Pagina 13 van 24
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 02 sep 2009, 07:53
door dcenens
5x MW41 , Zelfde samenstelling als vroeger voor de brand, maar nu met reizigers er bij van Turnhout, Tielen, (Herentals), Bouwel, Kessel, Nijlen
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 04 sep 2009, 14:05
door stefanic
Er is een specifieke brochure uitgebracht betreffende het treinaabod op L15.
De actuele brochure betreft het treinaanbod tot 20 september.
Voor de periodes daarna komen er equivalente brochures (in principe nog 3 voor het 13 dec. is).
De brochure is te vinden via het bericht op de NMBS-website en ook via het hoofdstuk 'Dienstregelingen' -> 'Brochures dienstregelingen' -> 'Brochures IC/IR' onderaan.
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 04 sep 2009, 14:39
door Paul
Hoe verloopt het treinverkeer nu concreet in Herentals? Op welk spoor komen de pendeltreinen naar Turnhout? Kunnen sommige wissels in Herentals en de wissel aan Y Kruisberg nu bediend worden vanuit een voorlopige seinpost?
Paul
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 04 sep 2009, 14:48
door stefanic
De treinen komende van Mol naar Lier gaan via spoor 1 en die uit Lier naar Mol gaan via spoor 2 (dus normaalspoor doorgaand verkeer).
De pendeltreinen uit/naar Turnhout komen en gaan via spoor 2.
-> verkeer van/naar Turnhout verloopt via omzetten van de wissel aan Y Kruisberg.
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 04 sep 2009, 15:17
door dcr
Er is blijkbaar een trein afgeschaft geweest wegens "gebrek aan diesel" in Antwerpen.
Kunnen de MW41's enkel in Mol tanken?
En hoe lang kunnen ze rijden met volle tank?
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 04 sep 2009, 15:32
door Paul
stefanic schreef:De treinen komende van Mol naar Lier gaan via spoor 1 en die uit Lier naar Mol gaan via spoor 2 (dus normaalspoor doorgaand verkeer).
De pendeltreinen uit/naar Turnhout komen en gaan via spoor 2.
-> verkeer van/naar Turnhout verloopt via omzetten van de wissel aan Y Kruisberg.
O.K., dank je. Dus slechts één wissel moet verzet worden. Weet iemand hoe men dat, gezien de noodtoestand in Herentals, 'sein-technisch' klaarspeelt?
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 04 sep 2009, 15:45
door dcr
Paul schreef:stefanic schreef:De treinen komende van Mol naar Lier gaan via spoor 1 en die uit Lier naar Mol gaan via spoor 2 (dus normaalspoor doorgaand verkeer).
De pendeltreinen uit/naar Turnhout komen en gaan via spoor 2.
-> verkeer van/naar Turnhout verloopt via omzetten van de wissel aan Y Kruisberg.
O.K., dank je. Dus slechts één wissel moet verzet worden. Weet iemand hoe men dat, gezien de noodtoestand in Herentals, 'sein-technisch' klaarspeelt?
Ze hebben een "vervang-seinhuisje" opgezet op perron 1 van het station van Herentals.
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 04 sep 2009, 17:49
door melle
Nuja, het enige wat ze doen is de wissel omzetten. Dingen zoals AVG werkt niet meer. Ondertussen is heel het spoor 3 uitgebroken en zijn ze klaar om nieuw ballast te gooien.
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 07 sep 2009, 17:39
door frank_smets
Stel nu eens even dat dit alles in Wallonië zou zijn gebeurd, bijvoorbeeld op de lijn naar Virton. Zou de chaos dan ook zo totaal zijn, de communicatie zo verwarrend of misleidend? Zou het dan ook zo lang duren voor enige serieuze herstelling werd doorgevoerd?? Zou men ook daar volharden in de boosheid?
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 07 sep 2009, 17:51
door Shrek
frank_smets schreef:Stel nu eens even dat dit alles in Wallonië zou zijn gebeurd, bijvoorbeeld op de lijn naar Virton. Zou de chaos dan ook zo totaal zijn, de communicatie zo verwarrend of misleidend? Zou het dan ook zo lang duren voor enige serieuze herstelling werd doorgevoerd?? Zou men ook daar volharden in de boosheid?
Ja

Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 07 sep 2009, 18:00
door HLE 2302
frank_smets schreef:Stel nu eens even dat dit alles in Wallonië zou zijn gebeurd, bijvoorbeeld op de lijn naar Virton. Zou de chaos dan ook zo totaal zijn, de communicatie zo verwarrend of misleidend? Zou het dan ook zo lang duren voor enige serieuze herstelling werd doorgevoerd?? Zou men ook daar volharden in de boosheid?
daar is het nog erger

Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 07 sep 2009, 19:32
door Trammist
De lijn 163 Libramont-Bastogne is na 16 jaar ook nog altijd officieel "tijdelijk gesloten wegens veiligheidsredenen"

, alhoewel, "

" zou meer op z'n plaats zijn...
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 08 sep 2009, 17:49
door gysev
Trammist schreef:De lijn 163 Libramont-Bastogne is na 16 jaar ook nog altijd officieel "tijdelijk gesloten wegens veiligheidsredenen"

, alhoewel, "

" zou meer op z'n plaats zijn...
Daar willen ze gewoon het record van Boom - Puurs breken...
Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 08 sep 2009, 17:58
door Steven
gysev schreef:Trammist schreef:De lijn 163 Libramont-Bastogne is na 16 jaar ook nog altijd officieel "tijdelijk gesloten wegens veiligheidsredenen"

, alhoewel, "

" zou meer op z'n plaats zijn...
Daar willen ze gewoon het record van Boom - Puurs breken...
is de gerechtsdeurwaarder op de hoogte van dit record? Anders mogen ze niet in het Guinnes Book of Records

Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 08 sep 2009, 18:01
door Kristofke
wat was het probleem bij boom-puurs?