Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 17 sep 2013, 21:00
Allez, dubbeldeksrijtuigen aan 200 km/u, ben eens benieuwd wat dat zal geven.rvdborgt schreef:M6 is inmiddels getest voor 200.

Allez, dubbeldeksrijtuigen aan 200 km/u, ben eens benieuwd wat dat zal geven.rvdborgt schreef:M6 is inmiddels getest voor 200.
Veel verschil met 160 km/h zal je niet merken denk ik.Dieselfreak schreef:Allez, dubbeldeksrijtuigen aan 200 km/u, ben eens benieuwd wat dat zal geven.rvdborgt schreef:M6 is inmiddels getest voor 200.
In een I11 merk ik wel degelijk verschil tussen 160 en 200 km/u hoor. Meer geluid, vooral dat kenmerkende gierende lawaai, en bij het kruisen van een trein uit de andere richting voel je echt de schok van de luchtverplaatsing. Benieuwd wat het zal geven als twee M6-treinen, die gevoeliger zijn aan luchtverplaatsing en zelf ook meer lucht verplaatsen, elkaar aan elk 200 km/u kruisen. In de onderste afdeling van een M6 zit je ook erg dicht bij de grond, zodat je nog sneller zal lijken te gaan.Shrek schreef:Veel verschil met 160 km/h zal je niet merken denk ik.
Ik hoop dat de deuren het uithouden. Bij de Westbahn dubbeldekkers traden er opeens problemen op met de deuren toen die 200 kph begonnen te rijden. Niet voor niets zijn de deuren van de TGV Duplex and de SBB IC2000 uit een stuk...Dieselfreak schreef:In een I11 merk ik wel degelijk verschil tussen 160 en 200 km/u hoor. Meer geluid, vooral dat kenmerkende gierende lawaai, en bij het kruisen van een trein uit de andere richting voel je echt de schok van de luchtverplaatsing. Benieuwd wat het zal geven als twee M6-treinen, die gevoeliger zijn aan luchtverplaatsing en zelf ook meer lucht verplaatsen, elkaar aan elk 200 km/u kruisen.Shrek schreef:Veel verschil met 160 km/h zal je niet merken denk ik.
Eerste zin lijkt mij ok.De verbinding Brussel - Den Haag verschuift een half uur. SNIP . Door de verschuiving hoeft de L-trein Antwerpen - Roosendaal niet meer uit te wijken in Kapellen en wordt het ook mogelijk om in het weekend tot Brussel te rijden.
Tijdens het weekend moet de L-trein Roosendaal - Antwerpen - Brussel-Nationaal-Luchthaven dan wel een half uur verschuiven. Hierdoor moet ook de tweede verbinding tussen de Luchthaven en Mechelen verschuiven, zodat er ongeveer een halfuur-frequentie tussen de luchthaven en Mechelen blijft.
Ik denk het niet, u16 en u20 is perfect voor een IC en een Lwimkalmthout schreef:Als de L-trein op u20 zou vertrekken in Centraal zal ook de IC (nu op u16) veranderen zeker ?
Voor alle duidelijkheid: het gewijzigd vertrekuur (xx.20u) van de L-trein slaat enkel op de weekenddienst, en dan rijdt de IC N niet.Als de L-trein op u20 zou vertrekken in Centraal zal ook de IC (nu op u16) veranderen zeker ?
De nieuwe uren zitten al in de reisplanner (in elk geval toch de BeNe-Hafas)dentheo schreef:Nu vertrekt Benelux om 59, is dus geen half uur verschil.
Ofwel heeft de krant klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt, journalist gebruikt lijn 12 niet ?![]()
![]()
Stefan ? (als het al mag)
Helaas kan de elektronische reisinformatie momenteel alleen informatie van 09.12.12 tot en met 14.12.13 geven. Hartelijk dank voor uw begrip.