Pagina 119 van 152

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 10 jan 2017, 22:56
door Eric0641
Ik acht de kans niet echt zo groot, aangezien de klassiek op een sneltrein vaart naar de sloop gaan. Het zal er puur aan liggen of het gedoogd wordt door de inspectie in Nederland.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 10 jan 2017, 23:38
door Nadleeh
Lijkt mij wel dat de Nederlandse inspectie dit toestaat want hun kennende zouden ze het Klassiekje van afgelopen zondag niet toestaan.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jan 2017, 20:25
door rvdborgt
Nadleeh schreef:Lijkt mij wel dat de Nederlandse inspectie dit toestaat want hun kennende zouden ze het Klassiekje van afgelopen zondag niet toestaan.
Ik ben de draad een beetje kwijt. Zonder citaat is het niet altijd duidelijk waar je op reageert.
De Nederlandse inspectie gedoogt niks zonder ontheffing. De klassiekjes hebben een toelating (of een ontheffing omdat ze geen ATB hebben...) om naar Maastricht te rijden, idem voor de Breaks in onverbouwde toestand. En idem voor de Varkensneuzen en Sprintertjes naar Roosendaal.

Groetjes,
Rian

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 15 jan 2017, 20:41
door Davy
Vandaag dit fotootje gemaakt met de telefoon in Spa: Afbeelding

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 jan 2017, 11:29
door hanske77
Eric0641 schreef:weet iemand toevallig of er nog treindiensten zijn met 4x klassiek?
Ik weet wel nog een dienst met 3 stellen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 jan 2017, 11:11
door Nadleeh
Welke dienst is dat?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 jan 2017, 11:17
door Matthias
Vandaag is IC 3408 (en dus vermoedelijk ook 3436 en 3417) met drie klassiekjes i.p.v. 1 klassiekje + varkensneus, dit was vorige week ook al één of twee dagen gebeurd, dus daar heb je alleszins een kans...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 jan 2017, 14:30
door hanske77
Nadleeh schreef:Welke dienst is dat?
Trein 7015 Aalst-Brussel-Zuid en trein 8015 Brussel-Zuid-Aalst

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 jan 2017, 15:01
door Steve
Die zijn inderdaad met 3 klassiekjes en bij de weinige overblijvende in die samenstelling, misschien zelfs de enige in en rond het centrum van het land. Daar (en bij uitbreiding heel het noordelijke landsgedeelte) zijn klassiekjes sowieso een grote zeldzaamheid geworden, laat staan 3 stuks of meer. Voorziene samenstelling met 4 klassiekjes komen bij mijn weten helemaal niet meer voor, ook niet in Wallonië.

Het zou daarentegen best kunnen dat de klassiekjes op P 7015 / 8015 op een gegeven moment weer verdwijnen, want ze zijn vrij plots gekomen (voorheen altijd 21 + M4, Desiro in de schoolvakanties wat ook nu nog het geval is) en kunnen dus ook snel weer gaan.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 jan 2017, 15:14
door Davy
Bwah met de nieuwe dienstregeling rijden er weer wat meer klassiekjes in Vlaanderen, op de IC-verbindingen naar Turnhout en in de daluren ook soms op Antwerpen - Charleroi. In het weekend duiken ze ook op op de IC Antwerpen - Binche.

Verder zijn er rond Denderleeuw nog diverse P-treinen met klassiek.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 jan 2017, 15:51
door Steve
Er zijn er wel wat, maar het blijft allemaal zeer beperkt. Naar Antwerpen en Turnhout gaat het maar om een handjevol treinen en dan nog is het bijna steeds 1 enkel klassiekje dat aan een varken gehangen wordt voor extra capaciteit. Daarbuiten heb je enkel die paar treintjes in de regio Denderleeuw, het P-treinpaar Aalst - Brussel en nog een paar andere uitzonderingen in de driehoek Kortrijk - Gent - Brussel. In de verste verte niet te vergelijken met de inzet in de Wallonië, of in Vlaanderen/Brussel een paar jaar geleden.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 05 feb 2017, 20:42
door tiretrainz
ik heb onlangs in mons een 4-stel kassiekertjes zien staan aan het perron

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 09 feb 2017, 21:17
door apestaart
Ik heb zo de indruk dat er in Wallonië nog veel van die klassiekjes rijden, in Vlaanderen daarentegen worden ze een zeldzaamheid, ik zie in ieder er geen meer rijden.
Het zal waarschijnlijk nog 10 jaar duren eer die treinen volledig uit omloop wordt gehaald.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 10 feb 2017, 15:04
door LML
apestaart schreef:Ik heb zo de indruk dat er in Wallonië nog veel van die klassiekjes rijden, in Vlaanderen daarentegen worden ze een zeldzaamheid, ik zie in ieder er geen meer rijden.
Het zal waarschijnlijk nog 10 jaar duren eer die treinen volledig uit omloop wordt gehaald.
Van zodra de M7-rijtuigen en -treinstellen vanaf 2018 geleverd worden en na hun testperiode betrouwbaar zijn voor de commerciële diensten,volgt er zeker een vast een ware slachting bij de 2-tjes.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 10 feb 2017, 17:51
door Dieselfreak
LML schreef:Van zodra de M7-rijtuigen en -treinstellen vanaf 2018 geleverd worden en na hun testperiode betrouwbaar zijn voor de commerciële diensten,volgt er zeker een vast een ware slachting bij de 2-tjes.
Als de M7 in dienst is en de tweetjes eruit, gaan de Desiro's dan ook van de IC-verbindingen verdwijnen?