Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 02 feb 2014, 09:39
Vanochtend de L 5358/5379 te Maastricht met een gemoderniseerd motorstel gezien ipv een Break, nummertjes niet kunnen waarnemen.
Ik had die 4 klassieke motorstellen ook in een omloop van de IC A was IC 535 Eupen Oostende. De IC 515 Oostende Eupen werd dan gereden met de normaal voorziene samenstelling 18 plus I11 Er zat een I6 A in die stam I11en. Twee van die klassiekjes waren cityrailstellen de zaterdag.Terminus schreef:
Verder zaterdag 4 klassieke motorstellen (witte uiteraard) in een omloop van de IC A.
bobby schreef:vraagje
kunnen vanuit een stuurrijtuig M4 (of M5) via de klassiek trekduw kabels 2 HLE21 (in tractie geschakend) bediend worden?
De vraag was of dat lukt. Volgens mij lukt dit wel, maar het is wel zoals je zegt Steven dat dit niet mag.Steven schreef:Nee dat gaat niet. Twee locs actief aan staart mag niet (men vreest iets te veel kans op verbuffering als twee locs duwen).
Met twee HLE 27's gebeurt het alvast dagelijks, namelijk op de IC-F Quiévrain - Luik-Guillemins: daar zie je meerdere stammen M4 met een 27 voor- en achteraan, beide actief. Dus ook met HLE 21's moet dit volgens mij prima lukken, en het wordt volgens mij ook meer dan eens gedaan (was er op de IR-i een tijdlang zou geen stam actief toen er te weinig MS96 beschikbaar waren?).Horatio schreef:bobby schreef:vraagje
kunnen vanuit een stuurrijtuig M4 (of M5) via de klassiek trekduw kabels 2 HLE21 (in tractie geschakend) bediend worden?De vraag was of dat lukt. Volgens mij lukt dit wel, maar het is wel zoals je zegt Steven dat dit niet mag.Steven schreef:Nee dat gaat niet. Twee locs actief aan staart mag niet (men vreest iets te veel kans op verbuffering als twee locs duwen).
Twee HLE21 -een aan kop en een aan staart- lukt en mag volgens mij wel in treinschakeling via kabels D en E.
De materieelomlopen zijn deze week weer ietsje gewijzigd. Een andere wijziging is bijvoorbeeld dat je op Antwerpen-Gent-Oostende nu I11'en ziet rijden zonder dat het stuurrijtuig is ingesloten achter een HLE18.Trein30 schreef:Soit, vierde keer dat de inzet van materieel op die verbinding veranderd is in drie maanden tijd.
Klopt, Maandag en Dinsdag heeft E4107 en bijgevolg de terugrit E4131 met 2 T21 gereden (kop - staart). Wat wel een heel uitzonderlijk beeld gaf aangezien deze trein al 12 HV M4 rijd.Terminus schreef:Gisteren IR 4116 met loc voor de stuurpost en de voorziene typ 21 achteraan.
Men heeft die 12 rijtuigen meer dan nodig in de heenrit ts Kortrijk en Gent. Deze trein komt (in principe) om 7u52 aan in Gent en zit dus vol pendelaars, scholieren en studenten. Het vervolg van de heenrit en de terugrit is het natuurlijk overkill.hmmm schreef:Wat is eigenlijk het idee achter die 12 rijtuigen op die IR verbinding? Op de terugrit richting Kortrijk zijn de laatste 6 meestal (altijd?) buiten dienst en zorgen ze alleen dat het optrekken een stuk langzamer gaat.
Wij (B-MO) hebben daar al de vraag naar gesteld richting de directie of ze niet een bijkomende P-trein zouden inleggen tussen Kortrijk en Gent. Maar we kregen een negatief antwoord van B-TC.rdv schreef:Men heeft die 12 rijtuigen meer dan nodig in de heenrit ts Kortrijk en Gent. Deze trein komt (in principe) om 7u52 aan in Gent en zit dus vol pendelaars, scholieren en studenten. Het vervolg van de heenrit en de terugrit is het natuurlijk overkill.hmmm schreef:Wat is eigenlijk het idee achter die 12 rijtuigen op die IR verbinding? Op de terugrit richting Kortrijk zijn de laatste 6 meestal (altijd?) buiten dienst en zorgen ze alleen dat het optrekken een stuk langzamer gaat.