Pagina 121 van 208

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 20 feb 2013, 22:15
door Dieselfreak
Een post uit een ander topic:
LML schreef:
AM'er schreef:Nog 40 jaar wachten en dan kunnen we de Desiro's ook "klassiekjes" noemen.
:lol:
Hopelijk gaan de Desiro ML's zo lang mee. Kijk naar de MW41: de éérste stellen rijden 10 jaar en rammelen van voor naar achter...
Zoals ze het momenteel doen, lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze het veertig jaar zullen uithouden.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 20 feb 2013, 22:56
door Steven
Op wat baseer je u om dat te zeggen?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 20 feb 2013, 23:06
door Shrek
Dieselfreak schreef:Zoals ze het momenteel doen, lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze het veertig jaar zullen uithouden.
Dat zou ik niet zo snel zeggen. De Desiro's zijn zo gemaakt dat elke component makkelijk vervangen kan worden. Als er iets tussen zou zitten dat niet (meer) deugt is het een koud kunstje om dat te vervangen door iets beter. Op die manier geraak je makkelijk aan 40 jaar hoor.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 feb 2013, 09:51
door Dieselfreak
Steven schreef:Op wat baseer je u om dat te zeggen?
Op de problemen die ermee zijn natuurlijk.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 feb 2013, 09:57
door AlexNL
Alsof het andere NMBS-materieel geen problemen had toen het net in dienst kwam :shock:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 feb 2013, 10:06
door sammarco1
Tuurlijk wel, De Hle 18en waren toch ook nog niet op punt in het begin ? Die Desiro's die komen echt wel in orde. Siemens is geen Ansaldo Breda hé.. En de test periode van de Desiro's was veel korter dan die van de FYRA alvorens die in dienst gingen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 feb 2013, 10:28
door Dieselfreak
AlexNL schreef:Alsof het andere NMBS-materieel geen problemen had toen het net in dienst kwam :shock:
Kan best, maar er zijn precies wel steeds meer problemen naarmate de treinen moderner worden. Ik begon op mijn 14de heel frequent van de trein gebruik te maken, dat was in 1997, toen werden de Deense Neuzen net geïntroduceerd, ik herinner me niet dat daar hopen problemen mee waren destijds.
sammarco1 schreef:Siemens is geen Ansaldo Breda hé..
Dat is te hopen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 feb 2013, 10:39
door Shrek
Dieselfreak schreef:Kan best, maar er zijn precies wel steeds meer problemen naarmate de treinen moderner worden. Ik begon op mijn 14de heel frequent van de trein gebruik te maken, dat was in 1997, toen werden de Deense Neuzen net geïntroduceerd, ik herinner me niet dat daar hopen problemen mee waren destijds.
Dat was vroeger ook zo hoor, ik heb al verhalen gehoord over de reeks 27 die nog veel straffer zijn dan de kleine probleempjes die de 18 nu heeft.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 feb 2013, 11:06
door dentheo
Klopt.... alleen waren er toen meer interne NMBS mensen bij het ontwerp betrokken.
Die waren allemaal een beetje advocaat of supporter voor hun lok of treinstel.
Zij steunden dan ook de beslissing dat het materieel op een bepaald moment aanvaard werd.

Wie gaat dat nu nog zeggen: hou op, de grote fouten zijn eruit en we gaan ervoor ?
Niet de ingehuurde consultants, zij hebben de treinen zelf niet nodig en willen misschien "eeuwig" testen.
Enkele mensen van de NMBS zullen het toch moeten doen en op een bepaald moment zeggen : dit is "goed genoeg"

