Pagina 118 van 187
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 jan 2013, 14:45
door stefanic
deadlock schreef:stefanic schreef:Tot hoever mogen (misschien cru gesteld) de binnenlandse reizigers de 'dupe' worden van een probleem voor internationale reizigers.
We moeten echt Stoppen met dat soort labeltjes.
...zegt natuurlijk een Nederlander die geen bal geeft om de binnenlandse Belgische reiziger?
Ik bedoel simpelweg: hoeveel reizigers moeten hun treinen aangepast zien, om een trein voor een kleiner aantal reizigers door te laten. In het concrete Fyra-verhaal betreft het 'kleiner aantal reizigers' toevallig internationale reizigers, daar kan ik ook niets aan doen...
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 jan 2013, 14:53
door Stijn82
de pot en de ketel
nu als ze er niet in slagen een aaneensluitend grensoverschrijdend rijpad te vinden, waarom dan niet gewoon een IC Brussel-Roosendaal? Kan je in 1 overstap van Brussel naar Amsterdam, en er is geen meerspanningsmaterieel nodig.
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 jan 2013, 15:16
door sammarco1
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 jan 2013, 16:55
door kika
stefanic schreef:deadlock schreef:stefanic schreef:Tot hoever mogen (misschien cru gesteld) de binnenlandse reizigers de 'dupe' worden van een probleem voor internationale reizigers.
We moeten echt Stoppen met dat soort labeltjes.
...zegt natuurlijk een Nederlander die geen bal geeft om de binnenlandse Belgische reiziger?
Ik bedoel simpelweg: hoeveel reizigers moeten hun treinen aangepast zien, om een trein voor een kleiner aantal reizigers door te laten. In het concrete Fyra-verhaal betreft het 'kleiner aantal reizigers' toevallig internationale reizigers, daar kan ik ook niets aan doen...
Tel je mee dat het rustiger wordt op het gewoonlijke L12-verkeer? De impact moet je uiteraard wel mee laten wegen, maar niet enkel het aantal reizigers telt, ook wat er anders wordt. Veel succes met de puzzel in ieder geval!
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 jan 2013, 18:10
door Shrek
deadlock schreef:stefanic schreef:Tot hoever mogen (misschien cru gesteld) de binnenlandse reizigers de 'dupe' worden van een probleem voor internationale reizigers.
We moeten echt Stoppen met dat soort labeltjes.
Helemaal niet, dat is een zeer terechte bekommernis.
Als je voor die 3000 mensen die dagelijks de grens over gaan de treinreis van 10000 anderen bemoeilijkt ben je fout bezig.
De hele Fyra-soap heeft al genoeg slachtoffers gemaakt, daar hoeven de pendelaars op Antwerpen-Brussel niet nog bij te komen.
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 jan 2013, 18:39
door deadlock
stefanic schreef:...zegt natuurlijk een Nederlander die geen bal geeft om de binnenlandse Belgische reiziger?
Ik bedoel simpelweg: hoeveel reizigers moeten hun treinen aangepast zien, om een trein voor een kleiner aantal reizigers door te laten. In het concrete Fyra-verhaal betreft het 'kleiner aantal reizigers' toevallig internationale reizigers, daar kan ik ook niets aan doen...
Hoe kom je daar nou weer bij. Je doet net of, omdat er een staatsgrens ligt het minder belangrijker is om mensen over die streep te vervoeren. Dat is dus pure kolder. Weg met die rotgrenzen. Eénheid. Dezelfde prioriteit aan dezelfde treinen! Natuurlijk is het niet zo dat reizigers de dupe moeten worden van het falen van vervoersbedrijven maar dat werkt twee kanten op.
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 jan 2013, 18:41
door deadlock
Shrek schreef:Helemaal niet, dat is een zeer terechte bekommernis.
Als je voor die 3000 mensen die dagelijks de grens over gaan de treinreis van 10000 anderen bemoeilijkt ben je fout bezig.
De hele Fyra-soap heeft al genoeg slachtoffers gemaakt, daar hoeven de pendelaars op Antwerpen-Brussel niet nog bij te komen.
Wacht even, dit is een veel betere stellingname. Hierin zet je reizigersaantallen tegen elkaar af, dat klinkt wél logisch.
Het probleem in België zit hem in de NZ-verbinding neem ik aan?
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 jan 2013, 18:53
door vasonline
deadlock schreef:stefanic schreef:...zegt natuurlijk een Nederlander die geen bal geeft om de binnenlandse Belgische reiziger?
Ik bedoel simpelweg: hoeveel reizigers moeten hun treinen aangepast zien, om een trein voor een kleiner aantal reizigers door te laten. In het concrete Fyra-verhaal betreft het 'kleiner aantal reizigers' toevallig internationale reizigers, daar kan ik ook niets aan doen...
