De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Voor dat pakket zijn toch nogal wat 18en nodig ??
Ik dacht dat er officieel nog maar stuk of acht toegelaten waren ?
Of komen er elke week bij ?
Ik dacht dat er officieel nog maar stuk of acht toegelaten waren ?
Of komen er elke week bij ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Bedoel je daarmee de gewone reguliere IC/IR diensten met M6? Die rijden ook overdag denk ik. In dat geval zie en hoor ik heel snel een 18 in real life!HLE 2302 schreef:Ook de spitstreinen Antwerpen-Turnhout-Brussel zouden op het lijstje staan om als eerstvolgende met een 18 gereden te worden.

Naar ik heb horen zeggen wel ja.wbrm schreef:Bedoel je daarmee de gewone reguliere IC/IR diensten met M6? Die rijden ook overdag denk ik. In dat geval zie en hoor ik heel snel een 18 in real life!HLE 2302 schreef:Ook de spitstreinen Antwerpen-Turnhout-Brussel zouden op het lijstje staan om als eerstvolgende met een 18 gereden te worden.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
Ik heb ook nog ergens gelezen dat de 18 de IC A gaat rijden in het weekend vanaf het eerste weekend van september

KloptTreinen9880 schreef:Ik heb ook nog ergens gelezen dat de 18 de IC A gaat rijden in het weekend vanaf het eerste weekend van september
-
zondag zijn er testritten voorzien met T18 en M6 tussen chatelet en la louviere sud

op de 22xx treinen zijn er vanaf 5 september maar enkele ritten met 8 zunne, de 27 is nog (lang) niet weg daar.
Dat is toch bij de IC A toch ook zo. Daar zijn ook nog niet alle HLE 13's weg.2012 schreef:op de 22xx treinen zijn er vanaf 5 september maar enkele ritten met 8 zunne, de 27 is nog (lang) niet weg daar.
Dat het maar snel 5 september is.
-
1807 and 1810 have worked IR3907 07:16 Binche - Louvain-la-Neuve-Université this morning in top and tail mode [one loco at each end of the train both working].
Iain
Iain
SandwichIain Dobson schreef:1807 and 1810 have worked IR3907 07:16 Binche - Louvain-la-Neuve-Université this morning in top and tail mode [one loco at each end of the train both working]

-
Those trains are very heavy and run to emu timings. Just four powered axles of one locomotive may not be enough. So using two Type 26s where the Class were underutilised [onderbenut] was a good solution with four powered axles at each end of the train. I now looks like NMBS/SNCB have replaced two 26s with two 18s where I think they would have been better replacing the 26s with 21/27s.kika schreef:SandwichIain Dobson schreef:1807 and 1810 have worked IR3907 07:16 Binche - Louvain-la-Neuve-Université this morning in top and tail mode [one loco at each end of the train both working]Waarom in zo'n opstelling, is er geen geschikt stuurrijtuig in de samenstelling of te weinig tijd om om te lopen?
Iain
-
Maar opvallend: de 3907 reed vandaag wel over zijn volledige traject zonder vertraging! Op die relatie is dat een zeldzaamheid...
Groeten,
Groeten,
de T18 kan toch samenwerken met een M6 of niet? dan zullen ze na een tijdje wel is met 1 loc proberen.