Pagina 125 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 sep 2011, 10:00
door kika
Darko schreef:
Robin schreef:2 keer op en af met de IC-A en je hebt die 1000km al :D. Als ik het goed had was Eupen - Oostende - Eupen z'n 500km.
een enkele reis oostende-eupen heeft 259km als afstand dus jah een heen en terug is 518km dus met 2 keer op en af zit ge er aan ja
Volgens mij gelden niet de tarifaire maar de werkelijke kilometers voor de tests? Dat is iets meer, 262.6 km (5,9km op lijn 49, 39,5km op lijn 37, 5,6km op lijn 36, 64,7km op HSL2, 28,8km via 36N, lijn 0 is 3,8km lang, en 114,3 km tot Oostende). Sowieso moet die nog een eerste keer tot in Oostende of Eupen geraken, uw antwoord was dus correct 2 keer op en neer is voldoende.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 sep 2011, 16:56
door Stijn91
Deze middag ook nog is naar Denderleeuw geweest, heb mij toen HLE 1812 naar Gent reed van Denderleeuw naar Aalst in het 1e rijtuig gezet achter de loc (zag de loc dus) en moet zeggen dat die loc nogal bewoog toen die over de wissels reed vanuit Denderleeuw naar Aalst, is dit bij elke loc zo, het was de eerste keer dat ik daar oplette.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 sep 2011, 17:12
door Treinen9880
Zo juist zag ik trein 516 passeren deze reed met een 19 maar ik kan niet zien welk nummer. Maar er is mij nog iets anders opgevallen. De loc ging zoals altijd aan de kant van Oostende. Normaal is de eerste wagon een I11B rijtuig. Als ik het goed gezien heb (tussen de maïs door) zag ik dat nu het eerste rijtuig en I11BDx was. Ik dacht het al een paar keer het gezien te hebben maar toen was ik het niet zeker. Maar nu ben ik het zo goed als zeker. Weet er iemand waarom er een I11 BDx aan de 18 rechtstreeks is gekoppeld?

mvg,

Eddy (Treinen9880)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 sep 2011, 17:22
door Robin
normaal gezien moet de loc kant van Oostende staan, dit ivm de helling in Ans.
De stam zal omgedraaid zijn geraakt dus de loc zal dan waarschijnlijk verkeerd gestaan hebben en ze zullen deze rond hebben gezet ergens, tenzij er achteraan nog een loc hing?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 sep 2011, 17:42
door treinfan93
Er is momenteel één stam op de IC A met aan elk uiteinde een stuurstandrijtuig .
Vermoedelijk door een tekort aan andere rijtuigen

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 sep 2011, 17:55
door Treinen9880
treinfan93 schreef:Er is momenteel één stam op de IC A met aan elk uiteinde een stuurstandrijtuig .
Vermoedelijk door een tekort aan andere rijtuigen
oké
Robin schreef:normaal gezien moet de loc kant van Oostende staan, dit ivm de helling in Ans.
De stam zal omgedraaid zijn geraakt dus de loc zal dan waarschijnlijk verkeerd gestaan hebben en ze zullen deze rond hebben gezet ergens, tenzij er achteraan nog een loc hing?
vooraan (kant van Eupen) ging zoals altijd een I11 BDx en achteraan (kant van Oostende) ging een I11 BDx + 18XX

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 sep 2011, 17:55
door HLE 2302
Treinen9880 schreef:Zo juist zag ik trein 516 passeren deze reed met een 19 maar ik kan niet zien welk nummer. Maar er is mij nog iets anders opgevallen. De loc ging zoals altijd aan de kant van Oostende. Normaal is de eerste wagon een I11B rijtuig. Als ik het goed gezien heb (tussen de maïs door) zag ik dat nu het eerste rijtuig en I11BDx was. Ik dacht het al een paar keer het gezien te hebben maar toen was ik het niet zeker. Maar nu ben ik het zo goed als zeker. Weet er iemand waarom er een I11 BDx aan de 18 rechtstreeks is gekoppeld?

mvg,

Eddy (Treinen9880)
Een T19 ? Dat zou me ten sterkste verbazen ! Ik weet dat er al gebouwd zijn, maar bij mijn weten er is nog geen enkele in commerciële dienst.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 sep 2011, 18:00
door Peche
HLE 2302 schreef:
Treinen9880 schreef:Zo juist zag ik trein 516 passeren deze reed met een 19 maar ik kan niet zien welk nummer. Maar er is mij nog iets anders opgevallen. De loc ging zoals altijd aan de kant van Oostende. Normaal is de eerste wagon een I11B rijtuig. Als ik het goed gezien heb (tussen de maïs door) zag ik dat nu het eerste rijtuig en I11BDx was. Ik dacht het al een paar keer het gezien te hebben maar toen was ik het niet zeker. Maar nu ben ik het zo goed als zeker. Weet er iemand waarom er een I11 BDx aan de 18 rechtstreeks is gekoppeld?

