Geplaatst: 10 okt 2006, 19:34
Dank je, K V B.
Het is uw goed recht om dat niet te doen, maar het getuigt niet van solidariteit. Misschien heb je slechte ervaringen achter de rug met de vakbond, maar het zijn ook mensen he, ze zijn ook niet onfeilbaar. Ik wou enkel het misverstand uit de wereld helpen dat men slag om slinger zou staken bij de nmbs. Het is simpelweg een verkeerd argument gezien de cijfers die ik meegaf een pagina eerder. Dit argument gebruikt men steevast om vakbonden in diskrediet te brengen, terwijl het dus een fout argument is... Het heeft te maken met het imago van de nmbs...Steven schreef:Dat heb jij een vrij rare manier van uitdrukken ivm stakingen, zoals je tot nu toe bezig was geef je de indruk tegen elke verandering te zijnMiljaarde schreef: Stellen dat de vakbond het stakingsrecht misbruikt vind ik nogal kort door de bocht. Vakbondje bashen is de laatste jaren nu eenmaal in opmars.Maar ja, we zitten nu eenmaal in een tijd waarin alles nog rapper vooruit moet gaan en er nog meer winst moet gemaakt worden. Want dat is toch beschaving, is het niet?
niet veranderen is stilstaan, stilstaan = achteruit gaan, staat in elke handboek economie volgens mij, kortweg de firma heeft geen andere keuze dan te veranderen als ze meewillen. Het zou beter is tijd worden dat we met zen alleen meewerken aan die veranderingen zodat ze positief zijn, zowel voor ons als voor de rest, en dit bedoel ik dan op alle fronten. momenteel merk ik enkel tegenwerken, soms werken de bazen is tegen soms het personeel en daartussenin zit ergens die vakbond te roeren. kan je dan verstaan dat de gemiddelde werknemer (zo voel ik mij toch) er soms nog kop nog staart aan krijgt, zich te kort gedaan voelt op vlak van wat duidelijkheid over wat wat nu is? (waarvoor dien een vakbond? toch om zijn achterban voldoende te informeren en er voor op te komen?) Dat is dus een reden voor mij om NIET mee te staken.
Bij de SBB is drijgt er op dit moment een conflict tussen de vakbonden en de directie. De CAO loopt eind dit jaar af, en er is nog steeds geen nieuwe.Miljaarde schreef: Het is uw goed recht om dat niet te doen, maar het getuigt niet van solidariteit. Misschien heb je slechte ervaringen achter de rug met de vakbond, maar het zijn ook mensen he, ze zijn ook niet onfeilbaar. Ik wou enkel het misverstand uit de wereld helpen dat men slag om slinger zou staken bij de nmbs. Het is simpelweg een verkeerd argument gezien de cijfers die ik meegaf een pagina eerder. Dit argument gebruikt men steevast om vakbonden in diskrediet te brengen, terwijl het dus een fout argument is... Het heeft te maken met het imago van de nmbs...
Het is blijkbaar wel een erg hardnekkig misverstand. Beste Kvb, kijk eens bladzijde terug en bekijk daar hoeveel keer er bij de nmbs werd gestaakt de voorbije 5 jaar. Zucht... Eenmaal een vooroordeel, altijd een vooroordeel blijkbaar... En ja, misschien moeten privemaatschappijen ook wel eens voelen dat ze niet om het even wat kunnen doen met hun personeel. Naar het schijnt is het bij dlc bvb niet ongewoon dat men verschillende dagen na elkaar 12 en meer uren werkt... Daar stel ik me toch serieuze vragen bij... Maar nu ben ik weer de vastgeroeste zeker?K V B schreef:Bij de SBB is drijgt er op dit moment een conflict tussen de vakbonden en de directie. De CAO loopt eind dit jaar af, en er is nog steeds geen nieuwe.Miljaarde schreef: Het is uw goed recht om dat niet te doen, maar het getuigt niet van solidariteit. Misschien heb je slechte ervaringen achter de rug met de vakbond, maar het zijn ook mensen he, ze zijn ook niet onfeilbaar. Ik wou enkel het misverstand uit de wereld helpen dat men slag om slinger zou staken bij de nmbs. Het is simpelweg een verkeerd argument gezien de cijfers die ik meegaf een pagina eerder. Dit argument gebruikt men steevast om vakbonden in diskrediet te brengen, terwijl het dus een fout argument is... Het heeft te maken met het imago van de nmbs...
