Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Het is me opgevallen dat er weer klassiekjes rijden op Luik - Maastricht. Weet iemand waarom?




Re: Modernisering Breaks
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik vind dat de toiletten van die vernieuwde breaks altijd al gestonken hebben, zeker op het platform.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Modernisering Breaks
Heb iets gehoord dat er risico op electrocutie is in die twee kleine toiletten van breaks en dat die daardoor dicht zijn, waarschijnlijk moeten ze die nu allemaal één voor één nakijken voor ze terug open kunnen.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13
Re: Modernisering Breaks
Het is mij ook opgevallen. Het is echter per dag verschillend. Soms alleen maar Klassiekjes, dan weer één Klassiekje en één Break. Gisteren reed de 325 in ieder geval wel weer op het traject. Geen idee waarom NMBS zo afwisselt. De afgelopen week zijn de vertragingen ook weer behoorlijk; 25 minuten te laat uit Luik wegrijden is geen uitzondering. Eerder was de stiptheid juist weer beter door de tijdelijke knip te Luik i.v.m. de werkzaamheden bij Herstal.
simpel en meedogenloos 

Re: Modernisering Breaks
Een gokje: misschien omdat er dikwijls breaks uit dienst worden genomen om etcs in te bouwen?Cherrytrain schreef: ↑08 aug 2019, 22:01Het is mij ook opgevallen. Het is echter per dag verschillend. Soms alleen maar Klassiekjes, dan weer één Klassiekje en één Break. Gisteren reed de 325 in ieder geval wel weer op het traject. Geen idee waarom NMBS zo afwisselt. De afgelopen week zijn de vertragingen ook weer behoorlijk; 25 minuten te laat uit Luik wegrijden is geen uitzondering. Eerder was de stiptheid juist weer beter door de tijdelijke knip te Luik i.v.m. de werkzaamheden bij Herstal.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13
Re: Modernisering Breaks
Tja, dat zou kunnen als de treinnummers (bijvoorbeeld 325 en 304) langere tijd niet reden. Dat is nu niet het geval. Het lijkt me stug dat ECTS binnen heel korte tijd kan worden ingebouwd. Als dat wel zo was dan zou Arriva die turboprocedure graag afkijken bij NMBS
Sowieso vind ik dat men snel ETCS moet inbouwen op materieel op dit traject. Dan geeft NMBS het goede voorbeeld. 


simpel en meedogenloos 

Re: Modernisering Breaks
Er rijden al heel wat breaks met ETCS rond hoor.Cherrytrain schreef: ↑08 aug 2019, 22:46 Tja, dat zou kunnen als de treinnummers (bijvoorbeeld 325 en 304) langere tijd niet reden. Dat is nu niet het geval. Het lijkt me stug dat ECTS binnen heel korte tijd kan worden ingebouwd. Als dat wel zo was dan zou Arriva die turboprocedure graag afkijken bij NMBSSowieso vind ik dat men snel ETCS moet inbouwen op materieel op dit traject. Dan geeft NMBS het goede voorbeeld.
![]()
Maar echt snel ging dat nu ook weer niet: de studie voor die installatie loopt al zeker 2 jaar.
Re: Modernisering Breaks
Niet vergeten dat alle gemoderniseerd breaks bepaalde kabels reeds vooraf meegekregen hebben, dat haast alle breaks al een aangepast stuurtafel kregen bij de modernisering. Het is dus niet dat ze vanaf 0 beginnen als ze ETCS beginnen te plaatsen.
Re: Modernisering Breaks
Daarnet zat ik op de spik-en-span 415, de revisiedatum ben ik echter vergeten na te kijken...
Re: Modernisering Breaks
Zouden die nog klaar zijn voordat het eerste stel wordt afgevoerd?
Groetjes,
Rian
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Modernisering Breaks
Volgens BFOTO is alleen 321 definitief buiten dienst.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 27 feb 2016, 11:03
Re: Modernisering Breaks
Iemand een idee hoeveel breaks er nu rondrijden met ETCS?
(had ook ergens gelezen dat het ook al wordt ingebouwd op de MR96's, hoe loopt het daarmee?)
(had ook ergens gelezen dat het ook al wordt ingebouwd op de MR96's, hoe loopt het daarmee?)
Re: Modernisering Breaks
420 (met ETCS) zojuist gezien te FN (reed op kop als IC vanuit De Panne en is in FN achtergelaten), heeft als revisiedatum 20/9.