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 feb 2013, 12:00
door Steven
De reeks 27 en ook de reeks 20 waren in hun beginjaren grote zorgenkindjes, deze laatste zijn het bijna heel hun loopbaan gebleven. De zorgen die de desiro's nu nog hebben zijn echt niet van die orde dat je ze onder de noemer grote problemen moet plaatsen vind ik.
In de beginjaren van de reeks 27 stuurden ze de treinen meestal op met twee locs om toch maar zeker te zijn dat er eentje in dienst zou blijven tijdens de dienst om u maar een voorbeeld te geven van wat ze soms deden als oplossing.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 feb 2013, 17:34
door Stijn91
Op 5 dagen al 3 Desiro's van de 085XX-reeks gezien in de omgeving van Denderleeuw, er moeten echt wel veel Desiro's in panne staan als er nu al zoveel in de buurt rijden.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 feb 2013, 17:45
door Steven
Stijn91 schreef:Op 5 dagen al 3 Desiro's van de 085XX-reeks gezien in de omgeving van Denderleeuw, er moeten echt wel veel Desiro's in panne staan als er nu al zoveel in de buurt rijden.
Wees eens wat duidelijker? Het feit dat je 085xx ziet ipv 08XXX wil niets zeggen, momenteel draaien al de in dienst zijnde desiro's een beetje door elkaar. Enkel voor de diensten op de Noorderkempen en op Dinant Bertrix Virton Arlon moet men verplicht 085xx gebruiken.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 feb 2013, 22:41
door nahoj
Dieselfreak schreef:
AlexNL schreef:Alsof het andere NMBS-materieel geen problemen had toen het net in dienst kwam :shock:
Kan best, maar er zijn precies wel steeds meer problemen naarmate de treinen moderner worden. Ik begon op mijn 14de heel frequent van de trein gebruik te maken, dat was in 1997, toen werden de Deense Neuzen net geïntroduceerd, ik herinner me niet dat daar hopen problemen mee waren destijds.
MR96 was in het begin net zo goed een probleem.

Desiro heeft enkele belangrijke problemen momenteel, maar ze zijn niet onoplosbaar.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 feb 2013, 22:42
door nahoj
Glodenox schreef:Tot nu toe heb ik eigenlijk nooit echt problemen gehad met treinen die door Desiros gereden werden, tot vandaag. Trein 6366 werd zoals gebruikelijk met 3 Desiro-stammen gereden. De eerste stam was volledig donker vanbinnen en daarvan wist ik meteen dat het niet toegankelijk ging zijn (heb ik al meerdere malen gezien, maar meestal is het de laatste stam die dat probleem heeft). Ik probeerde zoals gebruikelijk in de laatste stam in te stappen aangezien ik aan mijn eindhalte ook aan die kant de uitgang heb. Dat lukte niet, want de deuren wilden niet open gaan. Dan pas zag ik dat het licht daar wel aan was, maar er niemand binnen zat - handig. Resultaat: de mensen moesten allemaal instappen in de middelste stam (08004), aangezien 2/3 van de trein niet beschikbaar was.

De treinbegeleider riep om dat we wegens technische problemen een vertraging hadden van 10 tot 15 minuten. Toen hij het in het Nederlands ging zeggen vielen echter na 2 woorden alle reizigersvoorzieningen uit. Al bij al zorgde dat maar voor 3 extra minuten aangezien zo'n Desiro blijkbaar vrij snel terug in orde is, maar een goede indruk liet het niet achter voor sommige mensen.
Weet je nog de nummers van de stellen?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 feb 2013, 23:37
door Retard
Steven schreef:De reeks 27 en ook de reeks 20 waren in hun beginjaren grote zorgenkindjes, deze laatste zijn het bijna heel hun loopbaan gebleven. De zorgen die de desiro's nu nog hebben zijn echt niet van die orde dat je ze onder de noemer grote problemen moet plaatsen vind ik.
In de beginjaren van de reeks 27 stuurden ze de treinen meestal op met twee locs om toch maar zeker te zijn dat er eentje in dienst zou blijven tijdens de dienst om u maar een voorbeeld te geven van wat ze soms deden als oplossing.
En de reeks 21? Heeft die vooraf kunnen profiteren van de ervaringen opgedaan met de 27's en het zo van de eerste dag goed gedaan?