Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
FLV-FGSP

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door FLV-FGSP »

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de I11-rijtuigen naar de verbinding Oostende - Antwerpen - Gent (IC-G en IC-P) gaan.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Ik weet dat er een paar jaar geleden is een stam I11's reed op IC K 2207 maar dat was toen maar 1 dag dacht ik.
Hurlet

Bericht door Hurlet »

FLV-FGSP schreef:Ik meen ergens gelezen te hebben dat de I11-rijtuigen naar de verbinding Oostende - Antwerpen - Gent (IC-G en IC-P) gaan.
Veel treinen reeks 18xx Oostende-Antwerpen Centraal en reeks 30xx Gent Sint Pieters-Antwerpen Centraal met 8 I11 TD vanaf 15.12.2013.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Kunnen we geen topic maken met gewijzigde en verminderde samenstellingen?

Vandaag reed P8952 met 1 ipv 2 Desiro's, gisteren waren het er 2.
Steven

Bericht door Steven »

Een vermindering in samenstelling is evengoed een gewijzigde samenstelling. Daarvoor iets afzonderlijk openen lijkt mij wat met het haar getrokken.
bobby

Bericht door bobby »

vrijdag 6 dec

Brussel Zuid P-trein 8402 naar Welkenraedt: M4 rijtuigen met tractieschakeling van 2x HLE18 (eentje vooraan en eentje achteraan)
Steve

Bericht door Steve »

Om even verder te gaan op het verhaal van materieelverschuivingen...

De M6-stammen op de IC-A hebben een aantal I11 vrijgemaakt en die gaan grotendeels naar de IC-G, dat lijkt intussen duidelijk.

Maar waar komen die M6-stammen vandaan en wat zet men daar in de plaats in? Ik kan me niet voorstellen dat men plots ergens 20 rijtuigen (plus reserve?) vandaan heeft getoverd zonder dat er ergens iets weggehaald is.

En dan de volgende stap: op de IC-G zullen die I11-stammen hoofdzakelijk MS96 vervangen. Waar gaan die dan naartoe?

Dezelfde vraag geldt ook voor de IR-l, waar de MS96 de laatste tijd massaal vervangen zijn door Desiro's. Waarheen dan met die MS96?

Ook voor de klassiekjes kun je je de vraag stellen. Ik denk dat het punt waarbij de Desiro's enkel (uit de dienst gehaalde) rode klassiekjes verving, nu wel ruimschoots voorbij is, dus kan het niet anders dan dat er heel wat gemoderniseerde klassiekjes op overschot zijn. Waar worden die voor gebruikt? Het verlengen van bestaande samenstellingen met klassiekjes?

Het zou interessant zijn mocht iemand een duidelijker beeld kunnen scheppen van alle verschuivingen die ongetwijfeld bezig moeten zijn...
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Een deel M6'en van de IC I / IC N en van de IR l ook denk ik.
jens123

Bericht door jens123 »

Vanaf de nieuwe dienstregeling zullen er opnieuw M6 rijtuigen vrijkomen aangezien er redelijk wat treinen op de IC K met MS96 zullen worden gereden.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

jens123 schreef:Vanaf de nieuwe dienstregeling zullen er opnieuw M6 rijtuigen vrijkomen aangezien er redelijk wat treinen op de IC K met MS96 zullen worden gereden.
Heb je een idee welke treinen van de IC K? Ik ken nu nog maar 1 trein met MS96, ergens in de late avond naar Gent.

P8952 was weer met 1 Desiro? Iemand een idee hoeveel Desiro's op IR 3513/3536 reden?
Terminus

Bericht door Terminus »

Steven schreef:Een vermindering in samenstelling is evengoed een gewijzigde samenstelling. Daarvoor iets afzonderlijk openen lijkt mij wat met het haar getrokken.
Toch wil ik hetzelfde voorstellen. Ik vermoed dat de meeste mensen hier komen kijken voor verrassende samenstellingen. Dat trein X dan vandaag met 2 Desiro rijdt i.p.v. 3 interesseert me eigenlijk weinig. (Indien dat de bedoeling is, kan ik b.v. trein IR 2815 hier enkele keren per week vermelden)
Steven

Bericht door Steven »

Het begrip gewijzigde samenstelling omslaat meer dan enkel de speciale treinen. Als we te ver opsplitsen hebben we hier straks een topic per treinnummer.
overweg13

Bericht door overweg13 »

In een geval als dit is het interessant om eens terug te keren naar het allereerste bericht. En wat lezen we daar? Wel:

bedoeling van deze topic is om hier melding te maken van treinen die je hebt zien rijden met een andere type materieel of kortere of langere samenstelling dan gewoonlijk

Dat wil dus zeggen dat we volgende week geen massa berichten zouden mogen krijgen over treinen die door de invoering van de nieuwe dienstregeling plots in een andere samenstelling rijden. En evenmin is het nodig om elke nieuwe desiro-samenstelling te melden. Noch een nieuwe samenstelling die het gevolg is van het verschuiven van samenstellingen door de Desiro's. Ik moet eerlijk toegeven dat je dan eigenlijk de helft van de 120 p. die we hier al aan gewijd hebben, zou kunnen schrappen.
Laatst gewijzigd door overweg13 op 11 dec 2013, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet

overweg13
Steven

Bericht door Steven »

Het zou inderdaad absurd zijn om hier volgende week een massa berichten te zien. Niemand die al van buiten weet welke verschuivingen er zijn en die horen dan ook thuis in de reeds bestaande onderwerpen rond de nieuwe dienstregeling.
260689

Bericht door 260689 »

Stijn91 schreef:Een deel M6'en van de IC I / IC N en van de IR l ook denk ik.
Fout, komen van de IC-K. Rijtuigen zijn van Kortrijk die eigenaar is voor het onderhoud van de M6 rijtuigen.
Plaats reactie