Pagina 13 van 411

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 21 apr 2008, 21:01
door Wover
Ok, bedankt voor de uitleg. Maar dus enkel op batterijspanning kan de verwarming niet tijdelijk gevoed worden?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 21 apr 2008, 21:05
door Trainspotterke
Wover schreef:Ok, bedankt voor de uitleg. Maar dus enkel op batterijspanning kan de verwarming niet tijdelijk gevoed worden?
Inderdaad niet, neen! :wink: Bij elektrische locomotieven werkt de verwarming niet tijdens het onderbreken van de stroom. Zo ook bij het passeren van stroomsassen, waar de bestuurder de stroomafnemer naar beneden moet laten, wordt de verwarming (en airco) uitgeschakeld.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 22 apr 2008, 01:20
door Steven
Wover schreef:Ok, bedankt voor de uitleg. Maar dus enkel op batterijspanning kan de verwarming niet tijdelijk gevoed worden?
indien ze dat zouden doen, kan er iemand constant naast de loc gaan staan om alle twee minuten (niet letterlijk) nieuwe batterijen te steken.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 27 mei 2008, 16:55
door wva
Vorige week vrijdag had ik een zakenreis naar Parijs. Ik had afgesproken met enkele collega's om in Brussel Zuid de Thalys te nemen naar Paris Nord.

Gemakkelijks halve vertrok ik vanuit Antwerpen Berchem eerst naar Brussel Zuid. Mijn planning was om de IC Antwerpen Charleroi te nemen om 07h26. Bleek deze dienst verzekerd te worden met 4 x een "duikersbril" i.p.v. M6.

En bij overmaat van ramp kreeg men het Thalys stel dat van Amsterdam kwam in Brussel Zuid niet gekoppeld aan het stel dat in Brussel Zuid klaar stond om richting Parijs te stormen.....

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 27 mei 2008, 17:13
door Shrek
hoe hebben ze dat dan opgelost? 2 aparte thalyssen naar parijs? :P

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 27 mei 2008, 17:16
door Steven
dat kan eventueel wel een oplossing zijn, dit is de oplossing die men ook toepast bij een te grote vertraging van & van beide stellen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 27 mei 2008, 20:44
door wva
Klopt inderdaad. De passagiers van de Thalys uit NL die niet kon gekoppeld worden zijn een uur later vertrokken met een "noodthalys" met lege bar..... :D

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 14 jun 2008, 22:18
door Terminus
Vandaag werden de L-treinen tussen Brussel en Dendermonde niet gedaan door een gemoderniseerd moterstel, maar door de 'klassieke' 189.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 14 jun 2008, 22:24
door treinbruno
daarnet reed de 2160 met de ICa :P

lijn 50a was trouwens afgesloten, waardoor alles over L50 ging.
alle treinen hadden een kwartier vertraging :(

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 14 jun 2008, 23:21
door R4C-Fan
treinbruno schreef:daarnet reed de 2160 met de ICa :P

lijn 50a was trouwens afgesloten, waardoor alles over L50 ging.
alle treinen hadden een kwartier vertraging :(
Wieso ist die 50a gesperrt?
Danke

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 jun 2008, 03:09
door Steven
afgesloten wegens werken.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 jun 2008, 14:00
door Lukas
Hoi,

Ik heb gisteren veel vertraging gehad:Mijn IC-E had gisteren in Gent Sint Pieters een vertraging van +-45 a 50 minuten.Ik ben in Leuven aangekomen om 23u50.

Lukas

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 jun 2008, 14:32
door enrico8509
Jaja dit weekend en vorig weekend rijd/reed alles via Aalst naar Brussel of Gent
in Wetteren een mooi zicht

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jun 2008, 22:07
door Bartjedj
Inderdaad. De L50A waren het weekend 7/8 en 15/16 juni afgesloten. Al het verkeer reed in Gent de L50 op, en volgde die tot voorbij het station Aalst, wat dus 12' opleverde.

Ik vind persoonlijk dat de NMBS toch slecht gecommuniceerd heeft over zo'n ingrijpende werken. De eerste affiche heb ik gisteren gezien in Oostende. En ik ben zeker dat er op die plaats geen affiche hing vorige week.

BDJ

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 jun 2008, 10:09
door Patrick
Bartjedj schreef:Inderdaad. De L50A waren het weekend 7/8 en 15/16 juni afgesloten. Al het verkeer reed in Gent de L50 op, en volgde die tot voorbij het station Aalst, wat dus 12' opleverde.

Ik vind persoonlijk dat de NMBS toch slecht gecommuniceerd heeft over zo'n ingrijpende werken. De eerste affiche heb ik gisteren gezien in Oostende. En ik ben zeker dat er op die plaats geen affiche hing vorige week.

BDJ
Er zijn ook de algemene affiches met een overzicht van de werken op het ganse net gedurende de komende maand.
Die affiche bekijk ik altijd eens als ik op het perron sta.