct: wanneer er een loc ergens overnacht, waar er niet 24/24 een technische dienst zit, die dan ook een controle doet, dat je een vrij grote kans hebt dat de volgende ochtend die loc kuren vertoond? Ik heb het idee dat er een puzzelstukje in je verhaal/mijn hoofd mist, of dat de situatie in het veld wel heel dramatisch is?Tijgernoot schreef: ↑12 nov 2017, 10:04Ik weet nu al dat zoiets niet gaat gebeuren. Hoe minder plekken waar de locomotieven een 24-uurscontrole krijgen, hoe minder verstoringen in de treindienst. Er overnachten sinds dit jaar twee treinen met TRAXX in Eindhoven, die hebben een periode lang bijna dagelijks storingen gehad en dat is na meer dan een half jaar nog steeds niet perfect. De verhalen op het NS Forum spraken boekdelen.
Aangezien de collega's op de standplaats Eindhoven zelf ook net nieuw waren voor wat betreft de bekendheid met het materieel, slaagden zij er vaak niet in om deze meldingen voor vertrektijd op te lossen met opheffing van de eerste treinen tot gevolg.
Re: BENELUX
Maar een trein in pakweg bundel Noorderdokken laten overnachten om hem dan door een Belgische tb te laten klaarmaken zou wel perfect kunnen?
Re: BENELUX
Ik heb geen idee hoe het daar met de opstelcapaciteit en beschikbaarheid van tb's zit om daar een echt antwoord op te geven.Shrek schreef:Maar een trein in pakweg bundel Noorderdokken laten overnachten om hem dan door een Belgische tb te laten klaarmaken zou wel perfect kunnen?
Rotterdam wordt wel lastig vanwege de opstelcapaciteit.
Overigens klinkt mijn verhaal over Eindhoven wel erg negatief als ik het zo terug lees, maar dat was niet mijn bedoeling. Ik wilde meer duidelijk maken dat het een logisch gevolg was van de introductie van een (voor hen) nieuwe materieelsoort waarbij dingen net even anders gaan dan bij de overige materieelsoorten van NS. Inmiddels zijn we een half jaar na de introductie in Eindhoven en ziet het er inmiddels een stuk beter uit voor wat betreft de prestaties.
Re: BENELUX
Moet ik het zo begrijpen dat in Nederland speciale ploegen de "trein" klaarmaken en aan het perron brengen, nadien komt dan de machinist (meester) en die gaat er mee rijden ?
Lijkt overgenomen uit het stoomtijdperk toen er in het depot mensen waren die het vuur moesten aansteken.
Lijkt overgenomen uit het stoomtijdperk toen er in het depot mensen waren die het vuur moesten aansteken.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
Deels, alleen de dagelijkse controles worden gedaan door de storingsmonteurs van NedTrain.
Het verder gereed maken van de treinen en het voorbrengen ligt bij de normale machinisten die de trein zelf op moeten halen vanaf het opstelterrein.
Het verder gereed maken van de treinen en het voorbrengen ligt bij de normale machinisten die de trein zelf op moeten halen vanaf het opstelterrein.
Re: BENELUX
Even vraagje; de Benelux rijdt met TRAX loc? Dat is toch Bombardier?
Er zijn blijkbaar nogal wat problemen met nieuwe treinen, zie ook Desiro (Siemens).
Kan het zijn dat de constructeurs, die toch niet van de minste zijn qua aandrijftechnieken en allerhande sturing en elektronica daarrond, het bos niet meer zien door de bomen? Teveel regelgeving? Teveel Europa bemoeinissen resp. bureaucratie? Of nog steeds teveel landelijke spoorwegmaatschappijen met eigen regels?
Ik zit zelf in de branche (duitse) werktuigmachines, ontwerp, constructie, oplevering en inbedrijfname. Sommie van hierboven genoemde zaken zijn in mijn branche dikwijls aanleiding tot maanden gesukkel om alles storingsvrij te laten verlopen. Dikwijls ligt het in mijn branche ook aan te vage of onvolledige lastendossiers, die zaken moeten dan worden opgelost doorheen het traject van constructie tot inbedrijfname en zorgen voor veel irritatie, zowel bij constructeur als bij afnemer.
Hoe zit dat bij de spoorwegen? Herkenbaar?
Er zijn blijkbaar nogal wat problemen met nieuwe treinen, zie ook Desiro (Siemens).
Kan het zijn dat de constructeurs, die toch niet van de minste zijn qua aandrijftechnieken en allerhande sturing en elektronica daarrond, het bos niet meer zien door de bomen? Teveel regelgeving? Teveel Europa bemoeinissen resp. bureaucratie? Of nog steeds teveel landelijke spoorwegmaatschappijen met eigen regels?
Ik zit zelf in de branche (duitse) werktuigmachines, ontwerp, constructie, oplevering en inbedrijfname. Sommie van hierboven genoemde zaken zijn in mijn branche dikwijls aanleiding tot maanden gesukkel om alles storingsvrij te laten verlopen. Dikwijls ligt het in mijn branche ook aan te vage of onvolledige lastendossiers, die zaken moeten dan worden opgelost doorheen het traject van constructie tot inbedrijfname en zorgen voor veel irritatie, zowel bij constructeur als bij afnemer.
Hoe zit dat bij de spoorwegen? Herkenbaar?
-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: BENELUX
stond te wachten op de luchthaven, er werd omgeroepen dat hij wegens een technisch probleem niet reed 
Re: BENELUX
Afgaande op de reisinformatie van Roosendaal is het weer eens een soepzooitje. Integraal opgeheven vandaag: 9219, 9228, 9243, 9255, 9260, 9268.
6 van de 32 ritten tussen Amsterdam en Brussel afgeschaft...
6 van de 32 ritten tussen Amsterdam en Brussel afgeschaft...
