De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Robin »

omdat er nu ook 2 shuttles zijn, welliswaar 1 als back up gezien ECTS.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door nahoj »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=67HujeSw ... re=related

Misschien daarmee van die 2 HLE 26 of is dat omdat die te weinig kracht hebben.
Maar een 18 is al even krachtig als 2 26'ers, dus dat is zeker het probleem niet. Ik denk dat de combinatie 18+M6Bd gewoon nog niet gehomologeerd is. Met de I11Bdx hebben ze ook eerst een tijdje moeten rijden eer dat in orde was :wink:
Eén 18 heef zo veel *vermogen* als ca. 2 26'ers, maar niet zo veel *aanzetkracht*. De aanzetkracht van een 18 zal maar weinig beter zijn dan een 26 (iets meer massa, en elektronische aansturing; de 26 heeft dan weer een monomotor, wat theoretisch de adhesie wat zou moeten verbeteren).
En aanzetkracht is nu juist wat telt op een relatie met veel stops en lage snelheid (<140km/u).

Nu, van zodra alle bestuurders op die relatie de M6Bx kennen, zal wel eens met één 18 geprobeerd worden.


18 naar Noorderkempen is wellicht niet voor morgen. Meer algemeen: alle relaties waar extra homologaties voor nodig zijn (grenstrajecten, Fr, Lux, L4,...), zijn pas voor later.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door dentheo »

260689 schreef:Waarom 2X 18 aan de brechtshuttle? 1X 18 - 8M6 - 1xM6BX en ze kunnen Brecht - Antwerpen - Mechelen - Brussel ter vervanging van de IR reek 33XX Antwerpen - Mechelen - Brussel. 3 rijtuigstammen heb je nodig en kan je de vrijkomende M5 - sprinters - klassiekskes ergens anders inzetten.
Is de meest ecologische oplossing. En zal meer opbrengen dan nu het geval is. FN doet nu toch continu Brecht - FN. Dus kunnen ze die dienst volledig verzekeren. FN is opleingsdepot, dus zou in de toekomst geen probleem mogen zijn.
En een uitstekende test voor de HS schakelaar tijdens de garantieperiode !!!
Theo
Groeten vanop de Heide
b-loc
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door b-loc »

Een 18 met brechtshuttle is een veel te dure combinatie voor dit trajectje
tot nu toe had enkel M6Bx ECTS
Logischer zou zijn als de desiro in de plek komt
Hierbij komen een 4tal M6Bx's vrij die goed kunnen gebruikt kunnen worden bij de IR binche- Louvain-La-Neuve
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door dentheo »

b-loc schreef:Een 18 met brechtshuttle is een veel te dure combinatie voor dit trajectje
tot nu toe had enkel M6Bx ECTS
Logischer zou zijn als de desiro in de plek komt
Hierbij komen een 4tal M6Bx's vrij die goed kunnen gebruikt kunnen worden bij de IR binche- Louvain-La-Neuve
Inderdaad, maar in afwachting van de Desiro.
en de politiek heeft ooit trein naar Brussel beloofd....
Theo
Groeten vanop de Heide
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

dentheo schreef:
b-loc schreef:Een 18 met brechtshuttle is een veel te dure combinatie voor dit trajectje
tot nu toe had enkel M6Bx ECTS
Logischer zou zijn als de desiro in de plek komt
Hierbij komen een 4tal M6Bx's vrij die goed kunnen gebruikt kunnen worden bij de IR binche- Louvain-La-Neuve
Inderdaad, maar in afwachting van de Desiro.
en de politiek heeft ooit trein naar Brussel beloofd....
De Desiro, dat is ergens voor de toekomst en als het even lang gaat duren zoals de HLE 18 kan dat nog een tijdje duren.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door dentheo »

Ik meen ergens gelezen te hebben dat Siemens "geleerd" heeft en de productie van de DESIRO heeft stilgelegd totdat de eersten "volledig" aanvaard zijn.

