bericht aan de verkeersplanning:
Indien 3128 wordt afgeschaft, kunnen jullie dan een extra stop te MOG inlassen in trein 2029?
't is echt geen pretje om dan met zijn allen de reeds volle 3328 te moeten nemen.
thanks,
o
deze week: 3128 2x afgeschaft.
Daar ga je te voet toch wel een kwartiertje voor nodig hebben.Steve schreef:...Boven sta je op een paar minuten al in station Liersesteenweg,...
februari: 20 ritdagen: 6 keer reed 2607 voor 3328 ipv erachter te blijven: dus in 30% van de gevallen geen connectie.ostbahnhof schreef: in december: 11 ritdagen, 4 keer zat 2607 voor 3328, dus in 36% van de gevallen geen verbinding.
januari: 21 ritdagen, 6 keer zat 2607 voor 3328, dus in 28,6% van de gevallen geen verbindinding.
mvg,
o
Vic, waar vind je die wachttijden op de site?overweg13 schreef:Wat bij mij een bijkomende vraag oproept: die maximale vertraging die op de site van de NMBS aangegeven wordt, is dat eigenlijk
- de vertraging waarmee de aansluitende trein mag vertrekken;
- de vertraging waarmee de eerste trein mag aankomen?
Je vindt ze - spijtig genoeg - niet ergens onder de vorm van een lijst, maar wel als je een bepaalde verbinding opzoekt op de NMBS-site. Als je bijvoorbeeld een verbinding met twee overstappen (of één is ook al genoeg) opzoekt, dan moet je de details reis en reisweg op kaart aanklikken; als achter de aansluitende trein een icoontje met i staat, dan kun je daar lezen hoe lang de trein moet wachten.rdv schreef:Vic, waar vind je die wachttijden op de site?overweg13 schreef:Wat bij mij een bijkomende vraag oproept: die maximale vertraging die op de site van de NMBS aangegeven wordt, is dat eigenlijk
- de vertraging waarmee de aansluitende trein mag vertrekken;
- de vertraging waarmee de eerste trein mag aankomen?
Dankjewel!
Kwam het door mijn voorstel en/of gesprek met een chef in Berchem maar vandaag een extra stop in MOG door 2030ostbahnhof schreef:T was tijd om dit topic nog eens van onder het stof te halen
bericht aan de verkeersplanning:
Indien 3128 wordt afgeschaft, kunnen jullie dan een extra stop te MOG inlassen in trein 2029?
't is echt geen pretje om dan met zijn allen de reeds volle 3328 te moeten nemen.
thanks,
o
deze week: 3128 2x afgeschaft.
Die techniek is zo oud als de straat "Padding" noemt dat in het Engels.ToMiKoN schreef:Ik begin me toch meer en meer vragen te stellen bij de verbeterde stiptheid van de treinen van de NMBS. Bekijk eens dit voorbeeld.
http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 0&pid=stid
Er wordt een vertraging gemaakt tussen Brussel en Gent, dit keer door geplande werken. De trein heeft in Gent 10 minuten bij aankomst. Toch komt met stipt op tijd aan op de eindbestemming. Hoe doet men het?
- Extra minuten traject (Gent-Brugge)
- Extra minuten ontkoppeling
- Extra minuten op het traject naar de kust (Knokke/Blankenberge)
De laatste tijd merk ik dat treinen op het traject Brugge <-> Gent veelal met 3 of 4 minuten voor op het scheme het station binnen rijden. Zo rijd de Eupen-Oostende het traject in 17-18 minuten terwijl er in het schema 24 minuten worden uitgetrokken.
Ik noem dit geen betere stiptheid, maar volksbedriegerij en heel veel verloren minuten op dit traject!