Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Vandaag de L 5317 (Brussel-Zuid - Dendermonde) genomen, en die is tegenwoordig ook met Desiro.
Enig probleem: het was er slechts één. Vroeger waren het twee klassiekjes, en dat was al aardig krap... met één Desiro was het resultaat dus al te raden.
Er zijn weliswaar andere treinen relatief kort ervoor en erna, maar je zit wel in volle spits. Tel daarbij het minste incident waardoor het gat groter wordt (en dat was vandaag het geval) en het hek is helemaal van de dam. Bij het verlaten van Jette kon er letterlijk niemand meer in, de mensen stonden tegen de deuren geplakt.
Enig probleem: het was er slechts één. Vroeger waren het twee klassiekjes, en dat was al aardig krap... met één Desiro was het resultaat dus al te raden.
Er zijn weliswaar andere treinen relatief kort ervoor en erna, maar je zit wel in volle spits. Tel daarbij het minste incident waardoor het gat groter wordt (en dat was vandaag het geval) en het hek is helemaal van de dam. Bij het verlaten van Jette kon er letterlijk niemand meer in, de mensen stonden tegen de deuren geplakt.
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik was even in de war bij het lezen van uw bericht tot ik het uur ook bekeken had en niet enkel de datum



Re: gewijzigde samenstelling.
Wie zegt dat ik niet gewoon over een geweldig toekomstvoorspellend vermogen beschik?Steven schreef:Ik was even in de war bij het lezen van uw bericht tot ik het uur ook bekeken had en niet enkel de datum![]()

Re: gewijzigde samenstelling.
Die laatste met 2 T27 komt van de klimaattrein. Daardoor dat er op de E8006 I11 zaten omdat de I10en weg waren.everclear schreef:Trein IR3620 van de Panne naar Brussel-Noord was gisterenavond ook een Desiro ipv een AM96. Veel studenten die dit type trein waarschijnlijk voor de eerste keer namen zeiden: 'Het is precies een bus'. Ook de vergelijking met een metro heb ik gehoord. Ik heb liever een AM96, maar enig voordeel dat een Desiro op de 3620 heeft is dat er minder eerste klasse en meer tweede klasse is. Zeker voor een trein met vooral studenten is dit goed. Maar voor wat betreft de plaats voor valiezen en koffers is het natuurlijk minder.
Vanavond was trein P8006 niet met I10'en, maar met I11'en, inclusief stuurrijtuig achteraan. Dit was niet zo'n grote verbazing, want 's ochtends om 8.30, passeerden in Gent-Sint-Pieters de 2706 en 2709 met een stam I10'en (+ 1 resto-rijtuig) vanuit het binnenland richting kust. Ik vermoed dat ze deze stam in het weekend ergens nodig hadden voor een speciale trein, en dat ze dan in Oostende 's ochtends maar materiaal voor de ICa hebben genomen om een P-trein te verzekeren. 1 eersteklasrijtuig was trouwens gedeklasseerd.
Re: gewijzigde samenstelling.
Trein 7011 (en bijhorend de 7908) reden vanmorgen met 2 desiro's ipv 3 klassiekjes.
Re: gewijzigde samenstelling.
Dus Gent - Brussel-Noord, dan leeg naar Zottegem en van daaruit terug naar Brussel-Noord.jens123 schreef:Trein 7011 (en bijhorend de 7908) reden vanmorgen met 2 desiro's ipv 3 klassiekjes.
Heb je soms een idee welke treinen vanuit Aalst men vanaf 15/12 met Desiro gaat doen die nu een andere samenstelling hebben?
Re: gewijzigde samenstelling.
Alle treinen van de reeks 20XX zullen met desiro rijden (de laatste weken is men al geleidelijk aan desiro's hierop aan het invoeren). Onder andere de treinen van 5u06, 9u06, 13u06, 16u06, 17u06 en 20u06 zijn momenteel al met desiro's.Stijn91 schreef:Dus Gent - Brussel-Noord, dan leeg naar Zottegem en van daaruit terug naar Brussel-Noord.jens123 schreef:Trein 7011 (en bijhorend de 7908) reden vanmorgen met 2 desiro's ipv 3 klassiekjes.
Heb je soms een idee welke treinen vanuit Aalst men vanaf 15/12 met Desiro gaat doen die nu een andere samenstelling hebben?
Trein 7074 zal normaal met 2 klassiekjes rijden ipv M4.
Op de treinen naar Geraardsbergen blijft voorlopig alles hetzelfde, behalve de reeks 52XX.
Re: gewijzigde samenstelling.
E692 bestond uit twee klassiekskes i.p.v. één. Dit waren de 601 en de 618.
Re: gewijzigde samenstelling.
E3014, E3035, E1838, E1819 reden vandaag met I10 rijtuigen en 2 T27 in TS. Dit zijn normaal 3x3 DMTs.
Re: gewijzigde samenstelling.
IR3337/P8574 Antwerpen-Centraal - Geraardsbergen vandaag zonder rijtuig eerste klasse, helaas tussen Antwerpen-Berchem en Geraardsbergen geen treinchef gezien om een rechtvaardiging gebruikte biljetten aan te vragen...
-
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: gewijzigde samenstelling.
De ochtend (21/11/2013) zag ik dat de IC L 2329 (die werd omgeleid via L50A) bestond uit 2 27s met M6en.
De P7006 reed met 2 27s met I10s en een I6.
Ik deze ochtend ook 2x AM 08 gezien richting Gent en heb geen idee welke trein het zou zijn. De binnenverlichting brandde.
De P7006 reed met 2 27s met I10s en een I6.
Ik deze ochtend ook 2x AM 08 gezien richting Gent en heb geen idee welke trein het zou zijn. De binnenverlichting brandde.




Re: gewijzigde samenstelling.
Deze ochtend de 7209 bestaande uit 1 AM86 ipv 2 AM86
Was drummen om er op te geraken in Lier
Was drummen om er op te geraken in Lier
Re: gewijzigde samenstelling.
3336/8572 Antwerpen - Geraardsbergen slechts 4 M5m-rijtuigen. Overbezetting vanaf Brussel-Zuid tot Edingen.