Ze zijn daar ook geregeld paraplu, maar dat moet aan de overweg zelf liggen, blijkbaar vallen er daar geregeld storingen voor aan de overweg.hle2127 schreef:dat laatste klopt niet wat je zegt hoe vaak dat we voor het rode licht staan als de slagbomen openkomen heb ook al gezien dat het licht op groen was als de slagbomen dicht stonden
werken: in stations
Re: werken: in stations
Re: werken: in stations
inderdaad hoeveel keer ik er vorig jaar geen SF05 heb gedaan en vertragingen. want je weet ook hoe goed de lijn 60 is .ik ga ze volgend jaar is noteren want het is verdomd veel daar
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: werken: in stations
Ik vind het allesbehalve een verbeteringen tegenover de huidige situatie. Het lijkt meer een abri dan een station. Waarom wil de NMBS trouwens per se zoveel station tegelijkertijd vernieuwen terwijl het echte pijnpunt (nl Brussel-Zuid) in de kou blijft staan?
Re: werken: in stations
Omdat men er bij EuroStation, EuroImmoStar en de Holding (en de toekomstige opvolgers) nog altijd niet zeker is of men de overkapping nu gaat afwerken, of het station gaat afbreken om het op zijn "Nouvels" opnieuw op te bouwen..Hogersluys schreef: Ik vind het allesbehalve een verbeteringen tegenover de huidige situatie. Het lijkt meer een abri dan een station. Waarom wil de NMBS trouwens per se zoveel station tegelijkertijd vernieuwen terwijl het echte pijnpunt (nl Brussel-Zuid) in de kou blijft staan?
Een paar jaar geleden stond Brussel-Zuid nog tussen de projecten op "Het Station", terwijl het nu verschwunden is:
http://www.scotty.be/nl/sites/het-station/projecten
Bij EuroStation en DS kan je de Nouvel'se visie nog zien:
http://www.eurostation.be/nl/projecten/brussel-zuid.htm
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110504_061
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: werken: in stations
in Beringen (lijn 15) zijn ze ook begonnen aan het bouwen van de nieuwe stopplaats
http://www.tvl.be/nl/2012-09-05/start-a ... -beringen/
http://www.tvl.be/nl/2012-09-05/start-a ... -beringen/
Re: werken: in stations
Goede middag,
Eindelijk!! Gedaan met de laatste 2 wagons op de overweg tijdens de stop in Olen.
Gisteren heeft men via de weg met 2 vrachtwagens perronboordstenen gebracht.
Ze liggen aan het einde van het perron - kant Geel; kant Antwerpen ben ik nog niet gaan kijken.
Weet iemand of dit voor de perronverlenging is, want 5 AR41 is minimum een halve AR41 te lang. Trouwens er rijden precies meer treinen met 5 AR41 dan een tijd geleden.
Ook zag ik onlangs dat er in Wolfstee ook perronboordstenen geleverd zijn.
Beide stopplaatsen hebben reeds verhoogde perrons; Olen heeft er van het oude type, Wolfstee van het nieuwe dat nu overal geplaatst wordt.
Dank voor een reactie.
Eindelijk!! Gedaan met de laatste 2 wagons op de overweg tijdens de stop in Olen.
Gisteren heeft men via de weg met 2 vrachtwagens perronboordstenen gebracht.
Ze liggen aan het einde van het perron - kant Geel; kant Antwerpen ben ik nog niet gaan kijken.
Weet iemand of dit voor de perronverlenging is, want 5 AR41 is minimum een halve AR41 te lang. Trouwens er rijden precies meer treinen met 5 AR41 dan een tijd geleden.
Ook zag ik onlangs dat er in Wolfstee ook perronboordstenen geleverd zijn.
Beide stopplaatsen hebben reeds verhoogde perrons; Olen heeft er van het oude type, Wolfstee van het nieuwe dat nu overal geplaatst wordt.
Dank voor een reactie.
Re: werken: in stations
Gemiste kans!
In Herentals heeft men onlangs spoor 2 vernieuwd.
Dit spoor ligt niet kaarsrecht aan het perron. Ter plaatse is er geen bocht of zo in het tracé.
Enkel een kronkel; spoor 1 heeft nog een ergere kronkel. Dit is goed zichtbaar zowel aan het spoor als aan de perronboord.
De vernieuwing van de sporen was de ideale gelegenheid geweest om dit spoor recht te trekken.
Ik weet wel dat dan ook de perronboord rechtgetrokken dient te worden.
Naar ik ooit eens gehoord heb, zouden er ook hier nieuwe perrons komen.
Ofwel voerde men nu de perronvernieuwing mee door of men wachtte met de sporen tot er nieuwe perrons komen.
