Ik weet niet wat die tests precies inhouden, maar ik kan me voorstellen dat echte wintertoestanden nauwelijks na te bootsen zijn in laboratoriumomstandigheden. Je kunt je stel bijvoorbeeld wel invriezen tot -40°, en windsnelheden creëren van enkele Beauforts, bij een luchtvochtigheid die dicht tegen de 100 % zit (of net erg laag ligt), maar ik kan me voorstellen dat sommige winterse omstandigheden (met nog wat extra fijne sneeuw extra, zowel echte sneeuw als de zogenaamde driftsneeuw) de labotoestand overstijgen. En dan heb ik het nog niet over de duur van de wintertoestand.Dieselfreak schreef:Ik snap niet dat er zo vaak problemen zijn met nieuw materieel. Dat wordt toch uitvoerig getest voordat het in dienst gaat, komen zulke gebreken tijdens die tests dan niet aan het licht?
Maar het blijft natuurlijk een feit dat we in deze tijd van de informatica bijna stelselmatig geconfronteerd worden met nieuwe dingen die nog vol bugs zitten, echt niet alleen bij spoorwegmateriaal.