Die IR's hebben geen stuurrijtuig, misschien daarmee.Robin schreef:de T18 kan toch samenwerken met een M6 of niet? dan zullen ze na een tijdje wel is met 1 loc proberen.
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
ah wist ik niet.Stijn91 schreef:Die IR's hebben geen stuurrijtuig, misschien daarmee.Robin schreef:de T18 kan toch samenwerken met een M6 of niet? dan zullen ze na een tijdje wel is met 1 loc proberen.
zoude ze beter 2x 18 aan de brecht shuttle hangen dan hebben ze 2x m6 stuurrijtuig vrij dat ze daar kunnen aanhangen.



Re: De nieuwe loks reeks 18
http://www.youtube.com/watch?v=67HujeSw ... re=related
Misschien daarmee van die 2 HLE 26 of is dat omdat die te weinig kracht hebben.
Misschien daarmee van die 2 HLE 26 of is dat omdat die te weinig kracht hebben.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ze zouden beter de Desiro's zo snel mogelijk inzetten op de Brecht shuttle, is veel vlotter in gebruik, en er komen dan 4 stuurrijtuigen M6 vrij en 2x T13.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Maar een 18 is al even krachtig als 2 26'ers, dus dat is zeker het probleem niet. Ik denk dat de combinatie 18+M6Bd gewoon nog niet gehomologeerd is. Met de I11Bdx hebben ze ook eerst een tijdje moeten rijden eer dat in orde wasStijn91 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=67HujeSw ... re=related
Misschien daarmee van die 2 HLE 26 of is dat omdat die te weinig kracht hebben.

-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
- Locatie: Tingley - West Yorkshire
Re: De nieuwe loks reeks 18
I think a dual voltage Desiro would be better on these trains. Have two or three allocated to the trains which would be cheaper to run and a better use of resources.Hobbes schreef:Ze zouden beter de Desiro's zo snel mogelijk inzetten op de Brecht shuttle, is veel vlotter in gebruik, en er komen dan 4 stuurrijtuigen M6 vrij en 2x T13.
The Antwerpen Centraal - Noorderkempen shuttle trains are know as the Noordercarparks to the British Enthusiasts, as they run to a car park!
Iain
Re: De nieuwe loks reeks 18
But as mentioned earlier in this topic, the goal is to combine this train with a train to brussels. That makes the route too long for the stopping desiros, and ideal for M6+18Iain Dobson schreef:I think a dual voltage Desiro would be better on these trains. Have two or three allocated to the trains which would be cheaper to run and a better use of resources.Hobbes schreef:Ze zouden beter de Desiro's zo snel mogelijk inzetten op de Brecht shuttle, is veel vlotter in gebruik, en er komen dan 4 stuurrijtuigen M6 vrij en 2x T13.
The Antwerpen Centraal - Noorderkempen shuttle trains are know as the Noordercarparks to the British Enthusiasts, as they run to a car park!
Iain

Re: De nieuwe loks reeks 18
Normaal doen ze vanaf 5 september enkele IC's Gent - Genk, ze gaan daar toch ook niet met 2 HLE's 18 rijden en zonder stuurrijtuig.Shrek schreef:Maar een 18 is al even krachtig als 2 26'ers, dus dat is zeker het probleem niet. Ik denk dat de combinatie 18+M6Bd gewoon nog niet gehomologeerd is. Met de I11Bdx hebben ze ook eerst een tijdje moeten rijden eer dat in orde wasStijn91 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=67HujeSw ... re=related
Misschien daarmee van die 2 HLE 26 of is dat omdat die te weinig kracht hebben.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dat gaat sneller optrekken dan een sprinterkeStijn91 schreef:Normaal doen ze vanaf 5 september enkele IC's Gent - Genk, ze gaan daar toch ook niet met 2 HLE's 18 rijden en zonder stuurrijtuig.

Re: De nieuwe loks reeks 18
Misschien kan dat de tijd verkorten van de rit.Shrek schreef:Dat gaat sneller optrekken dan een sprinterkeStijn91 schreef:Normaal doen ze vanaf 5 september enkele IC's Gent - Genk, ze gaan daar toch ook niet met 2 HLE's 18 rijden en zonder stuurrijtuig.
Re: De nieuwe loks reeks 18
I thought you called these "parkway stations" over there ? eg. Bristol Parkway so it should be Brecht Parkway ?Iain Dobson schreef: The Antwerpen Centraal - Noorderkempen shuttle trains are know as the Noordercarparks to the British Enthusiasts, as they run to a car park!
Iain
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
Via Mux kunnen ze vanaf vooraan de achterste lok laten trekken....minder lawaai.Shrek schreef:Maar een 18 is al even krachtig als 2 26'ers, dus dat is zeker het probleem niet. Ik denk dat de combinatie 18+M6Bd gewoon nog niet gehomologeerd is. Met de I11Bdx hebben ze ook eerst een tijdje moeten rijden eer dat in orde wasStijn91 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=67HujeSw ... re=related
Misschien daarmee van die 2 HLE 26 of is dat omdat die te weinig kracht hebben.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
Tot nu toe waren er 8 type 18 toegelaten (1801,1802,1803,1807,1808,1809,1810,1812 ?).
Ik neem aan dat men er meer gaat nodig hebben als de relatie Genk-Gent gaat uitgevoerd worden met HLE 18.
Heeft er iemand enig idee of er al meer locs in België zijn, en of de homologatie nu al definitief is?
Ik neem aan dat men er meer gaat nodig hebben als de relatie Genk-Gent gaat uitgevoerd worden met HLE 18.
Heeft er iemand enig idee of er al meer locs in België zijn, en of de homologatie nu al definitief is?
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
- Locatie: Tingley - West Yorkshire
Re: De nieuwe loks reeks 18
The stations that are out of town with big car parks are called Parkway stations. Noorderkempen/Noordercarpark is a play on words, Kempen sounds a bit like car park and the station at Brecht is a bus station and car park. In British English we tend to call a service by the end station, so the Line 4 services are known as Noordercarparks, the 26 hauled IR l trains are simply "Binches".dentheo schreef:I thought you called these "parkway stations" over there ? eg. Bristol Parkway so it should be Brecht Parkway ?Iain Dobson schreef: The Antwerpen Centraal - Noorderkempen shuttle trains are know as the Noordercarparks to the British Enthusiasts, as they run to a car park!
Iain
In British English, the station would be Brecht Parkway or perhaps Brecht Interchange, to promote the bus services.
Iain
Re: De nieuwe loks reeks 18
Waarom 2X 18 aan de brechtshuttle? 1X 18 - 8M6 - 1xM6BX en ze kunnen Brecht - Antwerpen - Mechelen - Brussel ter vervanging van de IR reek 33XX Antwerpen - Mechelen - Brussel. 3 rijtuigstammen heb je nodig en kan je de vrijkomende M5 - sprinters - klassiekskes ergens anders inzetten.
Is de meest ecologische oplossing. En zal meer opbrengen dan nu het geval is. FN doet nu toch continu Brecht - FN. Dus kunnen ze die dienst volledig verzekeren. FN is opleingsdepot, dus zou in de toekomst geen probleem mogen zijn.
Is de meest ecologische oplossing. En zal meer opbrengen dan nu het geval is. FN doet nu toch continu Brecht - FN. Dus kunnen ze die dienst volledig verzekeren. FN is opleingsdepot, dus zou in de toekomst geen probleem mogen zijn.