
Fyra
Re: Fyra.
Twee maals daags?
Gaat dat kopmaken in Mechelen dan wel gaan?:
Gaat dat kopmaken in Mechelen dan wel gaan?:
Shrek schreef:Ook dat gaat niet, vanuit de luchthaven geraak je enkel op perron 7-8-9-10 en die hebben geen verbinding met L53. Mechelen is eigenlijk een rotslecht station om een verbinding te laten beginnen of eindigenSteven schreef:Niet in Mechelen station maar doorschuiven tot in Muizen kan weer wel.Shrek schreef:Dat kan bijna niet, in Mechelen is geen plaats om een lange trein te stallen. Enkel een break of 2 klassiekjes op het opstalespoor langs L27 richting Antwerpen, maar daar geraak je niet vanuit de luchthaven.
Re: Fyra.
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... Fyra.dhtml
ze beweren dat de bus sneller is dan de trein : en met al die overstappen zou het nog eens kunnen kloppen ook
ze beweren dat de bus sneller is dan de trein : en met al die overstappen zou het nog eens kunnen kloppen ook

Re: Fyra.
Benelux om de twee uur werd door een internetkrant uit Roosendaal aangekondigd en vervolgens door de spoorwegen ontkend:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... ijden.aspx
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... ijden.aspx
Re: Fyra.
er is zeker al vanalles bekend, maar IK ga dat niet wereldkundig maken... dat moet via officiele weg gaan. Gezien er regelmatig nog aanpassingen gebeuren, kan er voor volgende week ook nog vanalles veranderen...Steve schreef:Het einde van de week nadert met rasse schreden. Is er al iets bekend uit betrouwbare bron? stefanic?
spoorwegrealist
Re: Fyra.
Dan kan het dus toch kloppen. Ik had het verhaal over een treinverbinding Den Haag - Mechelen begin deze week al horen vertellen (door een NMBS-medewerker?) op de trein. Maar vond deze oplossing eigenlijk te belachelijk om hier te vermelden.Treinen9880 schreef:BRUSSEL - De oude Benelux-trein komt een beetje terug. Maar niet tussen Amsterdam en Brussel.
Een trein tussen Den Haag en Mechelen op het klassieke spoor
...
Men zou dan in Vilvoorde kopmaken.
Als men dan toch niet tot Brussel wil/mag rijden, wat voor nut heeft dan nog om die trein te laten doorrijden tot Mechelen? Zijn er in Antwerpen dan geen keermogelijkheden (bundel Groenenhoek)?
Het is juist tussen Brussel en Mechelen dat het aanbod ondermaats is. Getuige de overstap gisterenmorgen in Mechelen: meer dan een half uur moeten wachten op een eerste rechtstreeks vertrek richting Brussel, nochthans was er maar één trein afgeschft (IR-n).
Re: Fyra.
"Ondermaats" is er een beetje over. In de week zijn er te Mechelen vertrekken naar Brussel omElgar schreef: Het is juist tussen Brussel en Mechelen dat het aanbod ondermaats is. Getuige de overstap gisterenmorgen in Mechelen: meer dan een half uur moeten wachten op een eerste rechtstreeks vertrek richting Brussel, nochthans was er maar één trein afgeschft (IR-n).
02 - 05 - 09 - 30 - 35 - 40 - 43 - 57
Er is wel een gat door het wegvallen van de benelux op 21, maar globaal is er een behoorlijke spreiding. Anders dan in Gent waar alle treinen naar Brussel in een venster van ongeveer 20 minuten vertrekken.
Re: Fyra.
Het probleem zit hem dat er in Mechelen komende van L54 niet direct een aansluiting is richting Brussel. De aankomst is om xx:16, de eerste aansluiting was net de Benelux. Nu men 's avonds en in de vakantieperiodes ook nog eens de trein om xx:30 (IR-n) schrapt, is het eerste vertrek pas om xx:40. Die van xx:35 via de luchthaven is geen alternatief, want komt later aan in Brussel dan die van xx:40.LHOON schreef:"Ondermaats" is er een beetje over. In de week zijn er te Mechelen vertrekken naar Brussel omElgar schreef: Het is juist tussen Brussel en Mechelen dat het aanbod ondermaats is. Getuige de overstap gisterenmorgen in Mechelen: meer dan een half uur moeten wachten op een eerste rechtstreeks vertrek richting Brussel, nochthans was er maar één trein afgeschft (IR-n).
02 - 05 - 09 - 30 - 35 - 40 - 43 - 57
Er is wel een gat door het wegvallen van de benelux op 21, maar globaal is er een behoorlijke spreiding. Anders dan in Gent waar alle treinen naar Brussel in een venster van ongeveer 20 minuten vertrekken.
Ik denk dat het normaal is dat men de overstaptijd en zo ook de totale reisduur tot een minimum wil beperken. Met een overstap telt enkel de eerst vertrekkende aansluiting, ongeacht dit een stoptrein of IC is. Als die dan juist geschrapt wordt en het volgende vertrek tijdens bepaalde periodes ook nog eens, is naar mijn bescheiden mening het aanbod ondermaats wegens de slechte spreiding. Dit verwende nest kan dan theoretisch gezien 24 minuten in Mechelen staan wachten op een eerste vertrek richting Brussel.Kristofke schreef:En alsof een stop in Eppegem-Weerde-Vilvoorde een ramp is
Maar dat is typisch voor reizigers die goed bediend worden in hun station, die klagen nog harder als verwende nesten als er eentje verdwijnt.
Maar in Gent is de spreiding blijkbaar nog pakken erger...
Nu terug naar Fyra, want we weiden wat uit.