In Herentals heeft men onlangs spoor 2 vernieuwd.
Dit spoor ligt niet kaarsrecht aan het perron. Ter plaatse is er geen bocht of zo in het tracé.
Enkel een kronkel; spoor 1 heeft nog een ergere kronkel. Dit is goed zichtbaar zowel aan het spoor als aan de perronboord.
De vernieuwing van de sporen was de ideale gelegenheid geweest om dit spoor recht te trekken.
Ik weet wel dat dan ook de perronboord rechtgetrokken dient te worden.
Naar ik ooit eens gehoord heb, zouden er ook hier nieuwe perrons komen.
Ofwel voerde men nu de perronvernieuwing mee door of men wachtte met de sporen tot er nieuwe perrons komen.
Re: werken: in stations
door het verwijderen van die kronkel zou de snelheid ter plaatse misschien verhoogd kunnen worden?
Re: werken: in stations
2 Foto's van de werken in het station van Geel.
Dit weekend is het treinverkeer tussen Mol en Herentals onderbroken omdat de onderdoorgang onder de sporen geplaatst wordt.
Dit weekend is het treinverkeer tussen Mol en Herentals onderbroken omdat de onderdoorgang onder de sporen geplaatst wordt.
Re: werken: in stations
Er worden nu al twee dagen kleinschalige werken uitgevoerd in het station van Weerde. Vandaag waren ze een gat aan het boren in 1 van de muren naast de onderdoorgang naar spoor 4. Aangezien ze ook de grond achter de muur aan het weggraven waren, heb ik het vermoeden dat er daar ofwel kabels door getrokken gaan worden, of iets zwaar aan de muur gehangen gaat worden. Zou het mogelijk zijn dat dit voorbereidingswerken zijn voor die ticketautomaten die ze in elk station willen zetten?
Als ik 's ochtends wat meer tijd zou hebben zou ik het hen gewoon op de man af vragen, maar meestal voorzie ik veel te weinig marge
EDIT: laat maar, de werken gaan gewoon over nieuwe kabels voor de seininrichting (en mogelijk de reizigersinformatiesystemen).
Als ik 's ochtends wat meer tijd zou hebben zou ik het hen gewoon op de man af vragen, maar meestal voorzie ik veel te weinig marge

EDIT: laat maar, de werken gaan gewoon over nieuwe kabels voor de seininrichting (en mogelijk de reizigersinformatiesystemen).
Laatst gewijzigd door Glodenox op 31 okt 2012, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: werken: in stations
Hoi,
De werken in Gent Sint Pieters gaan goed vooruit;Het vernieuwde spoor 12 word midden november in gebruik genomen.Er zijn al verschillende noodzakelijke zaken geplaatst:bovenleiding,seinen en een stuk van de nieuwe stationsluifel.
Lukas
De werken in Gent Sint Pieters gaan goed vooruit;Het vernieuwde spoor 12 word midden november in gebruik genomen.Er zijn al verschillende noodzakelijke zaken geplaatst:bovenleiding,seinen en een stuk van de nieuwe stationsluifel.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: werken: in stations
Misschien op de website van stationsproject Gent-Sint-Pieters.Bibke schreef:Iemand foto's?
Re: werken: in stations
Hoi,
Bibke,
Ik ben in september nog mee geweest met een rondleiding die georganiseerd werd door het Infopunt Project Gent Sint Pieters.Tijdens die rondleiding heb ik foto's genomen.Ik zal eens zien hoe ik die foto's op dit forum krijg.
Op de site van het Infopunt Project Gent Sint Pieters kan je ook foto's bekijken -> http://www.projectgentsintpieters.be .
Hoe geraak je aan de foto's?Heel simpel,op de keuzebalk "Beeld" klikken en vervolgens op album.Normaal opet er zich nu een nieuwe pagina en op die pagina klik je op "Groot werfbezoek".
Hopelijk is het duidelijk voor iedereen.
Lukas
Bibke,
Ik ben in september nog mee geweest met een rondleiding die georganiseerd werd door het Infopunt Project Gent Sint Pieters.Tijdens die rondleiding heb ik foto's genomen.Ik zal eens zien hoe ik die foto's op dit forum krijg.
Op de site van het Infopunt Project Gent Sint Pieters kan je ook foto's bekijken -> http://www.projectgentsintpieters.be .
Hoe geraak je aan de foto's?Heel simpel,op de keuzebalk "Beeld" klikken en vervolgens op album.Normaal opet er zich nu een nieuwe pagina en op die pagina klik je op "Groot werfbezoek".
Hopelijk is het duidelijk voor iedereen.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!