Hoe kom je daar nou weer bij. Je doet net of, omdat er een staatsgrens ligt het minder belangrijker is om mensen over die streep te vervoeren. Dat is dus pure kolder. Weg met die rotgrenzen. Eénheid. Dezelfde prioriteit aan dezelfde treinen! Natuurlijk is het niet zo dat reizigers de dupe moeten worden van het falen van vervoersbedrijven maar dat werkt twee kanten op.
Aan de Beneluxtrein had de 'binnenlandse' Belgische reiziger toch ook iets?
Het was gewoon een extra trein tussen Antwerpen Mechelen en Brussel.
ATB die niet correct werkt in de 11.8? Ik heb natuurlijk geen idee in hoeverre dat onoverkomelijk
is om in orde te brengen in de werkplaatsen van de NMBS.
Maar er is toch veel goed geschoold en getraind personeel in de werkplaatsen...?
Mvg.
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 jan 2013, 19:00
door Shrek
deadlock schreef:
Wacht even, dit is een veel betere stellingname. Hierin zet je reizigersaantallen tegen elkaar af, dat klinkt wél logisch.
Het probleem in België zit hem in de NZ-verbinding neem ik aan?
Je kan gerust stellen dat (op de Fyra-rijpaden na) heel Antwerpen-Brussel vol zit.
Elk ander tijdstip betekent dan dat je andere treinen moet schrappen of inkorten. En zowat alle treinen tussen Antwerpen en Brussel zijn goed gevuld, deze schrappen zou vele mensen treffen.
Ik weet niet of het rijpad van de vroegere Fyra, doorgetrokken naar Roosendaal daar in Nederland nog mooi ingepast kan worden, maar dat moet zowat de enige mogelijkheid zijn om een extra trein tot Brussel in te leggen.
Maar stefanic kan hierover ongetwijfeld meer vertellen

Re: Fyra.
Geplaatst: 29 jan 2013, 19:02
door Retard
Kan er geen trein tot aan het Noord ingelegd worden? In de spits zijn er per uur meer dan 45 treinen naar de Centraal en de Zuid
In steden zoals Londen of Parijs had je zowiso moeten overstappen op een metro of zo.
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 jan 2013, 19:05
door FLV-FGSP
Het probleem is eerder Antwerpen - Mechelen. Als daar 1x een rijpad gevonden is, krijg je die buiten de spits ook naar Brussel-Zuid. Er lopen bij de NMBS echter grote geesten rond die van mening zijn dat een Beneluxachtige trein niet te aantrekkelijk mag worden.
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 jan 2013, 19:07
door Shrek
Retard schreef:Kan er geen trein tot aan het Noord ingelegd worden? In de spits zijn er per uur meer dan 45 treinen naar de Centraal en de Zuid
In steden zoals Londen of Parijs had je zowiso moeten overstappen op een metro of zo.
In Brussel-Noord is echt geen ruimte om te keren. En als je toch moet overstappen is Antwerpen-Centraal al even goed als eindstation

Re: Fyra.
Geplaatst: 29 jan 2013, 19:28
door AlexNL
Uit nieuwsgierigheid: Waarom zou die trein door de NZV moeten, is omrijden via lijn 28 geen optie?
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 jan 2013, 19:37
door Steve
AlexNL schreef:Uit nieuwsgierigheid: Waarom zou die trein door de NZV moeten, is omrijden via lijn 28 geen optie?
Het probleem ligt eerst en vooral bij de overvolle lijnen 25 en 27, voor er überhaupt gedacht wordt aan Brussel. Als je vanuit Mechelen naar lijn 28 wilt, wordt de keuze trouwens nog meer beperkt, omdat je haast verplicht bent om lijn 27 te gebruiken (vanaf lijn 25 zou je ter hoogte van Schaarbeek bijna alle sporen moeten dwarsen).
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 jan 2013, 19:48
door Stijn91
Tot een paar maanden geleden werd er enorme druk uitgeoefend op gedelegeerd bestuurder Mark Descheemaeker om meer Fyra-treinen te bestellen. De druk kwam vanuit het Belgische en het Nederlandse parlement. Dat heeft hij gezegd in Terzake.
Meer details over van waar de druk juist kwam, gaf hij niet.
Descheemaecker zei dat hij altijd weerstaan heeft aan de druk en dat hij daarvoor banbliksems over zich heen heeft gekregen, maar dat hij nu blij is dat hij dat gedaan heeft. Anders zou hij nu bekend staan als de idioot die van die slechte treinen er nog bijbesteld heeft, zei hij.
Het is een pijnlijk verhaal, zo zei hij nog, dat de treinen die al in 2000 besteld zijn, lang geleden dus, gebaseerd op een business-model dat nog langer geleden ontwikkeld is, niet functioneren. Het is nu zaak om op korte termijn maatregelen te nemen om te zorgen dat reizigers niet in de kou blijven staan.
Bron:
deredactie.be
Eigenlijk is het toch wel erg dat Descheemaecker zoveel over zich krijgt over een trein die de grootste ramp ooit is en hij was zelf niet eens betrokken bij de bestelling.