Pagina 13 van 181
Re: BENELUX
Geplaatst: 14 nov 2009, 16:14
door Wilson
Ik moet even kwijt dat HLE 11 vervangen door HLE 28 geen enkel verschil heeft gemaakt in het op tijd rijden van de Benelux.
Ze rijden nog altijd dagelijks soms wel met +50, met HLE 28 tractie.
Re: BENELUX
Geplaatst: 14 nov 2009, 17:11
door rvdborgt
Wilson schreef:Ik moet even kwijt dat HLE 11 vervangen door HLE 28 geen enkel verschil heeft gemaakt in het op tijd rijden van de Benelux.
Ze rijden nog altijd dagelijks soms wel met +50, met HLE 28 tractie.
Vanmorgen in Roosendaal: we rijden (op tijd) weg en na 3 seconden valt alles uit (licht, tractie, ventilatie). Na 10 minuten (reset Traxx, neem ik aan), kunnen we verder. Bij de 11 gebeurt dat toch niet zo vaak en als dat wel gebeurt, dan duurt het niet zo lang.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Geplaatst: 14 nov 2009, 19:26
door dentheo
rvdborgt schreef:Wilson schreef:Ik moet even kwijt dat HLE 11 vervangen door HLE 28 geen enkel verschil heeft gemaakt in het op tijd rijden van de Benelux.
Ze rijden nog altijd dagelijks soms wel met +50, met HLE 28 tractie.
Vanmorgen in Roosendaal: we rijden (op tijd) weg en na 3 seconden valt alles uit (licht, tractie, ventilatie). Na 10 minuten (reset Traxx, neem ik aan), kunnen we verder. Bij de 11 gebeurt dat toch niet zo vaak en als dat wel gebeurt, dan duurt het niet zo lang.
Na 3 seconden dus in het station ?..vroeger gebeurde het wel eens NA het spanningssas....
Re: BENELUX
Geplaatst: 14 nov 2009, 20:20
door Stef
Begin deze week stopte een benelux met een HLE 28 (ik denk de 2838) net voor het station van Duffel. De nederlandse conducteur zei al vrij snel dat "er een automatische remming gebeurd is door de loc". Na enkele minuten waren we terug op weg.
Re: BENELUX
Geplaatst: 21 nov 2009, 00:18
door Stijn D.C.
ik heb deze week toen ik met de auto op de E19 reed in Antwerpen een HLE 26 een traxx met benelux zien trekken richting antwerpen.
Re: BENELUX
Geplaatst: 21 nov 2009, 00:20
door treinbruno
die zag ik dinsdag ook
Re: BENELUX
Geplaatst: 21 nov 2009, 09:04
door Stef
Niemand geen foto van?

Re: BENELUX
Geplaatst: 21 nov 2009, 14:44
door Stijn D.C.
Nee, want twas druk op de baan kon niks make.
Re: BENELUX
Geplaatst: 31 jan 2010, 21:06
door Wilson
Afgelopen week heeft de 1188 weer diensten gereden in de Benelux.
Zeker teveel Traxx HLE's

Ik hoop dat het vaker voor zal komen.
Re: BENELUX
Geplaatst: 01 feb 2010, 21:40
door Marianne
Ah, dacht die alleen in opzending was, maar dan heeft hij dus ook diensten gereden.
Helaas niet gezien, wel afgelopen vrijdag een Benelux die getrokken werd door een rode TRAXX. Meestal is dat een HLE 28.
Misschien dan toch nog eens een kansje om nog een HLE 11 in de Benelux te zien in de toekomst
Groeten,
Marianne
Re: BENELUX
Geplaatst: 02 feb 2010, 10:31
door Wilson
Ik weet het al :
NMBS heeft ervoor gekozen om de keuring van deze locs in Nederland te behouden. Dit houdt echter in dat deze om de zoveel tijd op het Prorail-net moeten rijden om de ATB-installatie te kunnen testen. Om hiervoor niet speciaal capaciteit te moeten kopen (wat best duur is) worden ze al eens ingezet voor cargo naar Kijfhoek of zelfs al eens een Beneluxdienst.
Aldus het tijdschrift 'Op De Baan'.
Re: BENELUX
Geplaatst: 02 feb 2010, 11:07
door Kristofke
Ik vind die traxxen best zacht rijden, geen stoten bij het vertrekken enzo
En ze kunnen best goed optrekken als het moet, door de werken in Duffel moeten alle van lijn veranderen en achteraf weer terug, waarna hij ferm op het "gaspedaal" duuwde tot in Mortsel ipv het geleidelijk optrekken.
Re: BENELUX
Geplaatst: 02 feb 2010, 20:20
door AlexNL
Marianne schreef:getrokken werd door een rode TRAXX. Meestal is dat een HLE 28.
De rode Traxx'en zijn van NS Hispeed, en dragen naast hun E 186-nummer geen extra nummers. De HLE 28 zijn van de NMBS en zijn in de originele groene kleur (Transalp-kleurstelling).
Re: BENELUX
Geplaatst: 02 feb 2010, 21:02
door Robin
Kristofke schreef:Ik vind die traxxen best zacht rijden, geen stoten bij het vertrekken enzo
En ze kunnen best goed optrekken als het moet, door de werken in Duffel moeten alle van lijn veranderen en achteraf weer terug, waarna hij ferm op het "gaspedaal" duuwde tot in Mortsel ipv het geleidelijk optrekken.
ze verandere niet van lijn duffel, ze hebben het spoor richting mechelen verlegt naar de zijkant zodat er een werkspoor tussen kan

Re: BENELUX
Geplaatst: 02 feb 2010, 21:06
door Kristofke
als je richting noorden rechts rijdt zit je toch op lijn 27 ipv lijn 25 niet?
net zoals de treinen richting zuiden al vanaf Hove/Kontich op lijn 27 rijden ipv lijn 25