Pagina 13 van 21
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 18 sep 2010, 09:59
				door melle
				Steven schreef:Die mono stellen gaat men niet gewoon aan de kant zetten tot het gen in 2016 à 2019 klaar is hoor. De volledige vloot aan desiro ml zal zowat de meeste klassiekjes vervangen. Op de GEN lijnen en de rest van het land.
WIlt dit dan zeggen, dat wanneer de meeste GEN-treinstellen heeft geleverd, men de laatste rode klassiekjes uit de dienstregeling gaan nemen? En hoe zit het met de NL-klassiekjes? Ik kan me inbeelden dat men de klassiekjes best nog zal kunnen gebruiken op bepaalde momenten van de dag.
 
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 19 sep 2010, 20:12
				door Knipex
				Er stond dit weekend eentje in Wildenrath  
Drehscheibe 
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 20 sep 2010, 17:12
				door melle
				Ik vind het dak er echt onafgewerkt uitzien..
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 20 sep 2010, 18:24
				door LML
				Hopelijk wordt die elektronica wat weggemoffeld met een verticale plaat op het dak zoals bij de breaks...
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 20 sep 2010, 18:54
				door b-loc
				Wat me opvalt waarom heeft de desiro geen bagageruimte?
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 20 sep 2010, 19:21
				door Presario
				Ziet er inderdaad vrij onafgewerkt uit. Die nieuwe nummering vind ik toch ook maar niets eigenlijk  

 .
 
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 20 sep 2010, 22:17
				door bobke
				Knipex schreef:Er stond dit weekend eentje in Wildenrath  
Drehscheibe 
 
Is dat waar innotrans is? Ik zag op een fotoreportage op treinreiziger.nl een desiro tussen staan.
 
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 20 sep 2010, 22:22
				door dentheo
				Nee, Wildenrath ligt net achter Nederlands Limburg Roermond, km of 10 achter de grens... Innotrans is in Berlijn.
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 21 sep 2010, 20:34
				door TrainzDr3ver
				b-loc schreef:Wat me opvalt waarom heeft de desiro geen bagageruimte?
Waarschijnlijk omdat ze bestemd zijn voor het GEN, dus voor korte afstanden, en geen lange afstanden zoals Oostende - Eupen, dat is denk ik de hoofdreden
 
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 21 sep 2010, 20:40
				door Shrek
				b-loc schreef:Wat me opvalt waarom heeft de desiro geen bagageruimte?
Waaraan zie je dat dan? Er is geen aparte deur, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat je nergens iets kwijt kunt?
 
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 21 sep 2010, 21:04
				door kika
				Ik vermoed dat een kleiner gedeelte met klapstoeltjes is uitgerust, waar dus eventueel ook fietsen/kinderwagens/rolstoelen zouden kunnen staan. Aparte pakwagens, kruiers en alles wat daarbij komt kijken is niet meer zo hedendaags.
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 21 sep 2010, 23:18
				door Steven
				In de buurt van de wc is er ruimte voorzien voor: rolstoel, fiets, kinderwagen. Er zijn op die plaats inderdaad klapstoeltjes.
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 22 sep 2010, 20:57
				door bobke
				Je kan waarschijnlijk wel bagage tussen de stoelen plaatsen die met de rug naar elkaar staan ( dus [vier zitplaatsen]bagage[vier zitplaatsen])  Bij de M6 is dit vaak de enige mogelijkheid om je bagage kwijt te kunnen.
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 22 sep 2010, 22:02
				door Dietrich
				Ik vrees dat er geen plaatsen zijn die met rugleuningen tegen elkaar staan, dus ook geen plaats om daar bagage op te bergen.
De meest geschikte plaats is wel het multifunctionele gedeelte. Ik hoop alleeen dat de bagagedragers aan de zitplaatsen groot genoeg zijn, niet zoals in de M6.
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 23 sep 2010, 00:06
				door Steven
				je mag de M6 en desiro niet vergelijken. De M6 is een dubbeldekker en net zoals alle andere dubbeldekkers heb je een probleem op bagagerekken in die bakken te krijgen gewoon omdat je per niveau minder effectieve ruimte hebt in vergelijking met een klassiek rijtuig.