De langst levende klassiekjes
-
Re: De langst levende klassiekjes
Ik heb de indruk dat Duitstaligen vooral de Franse afkorting SNCB gebruiken. De Duitstalige versie van de site van de NMBS gebruikt consequent SNCB.
denk dat zoiets eerder aan de nmbs zelf ligt dan aan de duitstaligen op zich.
-
Dat kan kloppen, deze site vermeldt Nationalgesellschaft der belgischen Eisenbahnen (SNCB/NGBE).
Ik lees op http://www.modelspoormagazine.be/newfor ... IC_ID=8519 dat de AM62-reeks vanaf september zal afslanken.
Het zou blijkbaar gaan om alle 1XX-stellen.
Het zou blijkbaar gaan om alle 1XX-stellen.
Is heel erg jammer
!
Off topic, je hebt de verkeerde TAGS gebruikt
.

Off topic, je hebt de verkeerde TAGS gebruikt

Vandaag zag ik weer veel klassiekjes rondbollen tussen Gent en Brugge.
-181 (RG: 1984 K: 1996)
-186
-198
-215
-220
-222
-223
-226
-228
-229
-233
-254
Sommige stellen rijden al behoorlijk lang rond zonder tussentijdse revisie. Zo heeft het stel 260 een K van 1994!!!
-181 (RG: 1984 K: 1996)
-186
-198
-215
-220
-222
-223
-226
-228
-229
-233
-254
Sommige stellen rijden al behoorlijk lang rond zonder tussentijdse revisie. Zo heeft het stel 260 een K van 1994!!!
K betekent de tussentijdse revisie (gewoon nazicht)Cipallieter schreef:Wat betekent dit?AM'er schreef:... een K van 1994
RG betekent grondige revisie (bij oude klassiekjes was dit indertijd de herschildering van groen naar rood)
Misschien kan een echte kenner hier meer uitleg over geven?
Vorige week vrijdag zag ik een gemoderniseerd klassiekje nr. 684 in Denderleeuw staan met in 2de klas een afdeling waarvan de banken bekleedt waren met stoffen bekleding van M6 (2de klas) is dat een nieuw proefproject met de klassiekjes in 2de klas??
Was het niet 1ste klas? Daar zijn ze de zetels of tenminste de bekleding aan het vervangen.
inderdaad ze vervangen die stof door de stof die je ook bij de vernieuwde i10 rijtuigen kan zien, niet van de M6 zoals hierboven staat, daarvoor is de stof te donker van kleur.
Nee, geen experiment, stel rijdt zo al rond sinds z'n renovatie. Kennelijk was de normale bekleding op, en om geen vertraging op te lopen heeft men er dan maar M6-stof overgetrokken. Dat was althans de uitleg in Spoorwegjournaal of op de baan (weet niet meer welk van de twee).Vorige week vrijdag zag ik een gemoderniseerd klassiekje nr. 684 in Denderleeuw staan met in 2de klas een afdeling waarvan de banken bekleedt waren met stoffen bekleding van M6 (2de klas) is dat een nieuw proefproject met de klassiekjes in 2de klas??
is geen stof van de M6 maar van dei10, heb er al een paar keer mee gereden en in gezeten en je ziet het verschil echt wel.
Ik denk dat jij het hebt over de vervangen stof in de eersteklasafdelingen. ik heb het over het ene compartiment tweede klas Duikbril AM86 beschrijft. Da's volgens mij wel degelijk M6-stof.is geen stof van de M6 maar van dei10, heb er al een paar keer mee gereden en in gezeten en je ziet het verschil echt wel.
ja dat gaat enkel over de cityrails zelf, een aantal van die tweeklasse klapzetels hebben idd de stof van de M6 gekregen, het zijn dan ook dezelfde stoelen he