Volgens mij gelden niet de tarifaire maar de werkelijke kilometers voor de tests? Dat is iets meer, 262.6 km (5,9km op lijn 49, 39,5km op lijn 37, 5,6km op lijn 36, 64,7km op HSL2, 28,8km via 36N, lijn 0 is 3,8km lang, en 114,3 km tot Oostende). Sowieso moet die nog een eerste keer tot in Oostende of Eupen geraken, uw antwoord was dus correct 2 keer op en neer is voldoende.Darko schreef:een enkele reis oostende-eupen heeft 259km als afstand dus jah een heen en terug is 518km dus met 2 keer op en af zit ge er aan jaRobin schreef:2 keer op en af met de IC-A en je hebt die 1000km al. Als ik het goed had was Eupen - Oostende - Eupen z'n 500km.
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Deze middag ook nog is naar Denderleeuw geweest, heb mij toen HLE 1812 naar Gent reed van Denderleeuw naar Aalst in het 1e rijtuig gezet achter de loc (zag de loc dus) en moet zeggen dat die loc nogal bewoog toen die over de wissels reed vanuit Denderleeuw naar Aalst, is dit bij elke loc zo, het was de eerste keer dat ik daar oplette.
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: De nieuwe loks reeks 18
Zo juist zag ik trein 516 passeren deze reed met een 19 maar ik kan niet zien welk nummer. Maar er is mij nog iets anders opgevallen. De loc ging zoals altijd aan de kant van Oostende. Normaal is de eerste wagon een I11B rijtuig. Als ik het goed gezien heb (tussen de maïs door) zag ik dat nu het eerste rijtuig en I11BDx was. Ik dacht het al een paar keer het gezien te hebben maar toen was ik het niet zeker. Maar nu ben ik het zo goed als zeker. Weet er iemand waarom er een I11 BDx aan de 18 rechtstreeks is gekoppeld?
mvg,
Eddy (Treinen9880)
mvg,
Eddy (Treinen9880)



Re: De nieuwe loks reeks 18
normaal gezien moet de loc kant van Oostende staan, dit ivm de helling in Ans.
De stam zal omgedraaid zijn geraakt dus de loc zal dan waarschijnlijk verkeerd gestaan hebben en ze zullen deze rond hebben gezet ergens, tenzij er achteraan nog een loc hing?
De stam zal omgedraaid zijn geraakt dus de loc zal dan waarschijnlijk verkeerd gestaan hebben en ze zullen deze rond hebben gezet ergens, tenzij er achteraan nog een loc hing?



-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16 dec 2010, 18:00
Re: De nieuwe loks reeks 18
Er is momenteel één stam op de IC A met aan elk uiteinde een stuurstandrijtuig .
Vermoedelijk door een tekort aan andere rijtuigen
Vermoedelijk door een tekort aan andere rijtuigen
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: De nieuwe loks reeks 18
okétreinfan93 schreef:Er is momenteel één stam op de IC A met aan elk uiteinde een stuurstandrijtuig .
Vermoedelijk door een tekort aan andere rijtuigen
vooraan (kant van Eupen) ging zoals altijd een I11 BDx en achteraan (kant van Oostende) ging een I11 BDx + 18XXRobin schreef:normaal gezien moet de loc kant van Oostende staan, dit ivm de helling in Ans.
De stam zal omgedraaid zijn geraakt dus de loc zal dan waarschijnlijk verkeerd gestaan hebben en ze zullen deze rond hebben gezet ergens, tenzij er achteraan nog een loc hing?