mvg,

Eddy (Treinen9880)
Een T19 ? Dat zou me ten sterkste verbazen ! Ik weet dat er al gebouwd zijn, maar bij mijn weten er is nog geen enkele in commerciële dienst.
Da kan wel omdat ze er al hebben overgebracht naar België T19.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 sep 2011, 18:26
door Treinen9880
Peche schreef:
HLE 2302 schreef:
Treinen9880 schreef:Zo juist zag ik trein 516 passeren deze reed met een 19 maar ik kan niet zien welk nummer. Maar er is mij nog iets anders opgevallen. De loc ging zoals altijd aan de kant van Oostende. Normaal is de eerste wagon een I11B rijtuig. Als ik het goed gezien heb (tussen de maïs door) zag ik dat nu het eerste rijtuig en I11BDx was. Ik dacht het al een paar keer het gezien te hebben maar toen was ik het niet zeker. Maar nu ben ik het zo goed als zeker. Weet er iemand waarom er een I11 BDx aan de 18 rechtstreeks is gekoppeld?

mvg,

Eddy (Treinen9880)
Een T19 ? Dat zou me ten sterkste verbazen ! Ik weet dat er al gebouwd zijn, maar bij mijn weten er is nog geen enkele in commerciële dienst.
Da kan wel omdat ze er al hebben overgebracht naar België T19.
dat is een foutje het moet 18 zijn

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 sep 2011, 18:37
door railpass
treinfan93 schreef:Er is momenteel één stam op de IC A met aan elk uiteinde een stuurstandrijtuig .
Vermoedelijk door een tekort aan andere rijtuigen
Dit is omdat de mannen van siemens de panto willen filmen. Vandaar een I11 Bdx aan beide kanten.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 sep 2011, 18:39
door Treinen9880
railpass schreef:
treinfan93 schreef:Er is momenteel één stam op de IC A met aan elk uiteinde een stuurstandrijtuig .
Vermoedelijk door een tekort aan andere rijtuigen
Dit is omdat de mannen van siemens de panto willen filmen. Vandaar een I11 Bdx aan beide kanten.
waarom doen ze dat eigenlijk?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 sep 2011, 18:59
door railpass
Treinen9880 schreef:
railpass schreef:
treinfan93 schreef:Er is momenteel één stam op de IC A met aan elk uiteinde een stuurstandrijtuig .
Vermoedelijk door een tekort aan andere rijtuigen
Dit is omdat de mannen van siemens de panto willen filmen. Vandaar een I11 Bdx aan beide kanten.
waarom doen ze dat eigenlijk?
De panto raakt snel versleten. Als er niets aan gedaan zal worden zal dit in de winter veel problemen veroorzaken. Daarom dat ze eens willen nakijken of er niet te veel vonken getrokken worden of dat er eventueel nog andere problemen zijn.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 sep 2011, 19:00
door treinfan93
railpass schreef:
treinfan93 schreef:Er is momenteel één stam op de IC A met aan elk uiteinde een stuurstandrijtuig .
Vermoedelijk door een tekort aan andere rijtuigen
Dit is omdat de mannen van siemens de panto willen filmen. Vandaar een I11 Bdx aan beide kanten.
Als de voorste panto gelicht is (zoals gisteren het geval was) valt er weinig te filmen in die stuurstand.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 sep 2011, 19:17
door railpass
treinfan93 schreef:
railpass schreef:
treinfan93 schreef:Er is momenteel één stam op de IC A met aan elk uiteinde een stuurstandrijtuig .
Vermoedelijk door een tekort aan andere rijtuigen
Dit is omdat de mannen van siemens de panto willen filmen. Vandaar een I11 Bdx aan beide kanten.
Als de voorste panto gelicht is (zoals gisteren het geval was) valt er weinig te filmen in die stuurstand.
Daarom dat er gekoppeld moet worden kant sp I zodat de panto van 3kv tegen een I11 Bdx komt. Het filmen is nog niet van start gegaan, dus speelt het geen rol hoe er gekoppeld wordt.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 sep 2011, 19:31
door b-loc
1808 was vandaag defect op de IC-A