BENELUX
Re: BENELUX
Nieuwsgierig... hoe heeft men bereikt dat er geen RBC onderbrekingen meer zijn aan de grens ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
Hoe dan ook, begin april 2018. Ik geloof het pas als ik hier in Breda een trein naar Brussel zie staan met als toevoeging "via Noorderkempen".
Ik heb al iets te vaak een datum gehoord waarop het "nou toch echt gaat gebeuren"
Ik heb al iets te vaak een datum gehoord waarop het "nou toch echt gaat gebeuren"

Re: BENELUX
Het is nog steeds niet in orde hoor. Begin 2018 komen er terug testritten met als doel die datum te halen.
Re: BENELUX
Als het blijkbaar nog niet in orde is maar men tegelijkertijd april als streefdatum heeft, waarom wacht men nu dan nog meer dan een volle maand om nieuwe tests uit te voeren? Worden er in de tussentijd aanpassingen uitgevoerd of zo?
Re: BENELUX
Ik vermoed van wel. Wij rijden momenteel met software versie 9.3 maar men schijnt volop versie 10 te ontwikkelen bij Bombardier. Misschien wacht men op de uitrol van deze versie of is het toch iets hardwarematig? Bombardier zal het ons niet persoonlijk komen zeggen.
Re: BENELUX
Enig idee hoe lang die onderbreking in RBC ontvangst mag zijn ?
Spreken we van milliseconden ?
Kan je de trein terugnemen als hij zelf wil stoppen, want binnen jullie stopafstand is de ontvangst waarschijnlijk al lang terug ok ?
Spreken we van milliseconden ?
Kan je de trein terugnemen als hij zelf wil stoppen, want binnen jullie stopafstand is de ontvangst waarschijnlijk al lang terug ok ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
Er zijn voor het eerst in lange tijd weer proefritten bezig. Hier in Breda staat momenteel een stam ICR, en op treinenradar.nl zie ik Traxx-locs op Lijn 4. 

Re: BENELUX
De onderbreking mag tot 26 seconden gaan alvorens hij in noodrem gaat. Eens de noodremming actief is kunnen we die pas opheffen bij stilstand.
Re: BENELUX
Op het Nederlandse gedeelte werkt het net iets anders: bij 30 seconden geen verbinding wordt er een service brake ingezet met behoud van het huidige MA tot de trein stilstaat. Op dat moment wordt de MA ingekort naar 0 meter en heb je dus effectief een EoA niet liggend bij een SMB.
Mocht tijdens het remmen de verbinding weer terug komen, dan wordt direct de remming opgeheven en kan je dus gewoon blijven rijden.
In Nederland hebben we behoorlijk wat verbeteringen aan het bereik doorgevoerd, waardoor het tegenwoordig eigenlijk zelden meer voorkomt dat de verbinding weg valt. Er zijn echter wel nog enkele punten waar je, als je daar om wat voor reden dan ook stil komt te staan, lastig de verbinding op kunt bouwen.
Mocht tijdens het remmen de verbinding weer terug komen, dan wordt direct de remming opgeheven en kan je dus gewoon blijven rijden.
In Nederland hebben we behoorlijk wat verbeteringen aan het bereik doorgevoerd, waardoor het tegenwoordig eigenlijk zelden meer voorkomt dat de verbinding weg valt. Er zijn echter wel nog enkele punten waar je, als je daar om wat voor reden dan ook stil komt te staan, lastig de verbinding op kunt bouwen.
Re: BENELUX
Hey lyncx
Ik heb misschien wat kort geweest in mijn uitleg. Jouw uitleg is uitgebreider. In België is het ook zo. Er zijn hier amper problemen. Het enige probleem is nu net die landsgrens. Je geeft 1 RBC af om een andere te nemen. De Belgische met de Nederlandse RBC wisselen. Laat daar het schoentje wringen. De Traxx komt er tot op heden nog met net iets te veel noodremmingen of dienstremmingen tot stilstand. Meestal was tot nu toe een loc reset nodig om hem aan de praat te krijgen. Normaal zal je natuurlijk eerst de RBC gegevens nakijken in de CCD. Er zijn duw wat bugs weg te werken voor die grensovergang voldoende vlot verloopt. Afwachten wat Bombardier er van maakt.
Ik heb misschien wat kort geweest in mijn uitleg. Jouw uitleg is uitgebreider. In België is het ook zo. Er zijn hier amper problemen. Het enige probleem is nu net die landsgrens. Je geeft 1 RBC af om een andere te nemen. De Belgische met de Nederlandse RBC wisselen. Laat daar het schoentje wringen. De Traxx komt er tot op heden nog met net iets te veel noodremmingen of dienstremmingen tot stilstand. Meestal was tot nu toe een loc reset nodig om hem aan de praat te krijgen. Normaal zal je natuurlijk eerst de RBC gegevens nakijken in de CCD. Er zijn duw wat bugs weg te werken voor die grensovergang voldoende vlot verloopt. Afwachten wat Bombardier er van maakt.
Re: BENELUX
Ah, heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, excuses.
Tot een paar jaar terug werd namelijk in Nederland er een emergency brake ingezet bij verbindingsverliezen, die niet te overbruggen of te onderbreken was. Ook was je alles kwijt qua MA, want je werd 'ge-Trip-t' zodra je stil stond. Zelfs als de verbinding weer werd hersteld, kwam je stil te staan en moest je weer een nieuwe 'missie' starten en dan stapvoets naar het volgende SMB rijden om daar via een Track Ahead Free-request weer een MA binnen te krijgen.
Naar aanleiding van jouw uitleg was ik in de veronderstelling dat dit wellicht op het deel in België nog het geval was.
Tot een paar jaar terug werd namelijk in Nederland er een emergency brake ingezet bij verbindingsverliezen, die niet te overbruggen of te onderbreken was. Ook was je alles kwijt qua MA, want je werd 'ge-Trip-t' zodra je stil stond. Zelfs als de verbinding weer werd hersteld, kwam je stil te staan en moest je weer een nieuwe 'missie' starten en dan stapvoets naar het volgende SMB rijden om daar via een Track Ahead Free-request weer een MA binnen te krijgen.
Naar aanleiding van jouw uitleg was ik in de veronderstelling dat dit wellicht op het deel in België nog het geval was.
Re: BENELUX
Nee geen probleem daarmee, zover onze info klopt heeft hij zelfs een volwaardige toelating om commercieel te rijden op L4. Je zou dus in theorie een trein Noorderkempen Brussel kunnen inleggen. Het is dus die overgang aan de grens die het hem doet.
Re: BENELUX
Nieuwsgierig ... wat is de uitval door niet geslaagde RBS transfer 10% of groter ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide