opleiding onderstationschef

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Adler

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Adler »

mustachio schreef:hello beste mensen,
praktisch vraagje:

is er iemand die de verschillende modules, die in de opleiding behandeld worden, kan benoemen?

enig idee hoeveel tijd er tussen de start van eerste gedeelte/module en het eerste examen/test zit?

alvast bedankt voor de info...
Mod. 0: Basis (18 d + examen)
Mod. 1: Regeling verkeer (8 d)
Mod. 2: Normale werking (examen + 13 d)
Mod. 3: Storingen (16 d)
Mod. 4: Werken (12 d)
Mod. 5: Bijzondere situaties (16 d + examen)

Totaal: 83 dagen + nog 22 dagen opleiding seinhuis
Waelvis

Bericht door Waelvis »

Ik ben vorige week dinsdag begonnen met mn opleiding.

Sinds 21/09/2009 binnengeraakt, en tijdelijk tewerkgesteld als speaker/verkeersinfobediende in Dendermonde en Sint-Niklaas (en 1 weekend in Aalst).
Ik ben normaal voorzien voor Gent-Sint-Pieters, maar heb mn overplaatsing naar Dendermonde al aangevraagd aangezien ik daar bijna alle collega's al ken, en er goed mee overeen kom. En het voor mij gemakkelijker is om me naar Dendermonde te verplaatsen dan naar Gent.

De opleiding is verdomd lastig.
Het is de bedoeling, en ten zeerste aan te raden om alles thuis elke avond goed bij te houden.
Dat probeer ik nu wel, maar door nogal zware persoonlijke problemen heb (grootvader vorige week gestorven :( ) is dit momenteel alles behalve gemakkelijk. Maarja, we slaan er ons wel door.

Volgende maandag eerste schriftelijke test...

Steefielicious schreef:Ik begin ZEKER op 15 februari aan de opleiding :)

Toch niet, twas de 16e...

dekooiker schreef:Kwam me ter ore: in augustus (!) zou er een sessie onderchef starten.

Ik heb onlangs gehoord september/oktober...
Laatst gewijzigd door Waelvis op 23 feb 2010, 21:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Steefielicious

Bericht door Steefielicious »

Waelvis schreef:Ik ben vorige week dinsdag begonnen met mn opleiding.

Sinds 21/09/2009 binnengeraakt, en tijdelijk tewerkgesteld als speaker/verkeersinfobediende in Dendermonde en Sint-Niklaas (en 1 weekend in Aalst).
Ik ben normaal voorzien voor Gent-Sint-Pieters, maar heb mn overplaatsing naar Dendermonde al aangevraagd aangezien ik daar bijna alle collega's al ken, en er goed mee overeen kom. En het voor mij gemakkelijker is om me naar Dendermonde te verplaatsen dan naar Gent.

De opleiding is verdomd lastig.
Het is de bedoeling, en ten zeerste aan te raden om alles thuis elke avond goed bij te houden.
Dat probeer ik nu wel, maar door nogal zware persoonlijke problemen heb (grootvader vorige week gestorven :( ) is dit momenteel alles behalve gemakkelijk. Maarja, we slaan er ons wel door.

Volgende maandag eerste schriftelijke test...

Steefielicious schreef:Ik begin ZEKER op 15 februari aan de opleiding :)

Toch niet, twas de 16e...

dekooiker schreef:Kwam me ter ore: in augustus (!) zou er een sessie onderchef starten.

Ik heb onlangs gehoord september/oktober...
Ja wel, mij hadden ze dus gezegd den 15sten! :p Ik wist da pas een week of 2 dervoor dat we pas den 16sten begonnen :)

Kan mijn collega alleen maar bijtreden in zijn woorden, tis écht nie simpel! :) Iéderen dag die cursussen opendoen is wel ten sterkte aangeraden! En veel sterkte trouwens, kan mij voorstellen dat nog moeilijker is om in zo'n omstandigheden te studeren...

(bon, nu ga'k mij verder verdiepen in die seinen :p)
Waelvis

Bericht door Waelvis »

Danku :)

Ik ga mij er ook eens wat in gaan verdiepen, nog niks kunnen doen vandaag :?
(nogal een geluk dak het nog vrij deftig snap)
Steefielicious

Waelvis schreef:Danku :)

Oej, das minder! Tgoh, 't begint bij mij te komen.. Tot als er morgen weer een paar vragen stellen waardoor dat mijn "ik denk datk het wel kan" omslaat in "ik begrijp er niets meer van" :d

Tot morgen!
Waelvis

Bericht door Waelvis »

Steefielicious schreef:

Oej, das minder! Tgoh, 't begint bij mij te komen.. Tot als er morgen weer een paar vragen stellen waardoor dat mijn "ik denk datk het wel kan" omslaat in "ik begrijp er niets meer van" :d

Tot morgen!
Ik kom morgen niet. (begrafenis)

Maar da van die seinen begrijp ik eigenlijk zo goed als volledig. Enkel als anderen vragen beginnen te stellen twijfel ik vaak, maar achteraf klopt mijn gedacht toch meestal (ongeveer).
Steefielicious

Waelvis schreef:
Steefielicious schreef:

Tot morgen!
Ik kom morgen niet. (begrafenis)

Maar da van die seinen begrijp ik eigenlijk zo goed als volledig. Enkel als anderen vragen beginnen te stellen twijfel ik vaak, maar achteraf klopt mijn gedacht toch meestal (ongeveer).
Ah oeie! We zullen de cursussen wel bijhouden!

Jah awel :p Bij mij is't net hetzelfde probleem! 'k Probeer der soms nie naar te luisteren :d
mustachio

Bericht door mustachio »

groentje schreef:Mijn opleiding is ondertussen al weer 3 jaar terug, en is mogelijk al weer aangepast.
Voor OSTCH Infrabel betekent de opleiding volgens mij de basisopleiding (kennismaking met de reglementering, seinen, taakverdeling...), gevolgd door een module seinhuizen.

@ ADLER en GROENTJE: bedankt!
Snaaip

Bericht door Snaaip »

Ik heb hier de uitnodiging gekregen. Wat betekend eigenlijk Districten noordwest en noordoost? Dit stond vroeger niet vermeld op mijn eerste uitnodiging.
Steven

Bericht door Steven »

noordwest = oost en west vlaanderen
noord oost = antwerpen en limburg

om het simpel uit te leggen.
Snaaip

Bericht door Snaaip »

Ahzo dus. Ik dacht al een bepaalde sector van bijvoorbeeld Brussel ofzo. Bedankt voor de hulp. Trouwens, is dit 100% zeker dat je iedere keer opnieuw mag de test afleggen? Want ik lees op het bij geleverde infoblaadje van niet.
Steven

Bericht door Steven »

wat die test betreft kan ik u niet antwoorden. Nog effe aanvullen bij vorig antwoord.
je hebt NO, NW, ZO en ZW in het midden heb je dan nog district centrum (brussel dus).
mr_pinky

Bericht door mr_pinky »

Heeft er iemand een lijst of een kaart met alle seinhuizen op van de districten Noordoost en Noordwest? Iemand enig idee waar Infrabel de 31 seinhuizen wil behouden?
Groeten
Nicky'

Bericht door Nicky' »

Naar mijn weten is het plan om er 9 te hebben tegen 201x in héél België?
mr_pinky

Bericht door mr_pinky »

Ook goed maar waar liggen die 9 seinhuizen dan?
Plaats reactie