Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
De knopjes hadden ze beter op de deur geplaatst in plaats van er naast, vreemde ontwerpkeuze in ieder geval.
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Nieuwe motorstellen / M7
esthetisch begrijp ik dat ze de knop niet op het glas wouden, zeker als je er de bedrading zou zien maar ze hadden de boord breder kunnen maken en daar de knop op kunnen zetten. Die knop is trouwens duidelijk genoeg dat ik er direct op zou drukken ipv te wrikken aan een deur. Als je staat te trekken aan een klinkloze deur heb je toch door dat je iets verkeerd aan het doen bent?
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Nieuwe motorstellen / M7
De jongere generaties wel, de oudere minder, heb ik al gemerkt. En soms moet ik zelf toch nog één à twee seconden zoeken naar de knop. Ook duwen mensen vaak per ongeluk op de knop van de buitendeur als ze naar de benedenverdieping willen.desirootje schreef: ↑07 jan 2022, 22:19 esthetisch begrijp ik dat ze de knop niet op het glas wouden, zeker als je er de bedrading zou zien maar ze hadden de boord breder kunnen maken en daar de knop op kunnen zetten. Die knop is trouwens duidelijk genoeg dat ik er direct op zou drukken ipv te wrikken aan een deur. Als je staat te trekken aan een klinkloze deur heb je toch door dat je iets verkeerd aan het doen bent?
Wat de defecten aan die rijtuigen betreft: die rijtuigen worden dan ook heel intensief gebruikt en dan nog op zo'n drukke verbinding. Die rijtuigen halen tegenwoordig misschien wel het hoogste aantal reizigerskilometer van alle rijtuigen. Dan zijn defecten een logisch gevolg. Ik kan alleen niet besluiten of het nu per se meer voorkomt bij M7-rijtuigen dan pakweg de I11-rijtuigen. Misschien wel, omdat ze nog nieuw zijn en er te weinig technisch personeel is opgeleid om die defecten de baas te kunnen? Of omdat er te weinig M7-rijtuigen zijn en daardoor niet vervangen kunnen worden?
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Net ook eentje gezien op de E510. Bestond uit 2xI11, 1xI10, 6xM7 en achteraan de gebruikelijke HLE18.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 27 feb 2016, 11:03
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Heeft iemand een idee van hoeveel M7 rijtuigen de IC01 uiteindelijk voorzien zal worden? Een samenstelling van bv. 10xM7 + 2HLE lijkt me mooi.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Voor 10 M7 ga je er met 1 BMX niet komen, maar een HLE18 is wel voldoende om 10 rijtuigen te trekken/duwen.Yassine_TB schreef: ↑08 jan 2022, 12:08 Heeft iemand een idee van hoeveel M7 rijtuigen de IC01 uiteindelijk voorzien zal worden? Een samenstelling van bv. 10xM7 + 2HLE lijkt me mooi.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik heb zelf nog niet met de M7 rijtuigen gereden, maar het lijkt me raar dat mensen de deur handmatig proberen te openen?
De laatste keer dat ik in een Belgisch rijtuig met de hand een deur moest openen is - uhm, juist ja! - in 2002 in de I5 rijtuigen.
Zowat alle deuren tegenwoordig gaan open met een knop. En niet bij alle rijtuigen staat deze knop op de deur zelf, maar ernaast. Als ik het me goed herinner is dit op z'n minst het geval bij de MS96, M4 en M6.
De laatste keer dat ik in een Belgisch rijtuig met de hand een deur moest openen is - uhm, juist ja! - in 2002 in de I5 rijtuigen.
