Re: Dienstregeling december 2023
Geplaatst: 21 sep 2023, 12:24
Doordat de trein Luik G - Maastricht in het andere half uur ligt, wordt de overstap Gouvy <-> Maastricht 30 minuten korter. Dat is wel een mooie verbetering.
De trein die normaal 665 zou doen gaat tanken in Merelbeke in dat tijdsslot. Ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft.trainfan03 schreef: ↑20 sep 2023, 18:57Wat is de reden voor het wegvallen van die nummers eigenlijk? Er wordt zelfs geen vervanging voorzien, dus das dan maar van sorry wacht een uurtje? De 684 vertrekt ook plots 8 minuten later in Lokeren?BlackEagle schreef: ↑19 sep 2023, 23:27 - S53 verlengd van Gent naar Oudenaarde: rijdt 1x/u onder reeks 650 (655, 672, 683 en 685 vallen weg) en in de spits dus doorgetrokken tot Ronse. Vervangt hier de P-treinen serie 7960-8960
In de spits bedient E3015 plots Beervelde, toegevoegde meerwaarde snap ik ook niet meteen?
E3034 en E3036 stoppen ook te Beervelde, bovenop de S53, als een soort halfuurdienst, maar na E3036 is het anderhalf uur wachten op de volgende trein?
Ik snap het niet zo goed eigenlijk...
Ik snap ook niet zo goed dat ze wegmoeten, ze mogen toch nog rijden tot eind 2025? De stellen die aan hun kilometers is natuurlijk te begrijpen, maar er zijn echt nog wel wat stellen die nog even mee kunnen.....desirootje schreef: ↑20 sep 2023, 21:44oei, die 2e doet pijn. Hij reed al op een slechter uur dan daarvoor, ik hoop dat dit een tijdelijke situatie is totdat men materieel heeft om die klassiekjes te vervangen (wat ik denk dat de reden is)
Dat is nu niet anders, eerlijk gezegd. Met vertrek om xx:51 van de RE1 richting Keulen, de eerste trein voor Mönchengladbach is ook pas om xx:22 (vroeger was dat gunstiger om xx:13). Aankomst vandaag uit Welkenraedt is om xx:54.jotie schreef: ↑22 sep 2023, 20:06 Eerlijk gezegd schrik ik toch wel van de nieuwe relatie Luik-Aachen, of toch van de reistijden. Zie ik het goed dat door de aankomst om X.22 in Aachen zowat àlle nuttige aansluitingen in rook opgaan? RE9 naar Köln en Siegen van X.18 sneuvelt, net als RE4 naar Dortmund om X.22. Dat zijn toch echt wel behoorlijk ongunstige ingrepen, tenzij de tijden van RE4 en 9 ook sterk zouden wijzigen?
Als je van verder dan Luik komt en je de ICE/Thalys wil vermijden ben je toch altijd een half uur langer onderweg.trainlovertje schreef: ↑22 sep 2023, 21:29 Dat is nu niet anders, eerlijk gezegd. Met vertrek om xx:51 van de RE1 richting Keulen, de eerste trein voor Mönchengladbach is ook pas om xx:22 (vroeger was dat gunstiger om xx:13). Aankomst vandaag uit Welkenraedt is om xx:54.
Niet altijd, maar wel vaak. De aansluiting naar Landen bijvoorbeeld, die ik wel eens nodig heb, was altijd net weg bij aankomst in Luik van de IC uit Eupen. Maar goed, da's een voordeel voor een kleine minderheid van de reizigers.maarten schreef: ↑25 sep 2023, 12:57Als je van verder dan Luik komt en je de ICE/Thalys wil vermijden ben je toch altijd een half uur langer onderweg.trainlovertje schreef: ↑22 sep 2023, 21:29 Dat is nu niet anders, eerlijk gezegd. Met vertrek om xx:51 van de RE1 richting Keulen, de eerste trein voor Mönchengladbach is ook pas om xx:22 (vroeger was dat gunstiger om xx:13). Aankomst vandaag uit Welkenraedt is om xx:54.
Kijk ook eens naar aankomst/vertrek van de IC12 Kortrijk-Welkenraedt... (op weekdagen). Wie dit bedacht heeft...jotie schreef: ↑22 sep 2023, 20:06 Eerlijk gezegd schrik ik toch wel van de nieuwe relatie Luik-Aachen, of toch van de reistijden. Zie ik het goed dat door de aankomst om X.22 in Aachen zowat àlle nuttige aansluitingen in rook opgaan? RE9 naar Köln en Siegen van X.18 sneuvelt, net als RE4 naar Dortmund om X.22. Dat zijn toch echt wel behoorlijk ongunstige ingrepen, tenzij de tijden van RE4 en 9 ook sterk zouden wijzigen?
Is met 1 min geschoven. Voor derest is dit identiek hetzelfde als de dag als vandaagthejay schreef: ↑25 sep 2023, 16:51Kijk ook eens naar aankomst/vertrek van de IC12 Kortrijk-Welkenraedt... (op weekdagen). Wie dit bedacht heeft...jotie schreef: ↑22 sep 2023, 20:06 Eerlijk gezegd schrik ik toch wel van de nieuwe relatie Luik-Aachen, of toch van de reistijden. Zie ik het goed dat door de aankomst om X.22 in Aachen zowat àlle nuttige aansluitingen in rook opgaan? RE9 naar Köln en Siegen van X.18 sneuvelt, net als RE4 naar Dortmund om X.22. Dat zijn toch echt wel behoorlijk ongunstige ingrepen, tenzij de tijden van RE4 en 9 ook sterk zouden wijzigen?
Dat klopt, maar mijn punt is dat er nét geen overstap is tussen de IC12 en de nieuwe verlengde stoptrein (RE29, dat beter RB29 zou worden).260689 schreef: ↑25 sep 2023, 19:57Is met 1 min geschoven. Voor derest is dit identiek hetzelfde als de dag als vandaagthejay schreef: ↑25 sep 2023, 16:51Kijk ook eens naar aankomst/vertrek van de IC12 Kortrijk-Welkenraedt... (op weekdagen). Wie dit bedacht heeft...jotie schreef: ↑22 sep 2023, 20:06 Eerlijk gezegd schrik ik toch wel van de nieuwe relatie Luik-Aachen, of toch van de reistijden. Zie ik het goed dat door de aankomst om X.22 in Aachen zowat àlle nuttige aansluitingen in rook opgaan? RE9 naar Köln en Siegen van X.18 sneuvelt, net als RE4 naar Dortmund om X.22. Dat zijn toch echt wel behoorlijk ongunstige ingrepen, tenzij de tijden van RE4 en 9 ook sterk zouden wijzigen?
Ondertussen lijkt het erop dat de dienstregeling vanaf 10/12/2023 weer tijdelijk uit de planner is verwijderd. Ik kan in ieder geval geen opzoekingen meer doen na die datum, wat vorige week wel mogelijk was.