Pagina 125 van 132

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 24 mar 2015, 18:32
door franksken
LHOON schreef:Welke diensten maken er eigenlijk vandaag de dag precies gebruik van het zuidelijk gedeelte van L25N ?
Een heel pak treinen richting luchthaven die dan zonder keren naar de NZV kunnen terugrijden

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 24 mar 2015, 20:03
door rdv
franksken schreef:
LHOON schreef:Welke diensten maken er eigenlijk vandaag de dag precies gebruik van het zuidelijk gedeelte van L25N ?
Een heel pak treinen richting luchthaven die dan zonder keren naar de NZV kunnen terugrijden
De eerste keer dat mijn trein uit de luchthaven naar Brussel richting noorden vertrok dacht ik op een verkeerde trein gestapt te zijn :oops:

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 24 mar 2015, 23:11
door trainlovertje
LHOON schreef:Welke diensten maken er eigenlijk vandaag de dag precies gebruik van het zuidelijk gedeelte van L25N ?
Om precies te zijn:
Luchthaven - Brugge
Luchthaven - Bergen
Landen - De Panne
En de Thalys naar Parijs, maar die rijdt alleen maar 1x per dag van april tot oktober ofzo

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 24 mar 2015, 23:31
door LHOON
trainlovertje schreef:
LHOON schreef:Welke diensten maken er eigenlijk vandaag de dag precies gebruik van het zuidelijk gedeelte van L25N ?
Om precies te zijn:
Luchthaven - Brugge
Luchthaven - Bergen
Landen - De Panne
En de Thalys naar Parijs, maar die rijdt alleen maar 1x per dag van april tot oktober ofzo
En de Thalys naar Amsterdam is dan de enige die Brussel-Mechelen via L25N doet?

Kan L25N niet gebruikt worden om L25 te ontlasten? Al wat niet in Vilvoorde moet zijn zou daarlangs kunnen, maar wellicht geeft dat een probleem met het juiste spoor in NZV gezien veel van deze treinen naar Charleroi doorrijden

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 24 mar 2015, 23:55
door trainlovertje
LHOON schreef:En de Thalys naar Amsterdam is dan de enige die Brussel-Mechelen via L25N doet?

Kan L25N niet gebruikt worden om L25 te ontlasten? Al wat niet in Vilvoorde moet zijn zou daarlangs kunnen, maar wellicht geeft dat een probleem met het juiste spoor in NZV gezien veel van deze treinen naar Charleroi doorrijden
Jup, en ik denk dat er binnenkort (2017?) ook wel enkele IC's via 25N zullen rijden, al weet ik niet als er hierdoor tijd gewonnen wordt.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 25 mar 2015, 06:25
door stefanic
trainlovertje schreef:
LHOON schreef:En de Thalys naar Amsterdam is dan de enige die Brussel-Mechelen via L25N doet?

Kan L25N niet gebruikt worden om L25 te ontlasten? Al wat niet in Vilvoorde moet zijn zou daarlangs kunnen, maar wellicht geeft dat een probleem met het juiste spoor in NZV gezien veel van deze treinen naar Charleroi doorrijden
Jup, en ik denk dat er binnenkort (2017?) ook wel enkele IC's via 25N zullen rijden, al weet ik niet als er hierdoor tijd gewonnen wordt.
Neen zal niet snel gebeuren, gezien je dan in de NZV verplicht in een andere koker zit: nog meer verkeer in koker 2 en nog minder in koker 3?? No Way! Eens de aansluiting L25-L25N in Schaarbeek (vertrekt halverwege IRIS-brug) er is (gepland ergens na Sint-Juttemis) zal dit een alternatief worden, maar of dit een nuttig alternatief zal worden zal dan nog moeten blijken. Evtl. om de grote werken in Vilvoorde te ontwijken, dat dringend opgeknapt moet, en dat zal wel ongeveer samenvallen met Sint-Juttemis.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 25 mar 2015, 08:31
door kika
stefanic schreef:Eens de aansluiting L25-L25N in Schaarbeek (vertrekt halverwege IRIS-brug) er is (gepland ergens na Sint-Juttemis) zal dit een alternatief worden, maar of dit een nuttig alternatief zal worden zal dan nog moeten blijken.
Voor of na het bouwen kijken of het een zinvol kunstwerk is? Of is het nog handig voor andere zaken?
Evtl. om de grote werken in Vilvoorde te ontwijken, dat dringend opgeknapt moet, en dat zal wel ongeveer samenvallen met Sint-Juttemis.
Laten we hopen dat Sint-Juttemis vroeg valt, volgende keer :wink:

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 25 mar 2015, 10:49
door trainlovertje
stefanic schreef:Neen zal niet snel gebeuren, gezien je dan in de NZV verplicht in een andere koker zit: nog meer verkeer in koker 2 en nog minder in koker 3?? No Way! Eens de aansluiting L25-L25N in Schaarbeek (vertrekt halverwege IRIS-brug) er is (gepland ergens na Sint-Juttemis) zal dit een alternatief worden, maar of dit een nuttig alternatief zal worden zal dan nog moeten blijken. Evtl. om de grote werken in Vilvoorde te ontwijken, dat dringend opgeknapt moet, en dat zal wel ongeveer samenvallen met Sint-Juttemis.
Ik vermeldde 2017 omdat de dienstregeling dan misschien terug helemaal overhoop gegooid kan worden. Wat in die periode in welke koker moet rijden, is natuurlijk nog helemaal onbekend.
Zijn er dan trouwens plannen voor een aansluiting tussen 25 en 25N? Of is dat eerder hopen dat die er misschien ooit zal komen?

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 25 mar 2015, 20:35
door Asterix
De ingebruikname (dus logischerwijze na de bouw) van deze lijn 25N/1 is in de Infrabel-planning voorzien voor 2018.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 01 apr 2015, 22:16
door ostbahnhof
Graag geef ik een update voor maart wat betreft de sequentie 3328-2607 opdat 3328 uit MOG connectie blijft geven in Mechelen op 2607 naar de luchthaven.
Er is verbetering tov de vorige maanden daar 2607 meerdere keren achter 3328 is gebleven ook bij kleine vertragingen van laatstgenoemde. Moet er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat dit railtime info is daar ikzelf ben overgegaan van gebruik van 2607 naar 3128 om dan via Vilvoorde en de Lijn de luchthaven te bereiken.
ostbahnhof schreef: in december: 11 ritdagen, 4 keer zat 2607 voor 3328, dus in 36% van de gevallen geen verbinding.
januari: 21 ritdagen, 6 keer zat 2607 voor 3328, dus in 28,6% van de gevallen geen verbindinding.
februari: 20 ritdagen: 6 keer reed 2607 voor 3328 ipv erachter te blijven: dus in 30% van de gevallen geen connectie.
maart: 22 ritdagen, 5 keer zat 2607 voor 3328, dus in 22% van de gevallen geen verbinding Mortsel-Luchthaven bij gebruik van deze 2 treinen.

Hier hou ik het bij met dit op te volgen.

mvg
o

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 apr 2015, 09:52
door Shrek
De algemene stiptheid is, sinds de invoering van het transportplan, gestegen tot 91%.
Er is dus een duidelijke vooruitgang te danken aan het nieuwe plan.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 apr 2015, 12:41
door Stijn91
Shrek schreef:De algemene stiptheid is, sinds de invoering van het transportplan, gestegen tot 91%.
Er is dus een duidelijke vooruitgang te danken aan het nieuwe plan.
Het zou er aan mankeren zeker, meerdere treinen afgeschaft en rittijden verlengen.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 apr 2015, 12:52
door Steven
Het belangrijkste argument vergeet je Stijn. Er zijn minder rijpaden die conflict geven met andere rijpaden. In het vorige vervoersplan, dat geboren is in 1998, was al zoveel opgelapt en aangepast dat het vol met dergelijke rijpaden zat die verre van ideaal waren.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 apr 2015, 13:48
door dentheo
Shrek schreef:De algemene stiptheid is, sinds de invoering van het transportplan, gestegen tot 91%.
Er is dus een duidelijke vooruitgang te danken aan het nieuwe plan.
Nu ik laatst gezien heb op Railtime hoe men treinen kan laten vertrekken die niet aangekomen zijn, is de geloofwaardigheid van die getallen onder nul gezakt bij mij.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 apr 2015, 15:07
door groentje
Die gegevens worden op het einde van de dag wel automatisch aangepast, hoor, dentheo.