Zowat alle deuren tegenwoordig gaan open met een knop. En niet bij alle rijtuigen staat deze knop op de deur zelf, maar ernaast. Als ik het me goed herinner is dit op z'n minst het geval bij de MS96, M4 en M6.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik denk dat er verwarring is ontstaan welke deuren nou precies bedoeld worden: de buitendeuren tussen trein en perron, of de binnendeuren tussen bijv. coupé en balkon. De buitendeuren hebben misschien allemaal een knop, maar de binnendeuren nog lang niet.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
De 538 heeft zelfs 6×M7, 1xI10, 4xI11. Aan dit tempo zijn ze tegen het eind van het jaar volledig op M7.trainlovertje schreef: ↑08 jan 2022, 11:53Net ook eentje gezien op de E510. Bestond uit 2xI11, 1xI10, 6xM7 en achteraan de gebruikelijke HLE18.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Alleen is de vraag hoeveel M7 men uiteindelijk wil inzetten. Minstens 10 stuks is echt wel nodig, maar ik heb er geen goed oog in als je ziet hoe sterk ze het aantal I11/I10 terugdringen elke keer als er een extra M7 komt.
In tweede instantie ben ik ook benieuwd wat er tegenover de HLE 18 zal hangen. Een BDx, een Bmx voor wat extra vermogen, een extra HLE 18?
In tweede instantie ben ik ook benieuwd wat er tegenover de HLE 18 zal hangen. Een BDx, een Bmx voor wat extra vermogen, een extra HLE 18?
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Gezien het acute rijtuigentekort van dit moment, is de huidige situatie geen indicatie voor waar het uiteindelijk naartoe zal gaan. Bovendien wordt er helemaal niet sterk teruggedrongen, alle samenstellingen rijden met 10 of 11 rijtuigen rond.Steve schreef: ↑08 jan 2022, 16:58 Alleen is de vraag hoeveel M7 men uiteindelijk wil inzetten. Minstens 10 stuks is echt wel nodig, maar ik heb er geen goed oog in als je ziet hoe sterk ze het aantal I11/I10 terugdringen elke keer als er een extra M7 komt.
In tweede instantie ben ik ook benieuwd wat er tegenover de HLE 18 zal hangen. Een BDx, een Bmx voor wat extra vermogen, een extra HLE 18?
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Als men volledig M7 rijdt, moet dat bijna een BDx zijn, ik zie ze niet snel een tiental M6 200 BD's tevoorschijn toveren en op de M7 BD's is het nog even wachten. De capaciteit van een BDx is ook veel groter dan een BMx. Als die M7 BD's geleverd worden zie ik daar mss ook wel een M7 BMx in.Steve schreef: ↑08 jan 2022, 16:58 Alleen is de vraag hoeveel M7 men uiteindelijk wil inzetten. Minstens 10 stuks is echt wel nodig, maar ik heb er geen goed oog in als je ziet hoe sterk ze het aantal I11/I10 terugdringen elke keer als er een extra M7 komt.
In tweede instantie ben ik ook benieuwd wat er tegenover de HLE 18 zal hangen. Een BDx, een Bmx voor wat extra vermogen, een extra HLE 18?
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Het is normaal niet de bedoeling om commercieel met Bmx en 18 aan de andere kant te rijden.
Nu ja, dat zullen we nog wel zien.
Nu ja, dat zullen we nog wel zien.

Re: Nieuwe motorstellen / M7
Als het nog even wachten is op M7BDx, wil dat zeggen dat de i11BDx voorlopig nog blijft he. 9 of 10 M7 met één i11 kan gerust enkele jaren mee.desirootje schreef: ↑08 jan 2022, 21:34Als men volledig M7 rijdt, moet dat bijna een BDx zijn, ik zie ze niet snel een tiental M6 200 BD's tevoorschijn toveren en op de M7 BD's is het nog even wachten. De capaciteit van een BDx is ook veel groter dan een BMx. Als die M7 BD's geleverd worden zie ik daar mss ook wel een M7 BMx in.Steve schreef: ↑08 jan 2022, 16:58 Alleen is de vraag hoeveel M7 men uiteindelijk wil inzetten. Minstens 10 stuks is echt wel nodig, maar ik heb er geen goed oog in als je ziet hoe sterk ze het aantal I11/I10 terugdringen elke keer als er een extra M7 komt.
In tweede instantie ben ik ook benieuwd wat er tegenover de HLE 18 zal hangen. Een BDx, een Bmx voor wat extra vermogen, een extra HLE 18?