Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 29 aug 2011, 18:27
omdat er nu ook 2 shuttles zijn, welliswaar 1 als back up gezien ECTS.
Eén 18 heef zo veel *vermogen* als ca. 2 26'ers, maar niet zo veel *aanzetkracht*. De aanzetkracht van een 18 zal maar weinig beter zijn dan een 26 (iets meer massa, en elektronische aansturing; de 26 heeft dan weer een monomotor, wat theoretisch de adhesie wat zou moeten verbeteren).Shrek schreef:Maar een 18 is al even krachtig als 2 26'ers, dus dat is zeker het probleem niet. Ik denk dat de combinatie 18+M6Bd gewoon nog niet gehomologeerd is. Met de I11Bdx hebben ze ook eerst een tijdje moeten rijden eer dat in orde wasStijn91 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=67HujeSw ... re=related
Misschien daarmee van die 2 HLE 26 of is dat omdat die te weinig kracht hebben.
En een uitstekende test voor de HS schakelaar tijdens de garantieperiode !!!260689 schreef:Waarom 2X 18 aan de brechtshuttle? 1X 18 - 8M6 - 1xM6BX en ze kunnen Brecht - Antwerpen - Mechelen - Brussel ter vervanging van de IR reek 33XX Antwerpen - Mechelen - Brussel. 3 rijtuigstammen heb je nodig en kan je de vrijkomende M5 - sprinters - klassiekskes ergens anders inzetten.
Is de meest ecologische oplossing. En zal meer opbrengen dan nu het geval is. FN doet nu toch continu Brecht - FN. Dus kunnen ze die dienst volledig verzekeren. FN is opleingsdepot, dus zou in de toekomst geen probleem mogen zijn.
Inderdaad, maar in afwachting van de Desiro.b-loc schreef:Een 18 met brechtshuttle is een veel te dure combinatie voor dit trajectje
tot nu toe had enkel M6Bx ECTS
Logischer zou zijn als de desiro in de plek komt
Hierbij komen een 4tal M6Bx's vrij die goed kunnen gebruikt kunnen worden bij de IR binche- Louvain-La-Neuve
De Desiro, dat is ergens voor de toekomst en als het even lang gaat duren zoals de HLE 18 kan dat nog een tijdje duren.dentheo schreef:Inderdaad, maar in afwachting van de Desiro.b-loc schreef:Een 18 met brechtshuttle is een veel te dure combinatie voor dit trajectje
tot nu toe had enkel M6Bx ECTS
Logischer zou zijn als de desiro in de plek komt
Hierbij komen een 4tal M6Bx's vrij die goed kunnen gebruikt kunnen worden bij de IR binche- Louvain-La-Neuve
en de politiek heeft ooit trein naar Brussel beloofd....
Hoe komt het dat het een week later is. Bedoel je niet vanuit Genk naar Gent.2012 schreef:Gent en Hasselt zou er mee rijden vanaf 12/9, weekje later dus, met 2227-2208-2233-2214, één grafiek om mee te starten dus, 2x van FHS naar FGPS en terug.
Is er al de 3è week ter beschikking...260689 schreef:das voor opleidingen TB's uit FGSP
Stijn91 schreef:Hoe komt het dat het een week later is. Bedoel je niet vanuit Genk naar Gent.2012 schreef:Gent en Hasselt zou er mee rijden vanaf 12/9, weekje later dus, met 2227-2208-2233-2214, één grafiek om mee te starten dus, 2x van FHS naar FGPS en terug.
Ik ga dus op 12 september naar Denderleeuw.2012 schreef:Stijn91 schreef:Hoe komt het dat het een week later is. Bedoel je niet vanuit Genk naar Gent.2012 schreef:Gent en Hasselt zou er mee rijden vanaf 12/9, weekje later dus, met 2227-2208-2233-2214, één grafiek om mee te starten dus, 2x van FHS naar FGPS en terug.
Inderdaad, vanuit FKG, met TB's van depots FHS/FGSP
2227-2208-2233-2214-2238-2219
Die trein zal dus 3x op en af rijden en telkens overnachten in FHS, over x-tijd komen der nog meer bij.
Vandaag ritje mee gedaan van Leuven naar Oostende, ziet er wel goed uit.
Dan vanuit FSD weer naar FBN, wegens aanrijding op de 50A ergens rond Oostkamp zijn we zelfs via de lijn 66/73/75 gereden, waarschijnlijk een primeur voor de 18 over die lijnen, geen spotters gezien![]()
Te brussel de Louvain la Neuve express gezien met M6, is ook al met 18, twee stuks zelfs, ingesloten stel met aan beide zijden een 18