Pagina 120 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2011, 11:30
door Stijn91
Robin schreef:de T18 kan toch samenwerken met een M6 of niet? dan zullen ze na een tijdje wel is met 1 loc proberen.
Die IR's hebben geen stuurrijtuig, misschien daarmee.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2011, 11:42
door Robin
Stijn91 schreef:
Robin schreef:de T18 kan toch samenwerken met een M6 of niet? dan zullen ze na een tijdje wel is met 1 loc proberen.
Die IR's hebben geen stuurrijtuig, misschien daarmee.
ah wist ik niet.
zoude ze beter 2x 18 aan de brecht shuttle hangen dan hebben ze 2x m6 stuurrijtuig vrij dat ze daar kunnen aanhangen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2011, 11:49
door Stijn91
http://www.youtube.com/watch?v=67HujeSw ... re=related

Misschien daarmee van die 2 HLE 26 of is dat omdat die te weinig kracht hebben.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2011, 11:49
door Hobbes
Ze zouden beter de Desiro's zo snel mogelijk inzetten op de Brecht shuttle, is veel vlotter in gebruik, en er komen dan 4 stuurrijtuigen M6 vrij en 2x T13.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2011, 11:54
door Shrek
Stijn91 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=67HujeSw ... re=related

Misschien daarmee van die 2 HLE 26 of is dat omdat die te weinig kracht hebben.
Maar een 18 is al even krachtig als 2 26'ers, dus dat is zeker het probleem niet. Ik denk dat de combinatie 18+M6Bd gewoon nog niet gehomologeerd is. Met de I11Bdx hebben ze ook eerst een tijdje moeten rijden eer dat in orde was :wink:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2011, 11:56
door Iain Dobson
Hobbes schreef:Ze zouden beter de Desiro's zo snel mogelijk inzetten op de Brecht shuttle, is veel vlotter in gebruik, en er komen dan 4 stuurrijtuigen M6 vrij en 2x T13.
I think a dual voltage Desiro would be better on these trains. Have two or three allocated to the trains which would be cheaper to run and a better use of resources.

The Antwerpen Centraal - Noorderkempen shuttle trains are know as the Noordercarparks to the British Enthusiasts, as they run to a car park!

Iain

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2011, 11:59
door Shrek
Iain Dobson schreef:
Hobbes schreef:Ze zouden beter de Desiro's zo snel mogelijk inzetten op de Brecht shuttle, is veel vlotter in gebruik, en er komen dan 4 stuurrijtuigen M6 vrij en 2x T13.
I think a dual voltage Desiro would be better on these trains. Have two or three allocated to the trains which would be cheaper to run and a better use of resources.

The Antwerpen Centraal - Noorderkempen shuttle trains are know as the Noordercarparks to the British Enthusiasts, as they run to a car park!

Iain
But as mentioned earlier in this topic, the goal is to combine this train with a train to brussels. That makes the route too long for the stopping desiros, and ideal for M6+18 :)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2011, 12:00
door Stijn91
Shrek schreef:
Stijn91 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=67HujeSw ... re=related

Misschien daarmee van die 2 HLE 26 of is dat omdat die te weinig kracht hebben.
Maar een 18 is al even krachtig als 2 26'ers, dus dat is zeker het probleem niet. Ik denk dat de combinatie 18+M6Bd gewoon nog niet gehomologeerd is. Met de I11Bdx hebben ze ook eerst een tijdje moeten rijden eer dat in orde was :wink:
Normaal doen ze vanaf 5 september enkele IC's Gent - Genk, ze gaan daar toch ook niet met 2 HLE's 18 rijden en zonder stuurrijtuig.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2011, 12:02
door Shrek
Stijn91 schreef:Normaal doen ze vanaf 5 september enkele IC's Gent - Genk, ze gaan daar toch ook niet met 2 HLE's 18 rijden en zonder stuurrijtuig.
Dat gaat sneller optrekken dan een sprinterke :lol:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2011, 12:05
door Stijn91
Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Normaal doen ze vanaf 5 september enkele IC's Gent - Genk, ze gaan daar toch ook niet met 2 HLE's 18 rijden en zonder stuurrijtuig.
Dat gaat sneller optrekken dan een sprinterke :lol:
Misschien kan dat de tijd verkorten van de rit.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2011, 13:44
door dentheo
Iain Dobson schreef: The Antwerpen Centraal - Noorderkempen shuttle trains are know as the Noordercarparks to the British Enthusiasts, as they run to a car park!

Iain
I thought you called these "parkway stations" over there ? eg. Bristol Parkway so it should be Brecht Parkway ?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2011, 13:45
door dentheo
Shrek schreef:
Stijn91 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=67HujeSw ... re=related

Misschien daarmee van die 2 HLE 26 of is dat omdat die te weinig kracht hebben.
Maar een 18 is al even krachtig als 2 26'ers, dus dat is zeker het probleem niet. Ik denk dat de combinatie 18+M6Bd gewoon nog niet gehomologeerd is. Met de I11Bdx hebben ze ook eerst een tijdje moeten rijden eer dat in orde was :wink:
Via Mux kunnen ze vanaf vooraan de achterste lok laten trekken....minder lawaai.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2011, 14:53
door Hobbes
Tot nu toe waren er 8 type 18 toegelaten (1801,1802,1803,1807,1808,1809,1810,1812 ?).
Ik neem aan dat men er meer gaat nodig hebben als de relatie Genk-Gent gaat uitgevoerd worden met HLE 18.

Heeft er iemand enig idee of er al meer locs in Belgiƫ zijn, en of de homologatie nu al definitief is?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2011, 15:09
door Iain Dobson
dentheo schreef:
Iain Dobson schreef: The Antwerpen Centraal - Noorderkempen shuttle trains are know as the Noordercarparks to the British Enthusiasts, as they run to a car park!

Iain
I thought you called these "parkway stations" over there ? eg. Bristol Parkway so it should be Brecht Parkway ?
The stations that are out of town with big car parks are called Parkway stations. Noorderkempen/Noordercarpark is a play on words, Kempen sounds a bit like car park and the station at Brecht is a bus station and car park. In British English we tend to call a service by the end station, so the Line 4 services are known as Noordercarparks, the 26 hauled IR l trains are simply "Binches".

In British English, the station would be Brecht Parkway or perhaps Brecht Interchange, to promote the bus services.

Iain

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2011, 18:02
door 260689
Waarom 2X 18 aan de brechtshuttle? 1X 18 - 8M6 - 1xM6BX en ze kunnen Brecht - Antwerpen - Mechelen - Brussel ter vervanging van de IR reek 33XX Antwerpen - Mechelen - Brussel. 3 rijtuigstammen heb je nodig en kan je de vrijkomende M5 - sprinters - klassiekskes ergens anders inzetten.
Is de meest ecologische oplossing. En zal meer opbrengen dan nu het geval is. FN doet nu toch continu Brecht - FN. Dus kunnen ze die dienst volledig verzekeren. FN is opleingsdepot, dus zou in de toekomst geen probleem mogen zijn.