Pagina 118 van 208
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 12 feb 2013, 16:36
door overweg13
Dieselfreak schreef:Ik snap niet dat er zo vaak problemen zijn met nieuw materieel. Dat wordt toch uitvoerig getest voordat het in dienst gaat, komen zulke gebreken tijdens die tests dan niet aan het licht?
Ik weet niet wat die tests precies inhouden, maar ik kan me voorstellen dat echte wintertoestanden nauwelijks na te bootsen zijn in laboratoriumomstandigheden. Je kunt je stel bijvoorbeeld wel invriezen tot -40°, en windsnelheden creëren van enkele Beauforts, bij een luchtvochtigheid die dicht tegen de 100 % zit (of net erg laag ligt), maar ik kan me voorstellen dat sommige winterse omstandigheden (met nog wat extra fijne sneeuw extra, zowel echte sneeuw als de zogenaamde driftsneeuw) de labotoestand overstijgen. En dan heb ik het nog niet over de duur van de wintertoestand.
Maar het blijft natuurlijk een feit dat we in deze tijd van de informatica bijna stelselmatig geconfronteerd worden met nieuwe dingen die nog vol bugs zitten, echt niet alleen bij spoorwegmateriaal.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 12 feb 2013, 17:14
door Stijn91
artikel L'Echo Desiro
Ik denk dat de klassiekjes hierdoor makkelijk de zomer van 2014 kunnen halen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 12 feb 2013, 19:50
door Bordensteker
Chemin de Fera
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 13 feb 2013, 10:26
door treinzot
Welke problemen heeft de desiro nu eigenlijk.
Bij mijn weten zijn dat de volgende/
1)Te lichte motor daar het stel 10meter langer is en 15 ton zwaarder.
2)Te lichte deurmotor die kan verbranden is het stel op een helling staat.
3)Sensor van de opvangreservoir van de toiletten die overgevoelig werkt of niet goed is afgesteld.
4)Panto's die toch kunnen vastvriezen
Zijn er nog kinderziektes??
Wordt dat niet in het lastenboek vermeld hoe krachtig een motor zou moeten zijn???
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 13 feb 2013, 10:31
door Shrek
"Te lichte motoren" is wel heel kort door de bocht. Ze zijn misschien niet zo krachtig als die van de desiros in duitsland, maar nog steeds de helft krachtiger dan een MS96 ...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 13 feb 2013, 11:03
door dentheo
treinzot schreef:
Wordt dat niet in het lastenboek vermeld hoe krachtig een motor zou moeten zijn???
Krachtig en "licht" zijn natuurlijk verschillende eigenschappen.
Haalt hij zijn maximum snelheid niet ?
Of vind men de motor in kg te licht voor het gevraagde vermogen ?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 13 feb 2013, 11:27
door ferry
Hoi
In Duitsland rijden deze treinen ZONDER problemen!
Heeft de NMBS weer een te goedkope versie besteld?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 13 feb 2013, 11:31
door Shrek
Ik denk trouwens dat nog sterkere motoren niet veel zouden uithalen. Op verschillende plaatsen kan de bovenleiding zoveel vermogen toch niet leveren, dus zou je het volle vermogen van die sterkere motoren amper kunnen gebruiken...
In Duitsland met hun 15kV zijn krachtigere motoren wel nuttig.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 13 feb 2013, 11:45
door vasonline
Stijn91 schreef:artikel L'Echo Desiro
Ik denk dat de klassiekjes hierdoor makkelijk de zomer van 2014 kunnen halen.
Ja, maar ik geloof dat niet (helemaal).
Was er niet ergens de mededeling geweest dat...
...."tegen eind 2013 alle nmbs reizigermateriaal met TBL1+ uitgerust ging zijn".
Dat heeft als gevolg dat ze wel buiten dienst
moeten eind dit jaar.
Tenmiste als men zich aan die afspraak wil houden.
Of alsnog TBL1+ inbouwen, maar dat geloof ik niet. (bestaat dat:een mobiele low cost versie van TBL1+ ?)
Of toch een uitzondering.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 13 feb 2013, 12:04
door dentheo
Het is natuurlijk ook een manier van "besparen", beetje zagen en voor je het weet springt er een factuur van 50 miljoen over Nieuwjaar.
Niet erg fair, maar een stuk makkelijker dan "echt" besparen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 13 feb 2013, 12:05
door 2012
Shrek schreef:"Te lichte motoren" is wel heel kort door de bocht. Ze zijn misschien niet zo krachtig als die van de desiros in duitsland, maar nog steeds de helft krachtiger dan een MS96 ...
Ik denk da ook, ik heb er al mee gereden tijdens mijn opleidingsweek en als ge diene "full power" zet dan gaat die nogal zunne...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 13 feb 2013, 12:07
door kika
ferry schreef:In Duitsland rijden deze treinen ZONDER problemen!
Heeft de NMBS weer een te goedkope versie besteld?
Zonder problemen is wat kort door de bocht, ik krijg mijn benen nooit opgeplooid tussen die stoelen en vuilnis is ook vaak een probleem. De eerste dagen (2008) waren er ook koppelproblemen, uitval en vertragingen. Af en toe is er wel eens een deur kapot, maar dat maak ik eigenlijk maar zelden mee, echt geen thema. En ook tijdens de winter geen problemen met bvb. supergladde tredes, zoals bij veel Nederlands VIRM-materieel.
In diverse media werd genoemd dat er problemen waren met de spoorbeveiliging, ETCS zit er volgens mij niet op die van Transregio. In het artikel van l'Echo worden ook mankementen aan de software genoemd, gebrek aan documentatie en scholing, bekabeling en blijkbaar ook met de tractie. Dus er zitten verschillen in met de Duitse versie en blijkbaar schort er serieus wat aan de kwaliteitscontrole. Kan me voorstellen dat AngelTrains de productie dichter of beter opvolgt maar sowieso zijn beide treinen zeker niet identiek.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 13 feb 2013, 12:09
door 2012
ferry schreef:Hoi
In Duitsland rijden deze treinen ZONDER problemen!
Heeft de NMBS weer een te goedkope versie besteld?
Exact hetzelfde stel als in Duitsland kan men nooit bestellen he ... we rijden hier op andere spanning, hebben hier andere veiligheidsuitrustingen en één en ander moet dus noodgedwongen anders geprogrammeerd zijn. waarom we lichtere deurmotors hebben, waarom die sensoren het niet naar behoren doen heb ik idd het raden naar. Maar simpel weg zeggen "koop de duitse versie" gaat echt niet he. Zowiezo moeten er dingen aangepast worden en ja, electronica ... tegen da dat allemaal op punt staat. Bij de 18 was dat ook zo he, ik weet niet de hoeveelste update er nu al op staat.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 13 feb 2013, 13:45
door Glodenox
Enkele dagen geleden heb ik opgemerkt dat bij het automatisch omroepen de (relatief) lange pauze tussen "De volgende halte is" en de naam van de halte een stuk korter is geworden. Nu klinkt het al een stuk natuurlijker én wordt de naam van het station goed benadrukt, mooi!
Ik heb al een drietal keer gezien dat er 3 gekoppelde desiro's waren waarbij de laatste desiro voor de een of andere reden volledig donker was en onbereikbaar voor reizigers. Heeft er iemand zicht op waarom dit soms zo is? Problemen met koppeling? Defect stel?
EDIT: kleine verduidelijking i.v.m. omroepen halte
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 13 feb 2013, 14:01
door AlexNL
Mee in opzending misschien?