De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

Robin schreef:de T18 kan toch samenwerken met een M6 of niet? dan zullen ze na een tijdje wel is met 1 loc proberen.
Die IR's hebben geen stuurrijtuig, misschien daarmee.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Robin »

Stijn91 schreef:
Robin schreef:de T18 kan toch samenwerken met een M6 of niet? dan zullen ze na een tijdje wel is met 1 loc proberen.
Die IR's hebben geen stuurrijtuig, misschien daarmee.
ah wist ik niet.
zoude ze beter 2x 18 aan de brecht shuttle hangen dan hebben ze 2x m6 stuurrijtuig vrij dat ze daar kunnen aanhangen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

http://www.youtube.com/watch?v=67HujeSw ... re=related

Misschien daarmee van die 2 HLE 26 of is dat omdat die te weinig kracht hebben.
Hobbes
Berichten: 759
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Hobbes »

Ze zouden beter de Desiro's zo snel mogelijk inzetten op de Brecht shuttle, is veel vlotter in gebruik, en er komen dan 4 stuurrijtuigen M6 vrij en 2x T13.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=67HujeSw ... re=related

Misschien daarmee van die 2 HLE 26 of is dat omdat die te weinig kracht hebben.
Maar een 18 is al even krachtig als 2 26'ers, dus dat is zeker het probleem niet. Ik denk dat de combinatie 18+M6Bd gewoon nog niet gehomologeerd is. Met de I11Bdx hebben ze ook eerst een tijdje moeten rijden eer dat in orde was :wink:
Iain Dobson
Berichten: 268
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Iain Dobson »

Hobbes schreef:Ze zouden beter de Desiro's zo snel mogelijk inzetten op de Brecht shuttle, is veel vlotter in gebruik, en er komen dan 4 stuurrijtuigen M6 vrij en 2x T13.
I think a dual voltage Desiro would be better on these trains. Have two or three allocated to the trains which would be cheaper to run and a better use of resources.

The Antwerpen Centraal - Noorderkempen shuttle trains are know as the Noordercarparks to the British Enthusiasts, as they run to a car park!

Iain
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

Iain Dobson schreef:
Hobbes schreef:Ze zouden beter de Desiro's zo snel mogelijk inzetten op de Brecht shuttle, is veel vlotter in gebruik, en er komen dan 4 stuurrijtuigen M6 vrij en 2x T13.
I think a dual voltage Desiro would be better on these trains. Have two or three allocated to the trains which would be cheaper to run and a better use of resources.

The Antwerpen Centraal - Noorderkempen shuttle trains are know as the Noordercarparks to the British Enthusiasts, as they run to a car park!

Iain
But as mentioned earlier in this topic, the goal is to combine this train with a train to brussels. That makes the route too long for the stopping desiros, and ideal for M6+18 :)
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=67HujeSw ... re=related

Misschien daarmee van die 2 HLE 26 of is dat omdat die te weinig kracht hebben.
Maar een 18 is al even krachtig als 2 26'ers, dus dat is zeker het probleem niet. Ik denk dat de combinatie 18+M6Bd gewoon nog niet gehomologeerd is. Met de I11Bdx hebben ze ook eerst een tijdje moeten rijden eer dat in orde was :wink:
Normaal doen ze vanaf 5 september enkele IC's Gent - Genk, ze gaan daar toch ook niet met 2 HLE's 18 rijden en zonder stuurrijtuig.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Normaal doen ze vanaf 5 september enkele IC's Gent - Genk, ze gaan daar toch ook niet met 2 HLE's 18 rijden en zonder stuurrijtuig.
Dat gaat sneller optrekken dan een sprinterke :lol:
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Normaal doen ze vanaf 5 september enkele IC's Gent - Genk, ze gaan daar toch ook niet met 2 HLE's 18 rijden en zonder stuurrijtuig.
Dat gaat sneller optrekken dan een sprinterke :lol:
Misschien kan dat de tijd verkorten van de rit.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door dentheo »

Iain Dobson schreef: The Antwerpen Centraal - Noorderkempen shuttle trains are know as the Noordercarparks to the British Enthusiasts, as they run to a car park!

Iain
I thought you called these "parkway stations" over there ? eg. Bristol Parkway so it should be Brecht Parkway ?
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=67HujeSw ... re=related

Misschien daarmee van die 2 HLE 26 of is dat omdat die te weinig kracht hebben.
Maar een 18 is al even krachtig als 2 26'ers, dus dat is zeker het probleem niet. Ik denk dat de combinatie 18+M6Bd gewoon nog niet gehomologeerd is. Met de I11Bdx hebben ze ook eerst een tijdje moeten rijden eer dat in orde was :wink:
Via Mux kunnen ze vanaf vooraan de achterste lok laten trekken....minder lawaai.
Theo
Groeten vanop de Heide
Hobbes
Berichten: 759
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Hobbes »

Tot nu toe waren er 8 type 18 toegelaten (1801,1802,1803,1807,1808,1809,1810,1812 ?).
Ik neem aan dat men er meer gaat nodig hebben als de relatie Genk-Gent gaat uitgevoerd worden met HLE 18.

Heeft er iemand enig idee of er al meer locs in België zijn, en of de homologatie nu al definitief is?
Iain Dobson
Berichten: 268
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Iain Dobson »

dentheo schreef:
Iain Dobson schreef: The Antwerpen Centraal - Noorderkempen shuttle trains are know as the Noordercarparks to the British Enthusiasts, as they run to a car park!

Iain
I thought you called these "parkway stations" over there ? eg. Bristol Parkway so it should be Brecht Parkway ?
The stations that are out of town with big car parks are called Parkway stations. Noorderkempen/Noordercarpark is a play on words, Kempen sounds a bit like car park and the station at Brecht is a bus station and car park. In British English we tend to call a service by the end station, so the Line 4 services are known as Noordercarparks, the 26 hauled IR l trains are simply "Binches".

In British English, the station would be Brecht Parkway or perhaps Brecht Interchange, to promote the bus services.

Iain
260689
Berichten: 3745
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door 260689 »

Waarom 2X 18 aan de brechtshuttle? 1X 18 - 8M6 - 1xM6BX en ze kunnen Brecht - Antwerpen - Mechelen - Brussel ter vervanging van de IR reek 33XX Antwerpen - Mechelen - Brussel. 3 rijtuigstammen heb je nodig en kan je de vrijkomende M5 - sprinters - klassiekskes ergens anders inzetten.
Is de meest ecologische oplossing. En zal meer opbrengen dan nu het geval is. FN doet nu toch continu Brecht - FN. Dus kunnen ze die dienst volledig verzekeren. FN is opleingsdepot, dus zou in de toekomst geen probleem mogen zijn.
Plaats reactie