Lijkt mij niet onlogisch: ze "moeten" Bombardier gebruiken, maar ze willen natuurlijk van Bombardier "geen meerprijzen" dus ze wachten tot NMBS alles OK zegt.
Dan pas wordt er finaal afgeklopt met Bmbardier.
Laatst gewijzigd door dentheo op 30 aug 2011, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
wbrm
Berichten: 423
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door wbrm »

Als deze langere testperiodes beter zijn voor de betrouwbaarheid(al zijn het kinderziektes), waarschijnlijk wel, ben ik fan.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door 2012 »

Gent en Hasselt zou er mee rijden vanaf 12/9, weekje later dus, met 2227-2208-2233-2214, één grafiek om mee te starten dus, 2x van FHS naar FGPS en terug.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

2012 schreef:Gent en Hasselt zou er mee rijden vanaf 12/9, weekje later dus, met 2227-2208-2233-2214, één grafiek om mee te starten dus, 2x van FHS naar FGPS en terug.
Hoe komt het dat het een week later is. Bedoel je niet vanuit Genk naar Gent.
Poldevrek

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Poldevrek »

1809 stond gisteravond in Merelbeke (op de foto hieronder tussen 1181 en 1211).
Hopelijk het begin van (veel) meer...
Bijlagen
1809 Merelbeke 110830.jpg
260689
Berichten: 3745
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door 260689 »

das voor opleidingen TB's uit FGSP ;-)
celtjan

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door celtjan »

260689 schreef:das voor opleidingen TB's uit FGSP ;-)
Is er al de 3è week ter beschikking...
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door 2012 »

Stijn91 schreef:
2012 schreef:Gent en Hasselt zou er mee rijden vanaf 12/9, weekje later dus, met 2227-2208-2233-2214, één grafiek om mee te starten dus, 2x van FHS naar FGPS en terug.
Hoe komt het dat het een week later is. Bedoel je niet vanuit Genk naar Gent.

Inderdaad, vanuit FKG, met TB's van depots FHS/FGSP

2227-2208-2233-2214-2238-2219
Die trein zal dus 3x op en af rijden en telkens overnachten in FHS, over x-tijd komen der nog meer bij.
Vandaag ritje mee gedaan van Leuven naar Oostende, ziet er wel goed uit.
Dan vanuit FSD weer naar FBN, wegens aanrijding op de 50A ergens rond Oostkamp zijn we zelfs via de lijn 66/73/75 gereden, waarschijnlijk een primeur voor de 18 over die lijnen, geen spotters gezien 8)
Te brussel de Louvain la Neuve express gezien met M6, is ook al met 18, twee stuks zelfs, ingesloten stel met aan beide zijden een 18
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

2012 schreef:
Stijn91 schreef:
2012 schreef:Gent en Hasselt zou er mee rijden vanaf 12/9, weekje later dus, met 2227-2208-2233-2214, één grafiek om mee te starten dus, 2x van FHS naar FGPS en terug.
Hoe komt het dat het een week later is. Bedoel je niet vanuit Genk naar Gent.

Inderdaad, vanuit FKG, met TB's van depots FHS/FGSP

2227-2208-2233-2214-2238-2219
Die trein zal dus 3x op en af rijden en telkens overnachten in FHS, over x-tijd komen der nog meer bij.
Vandaag ritje mee gedaan van Leuven naar Oostende, ziet er wel goed uit.
Dan vanuit FSD weer naar FBN, wegens aanrijding op de 50A ergens rond Oostkamp zijn we zelfs via de lijn 66/73/75 gereden, waarschijnlijk een primeur voor de 18 over die lijnen, geen spotters gezien 8)
Te brussel de Louvain la Neuve express gezien met M6, is ook al met 18, twee stuks zelfs, ingesloten stel met aan beide zijden een 18
Ik ga dus op 12 september naar Denderleeuw.
Heeft men wel genoeg M6 stuurrijtuigen zodat er geen 2 locomotieven op Binche - Louvain-la-Neuve-Université mee moeten.
Plaats reactie