De vakbonden hebben onlangs laten weten dat het wel eens zou kunnen dat men volgend jaar zou overwegen na te denken of een eventuele staking niet langer geheel uit te sluiten is...
In vergelijking hiermee wordt er bij de NMBS inderdaad "slag om slinger" gestaakt.
Ik stel vast dat de vakbonden in België, in vergelijking met andere landen, hoofdzakelijk met politiek bezig zijn, en zich slechts secundair om arbeidersbelangen kommeren. En dan zijn ze verbaast dat ze zo een slechte reputatie hebben.
1. 6 februari, treinbestuurders Brugge, ochtend, ongeveer 10 uur.
2. 20 februari, treinbestuurders Charleroi, ochtend, ook ongeveer 10 uur.
3. 2 maart, goederenstations van Monceau, Châtelet en Haine-Saint-Pierre, 24 urenstaking.
4. 9 maart, treinbegeleiders La Louvière, ochtend.
5. 30 maart, treinbestuurders Schaarbeek, voormiddag
6. einde maart / begin april: stakingen rangeerders te FNND
7. 7 juni Rangeergestuurders Brugge
8. Staking liers
9. 15 juni, staking atelier KKpois, van 13.00 tot 14.00
10. 06 juli, staking seingevers Zee-Bruhhe
11. 06 juli, staking treinbestuurders Montzen
12. 18 augustus: staking dispatching, zonder veel gevolgen voor treinverkeer
13. 30 sept: staking mobiele seingevers (+ enkele secties blijkbaar)
14. 01 september: bestuurders in diverse depots staken tegen invoering niewe reglementering zonder opleiding.
die van 1/09 was erkend door de vakbondgroentje schreef:Maar zijn de meeste wel of niet door de vakbond erkend? Of hebben de vakbonden actief geprobeerd de stakingen af te raden? Ik twijfel er toch aan, hoor.
De laatste staking bij de SBB was in 1918. Over naar jou.Miljaarde schreef:Het is blijkbaar wel een erg hardnekkig misverstand. Beste Kvb, kijk eens bladzijde terug en bekijk daar hoeveel keer er bij de nmbs werd gestaakt de voorbije 5 jaar.
Het schijnt ook dat er niemand tegen zijn wil werkt bij DLC. Wat is het probleem?Naar het schijnt is het bij dlc bvb niet ongewoon dat men verschillende dagen na elkaar 12 en meer uren werkt... Daar stel ik me toch serieuze vragen bij... Maar nu ben ik weer de vastgeroeste zeker?
Wat niet is, kan nog komen!K V B schreef:De laatste staking bij de SBB was in 1918. Over naar jou.Miljaarde schreef:Het is blijkbaar wel een erg hardnekkig misverstand. Beste Kvb, kijk eens bladzijde terug en bekijk daar hoeveel keer er bij de nmbs werd gestaakt de voorbije 5 jaar.
Laten we vooral hopen dat ie niet komt.Trainspotterke schreef:Wat niet is, kan nog komen!K V B schreef:De laatste staking bij de SBB was in 1918. Over naar jou.Miljaarde schreef:Het is blijkbaar wel een erg hardnekkig misverstand. Beste Kvb, kijk eens bladzijde terug en bekijk daar hoeveel keer er bij de nmbs werd gestaakt de voorbije 5 jaar.De staking bij de New Yorkse metro dit jaar was ook de allereerste staking sinds zijn bestaan!
Het is niet omdat je 12 of 13 uur WIL werken, dat dat daarom mag kunnen. Ik heb deze info trouwens eerst gecheckt, ik zeg dit niet zomaar... Veiligheid boven alles. Mensen denken altijd van zichzelf dat ze meer aankunnen dan ze in werkelijkheid aankunnen. (geldbejag weet je wel?) Het is zoals zeggen : als ik zes pinten drink, kan ik nog perfect in de auto rijden, ik weet zelfs nog beter wat ik doe. Dat is het probleem.K V B schreef:De laatste staking bij de SBB was in 1918. Over naar jou.Miljaarde schreef:Het is blijkbaar wel een erg hardnekkig misverstand. Beste Kvb, kijk eens bladzijde terug en bekijk daar hoeveel keer er bij de nmbs werd gestaakt de voorbije 5 jaar.
Het schijnt ook dat er niemand tegen zijn wil werkt bij DLC. Wat is het probleem?Naar het schijnt is het bij dlc bvb niet ongewoon dat men verschillende dagen na elkaar 12 en meer uren werkt... Daar stel ik me toch serieuze vragen bij... Maar nu ben ik weer de vastgeroeste zeker?