Pagina 118 van 128

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 14 mei 2024, 09:04
door rvdborgt
trainlovertje schreef: 14 mei 2024, 06:43
Portbou schreef: 14 mei 2024, 01:14
trainlovertje schreef: 13 mei 2024, 00:31 In een substantieel deel van de onderhoudplaatsen voor rollend materieel in Duitsland is duidelijk dat er een tekort is aan mankracht om al het werk gedaan te krijgen, waardoor op sommige regionale spoorlijnen vervangbussen moeten worden ingezet door defecte treinstellen. Ook wisselstukken bekomen lijkt een groter probleem dan vroeger, waarschijnlijk mede door de Rusland-Oekraïne-oorlog.
Dat klopt allemaal wel maar ik zie het verband niet met Nightjet. Die worden toch niet in Duitsland onderhouden ?
Niet al het onderhoud aan NJ-rijtuigen gebeurt in Oostenrijk, ook in Duitsland en Zwitserland geloof ik.
Sowieso weten we niet wat voor afspraken er zijn over onderhoud en reparatie van defecten voor de gehuurde rijtuigen.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 14 mei 2024, 19:26
door Elgar
Ook vandaag geraakt de Nightjet niet vertrokken uit Schaarbeek. Enigste aankondiging die er is geweest in Brussel-Zuid: technisch defect en vertrek moet nog bevestigd worden.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 14 mei 2024, 19:51
door Portbou
Ondertussen afgeschaft. Jongens toch…

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 14 mei 2024, 20:18
door Elgar
Heb hem zonet in de bundels van Schaarbeek gezien. Al rijdend (!) richting Brussel-Noord…

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 14 mei 2024, 20:51
door Elgar
Volgens DB-planner rijdt hij nu wel vanaf Aken. Stond eerst aangeduid als volledig afgeschaft.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 14 mei 2024, 21:40
door rvdborgt
Elgar schreef: 14 mei 2024, 20:51 Volgens DB-planner rijdt hij nu wel vanaf Aken. Stond eerst aangeduid als volledig afgeschaft.
Zie ook:
https://bahn.expert/details/NJ%20425/2024-05-14

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 14 mei 2024, 23:08
door Portbou
Elgar schreef: 14 mei 2024, 20:51 Volgens DB-planner rijdt hij nu wel vanaf Aken. Stond eerst aangeduid als volledig afgeschaft.
Ook het Twitter-team van OeBB scheen aanvankelijk niet te weten dat de trein vanaf Aachen zou rijden.
Wat een chaos...

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 25 mei 2024, 14:11
door 260689
NJ424 is vandaag beperkt tot Welkenreadt vanwaar iedereen met de Oostende verder door kan rijden. Deze rijd onder 17904 naar Schaarbeek via de NZV en L28. Om straks zijn terugweg als NJ425 normaal te kunnen uitvoeren.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 25 mei 2024, 16:02
door daanv
260689 schreef: 25 mei 2024, 14:11 NJ424 is vandaag beperkt tot Welkenreadt vanwaar iedereen met de Oostende verder door kan rijden. Deze rijd onder 17904 naar Schaarbeek via de NZV en L28. Om straks zijn terugweg als NJ425 normaal te kunnen uitvoeren.
Tot in Welkenraedt. Enig idee wat er dan fout gegaan is. Ik vermoed niet het standaard deurenprobleem aangezien ze dan in Aken moesten blijven staan? Of is dat een probleem dat tijdens de rit opgemerkt kan worden vanwaar dan de beslissing is genomen om in Welkenraedt iedereen op de IC te gooien.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 03 jun 2024, 10:30
door kika
Ongeveer 40 bladzijden in dit draadje gemist :shock: Het valt me nu pas op dat de Brussel-Wenen (40468) nu via de zuidelijke route gaat. Klopt het dat er geen directe treinen meer via Passau-Nürnberg rijden? Nu zijn er toevallig in dat gebied wat problemen (München-Berlijn, München-Karlsruhe…): is er al zicht op wanneer dat gaat normaliseren en in planners terecht komt? Ik wil gelukkig pas volgende week.

Ik heb eerder dit jaar opgemerkt dat bij storingen DB soms stopt met Sparpreis en enkel nog normale tickets verkoopt. Al heb ik daar slechts 2x op gelet, geen idee of het iets algemeens is.

Edit: daar staat al 3/4 van het antwoord: https://fahrplan.oebb.at/webapp/?dateB= ... h!H|266787

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 03 jun 2024, 10:42
door trainlovertje
kika schreef: 03 jun 2024, 10:30 Ongeveer 40 bladzijden in dit draadje gemist :shock: Het valt me nu pas op dat de Brussel-Wenen (40468) nu via de zuidelijke route gaat. Klopt het dat er geen directe treinen meer via Passau-Nürnberg rijden? Nu zijn er toevallig in dat gebied wat problemen (München-Berlijn, München-Karlsruhe…): is er al zicht op wanneer dat gaat normaliseren en in planners terecht komt? Ik wil gelukkig pas volgende week.

Ik heb eerder dit jaar opgemerkt dat bij storingen DB soms stopt met Sparpreis en enkel nog normale tickets verkoopt. Al heb ik daar slechts 2x op gelet, geen idee of het iets algemeens is.
De Hamburg/Amsterdam rijdt nog via die route naar Wenen. De voorbije dagen waren er heel wat treinen uitgevallen, maar er rijden alleszins weer doorgaande treinen naar Wenen op die lijn. Ik verwacht dat het verkeer zich daar snel zal normaliseren. Op de andere Fernverkehrslijnen in Zuid-Duitsland zal een van deze dagen waarschijnlijk duidelijk gemaakt worden wanneer ze weer volledig operabel zullen zijn; men zal de schade begin deze week zonder twijfel opmeten en kunnen inschatten wanneer alle lijnen hersteld kunnen zijn. Ik vermoed eerder dat het om een kwestie van dagen zal gaan, maximaal een aantal weken. Dit valt niet te vergelijken met schade aan de Aartalbahn of de Eifelbahn zoals in juli 2021.

Op je tweede vraag moet ik je het antwoord schuldig blijven.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 06 jun 2024, 12:35
door ovspotter_be
Nightjet precies weer sterk vertraagd, heb hem zonet door Leuven zien rijden.

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 06 jun 2024, 12:46
door 260689
Lijkt me een zootje van defecten en politie/douane controle

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 06 jun 2024, 12:47
door TKR
Zowat de helft van Zuid Duitsland staat onder water, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat een trein vanuit Oostenrijk vertraging oploopt. :roll:

Re: Nachttreinen

Geplaatst: 06 jun 2024, 18:35
door jknockaert
260689 schreef: 06 jun 2024, 12:46politie/douane controle
Ja het zal wel. Heb ik tussen Praag en Schwandorf ook eens gezien: bij Beroun hadden we al een halfuur vertraging opgelopen op het Tsjechische net, bij Schwandorf werd de trein doodleuk opgeheven en dat kwam toen ook door politie/douane controle. Ik denk dat het genoeg is dat er een agent binnen de tweehonderd meter van een trein komt om dat als voornaamste oorzaak van vertraging te duiden.