Re: De nieuwe loks reeks 18
Een T19 ? Dat zou me ten sterkste verbazen ! Ik weet dat er al gebouwd zijn, maar bij mijn weten er is nog geen enkele in commerciële dienst.Treinen9880 schreef:Zo juist zag ik trein 516 passeren deze reed met een 19 maar ik kan niet zien welk nummer. Maar er is mij nog iets anders opgevallen. De loc ging zoals altijd aan de kant van Oostende. Normaal is de eerste wagon een I11B rijtuig. Als ik het goed gezien heb (tussen de maïs door) zag ik dat nu het eerste rijtuig en I11BDx was. Ik dacht het al een paar keer het gezien te hebben maar toen was ik het niet zeker. Maar nu ben ik het zo goed als zeker. Weet er iemand waarom er een I11 BDx aan de 18 rechtstreeks is gekoppeld?
mvg,
Eddy (Treinen9880)
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Da kan wel omdat ze er al hebben overgebracht naar België T19.HLE 2302 schreef:Een T19 ? Dat zou me ten sterkste verbazen ! Ik weet dat er al gebouwd zijn, maar bij mijn weten er is nog geen enkele in commerciële dienst.Treinen9880 schreef:Zo juist zag ik trein 516 passeren deze reed met een 19 maar ik kan niet zien welk nummer. Maar er is mij nog iets anders opgevallen. De loc ging zoals altijd aan de kant van Oostende. Normaal is de eerste wagon een I11B rijtuig. Als ik het goed gezien heb (tussen de maïs door) zag ik dat nu het eerste rijtuig en I11BDx was. Ik dacht het al een paar keer het gezien te hebben maar toen was ik het niet zeker. Maar nu ben ik het zo goed als zeker. Weet er iemand waarom er een I11 BDx aan de 18 rechtstreeks is gekoppeld?
mvg,
Eddy (Treinen9880)
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: De nieuwe loks reeks 18
dat is een foutje het moet 18 zijnPeche schreef:Da kan wel omdat ze er al hebben overgebracht naar België T19.HLE 2302 schreef:Een T19 ? Dat zou me ten sterkste verbazen ! Ik weet dat er al gebouwd zijn, maar bij mijn weten er is nog geen enkele in commerciële dienst.Treinen9880 schreef:Zo juist zag ik trein 516 passeren deze reed met een 19 maar ik kan niet zien welk nummer. Maar er is mij nog iets anders opgevallen. De loc ging zoals altijd aan de kant van Oostende. Normaal is de eerste wagon een I11B rijtuig. Als ik het goed gezien heb (tussen de maïs door) zag ik dat nu het eerste rijtuig en I11BDx was. Ik dacht het al een paar keer het gezien te hebben maar toen was ik het niet zeker. Maar nu ben ik het zo goed als zeker. Weet er iemand waarom er een I11 BDx aan de 18 rechtstreeks is gekoppeld?
mvg,
Eddy (Treinen9880)



Re: De nieuwe loks reeks 18
Dit is omdat de mannen van siemens de panto willen filmen. Vandaar een I11 Bdx aan beide kanten.treinfan93 schreef:Er is momenteel één stam op de IC A met aan elk uiteinde een stuurstandrijtuig .
Vermoedelijk door een tekort aan andere rijtuigen
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: De nieuwe loks reeks 18
waarom doen ze dat eigenlijk?railpass schreef:Dit is omdat de mannen van siemens de panto willen filmen. Vandaar een I11 Bdx aan beide kanten.treinfan93 schreef:Er is momenteel één stam op de IC A met aan elk uiteinde een stuurstandrijtuig .
Vermoedelijk door een tekort aan andere rijtuigen



Re: De nieuwe loks reeks 18
De panto raakt snel versleten. Als er niets aan gedaan zal worden zal dit in de winter veel problemen veroorzaken. Daarom dat ze eens willen nakijken of er niet te veel vonken getrokken worden of dat er eventueel nog andere problemen zijn.Treinen9880 schreef:waarom doen ze dat eigenlijk?railpass schreef:Dit is omdat de mannen van siemens de panto willen filmen. Vandaar een I11 Bdx aan beide kanten.treinfan93 schreef:Er is momenteel één stam op de IC A met aan elk uiteinde een stuurstandrijtuig .
Vermoedelijk door een tekort aan andere rijtuigen
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16 dec 2010, 18:00
Re: De nieuwe loks reeks 18
Als de voorste panto gelicht is (zoals gisteren het geval was) valt er weinig te filmen in die stuurstand.railpass schreef:Dit is omdat de mannen van siemens de panto willen filmen. Vandaar een I11 Bdx aan beide kanten.treinfan93 schreef:Er is momenteel één stam op de IC A met aan elk uiteinde een stuurstandrijtuig .
Vermoedelijk door een tekort aan andere rijtuigen
Re: De nieuwe loks reeks 18
Daarom dat er gekoppeld moet worden kant sp I zodat de panto van 3kv tegen een I11 Bdx komt. Het filmen is nog niet van start gegaan, dus speelt het geen rol hoe er gekoppeld wordt.treinfan93 schreef:Als de voorste panto gelicht is (zoals gisteren het geval was) valt er weinig te filmen in die stuurstand.railpass schreef:Dit is omdat de mannen van siemens de panto willen filmen. Vandaar een I11 Bdx aan beide kanten.treinfan93 schreef:Er is momenteel één stam op de IC A met aan elk uiteinde een stuurstandrijtuig .
Vermoedelijk door een tekort aan andere rijtuigen