Darko schreef: Als gij met de 25kv wisselspanings panto op 3kv gelijkspannings lijn kan rijden moogt gij van mij dien 1ste omhoog doen se. ma tga ni veel beweging inzitten :p
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18




Re: De nieuwe loks reeks 18
Voor de duidelijkheid:
T18 is een meerspanningsloc. En kan dus rijden op 2 spanningen, namelijk 25 KV wisselstroom of 3 KV gelijkstroom.
De HLE 18 heeft 2 pantografen, één die geschikt is voor 25 KV wisselstroom én een voor 3KV gelijkstroom.
Het is dus niet mogelijk om één bepaalde te selecteren, het hangt dus van de oriëntatie van de locomotief af hoe de pantograaf staat.
T18 is een meerspanningsloc. En kan dus rijden op 2 spanningen, namelijk 25 KV wisselstroom of 3 KV gelijkstroom.
De HLE 18 heeft 2 pantografen, één die geschikt is voor 25 KV wisselstroom én een voor 3KV gelijkstroom.
Het is dus niet mogelijk om één bepaalde te selecteren, het hangt dus van de oriëntatie van de locomotief af hoe de pantograaf staat.
Er zijn testen geweest om met een HLE 27 en een HLE 13 in één convooi in treinschakeling te rijden. Deze proeven waren geslaagd. Dus is het mogelijk perfect mogelijk om een HLE 27 in treinschakeling met een HLE 18/19 te laten rijden. Ook ben ik er vrij zeker van dat dit nog zal gebeuren.MIVB-reiziger schreef: Oftewel laten ze de gecombineerde trein vanaf Gent met een HLE27 én een HLE18 rijden, maar dat lijkt me nog veel sterker.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik weet dat het mogelijk zou kunnen zijn (al moeten er volgens mij nog tests gebeuren met de combinatie 18+27, nee?), maar dat wil toch nog niet zeggen dat het nu ook zomaar zal gebeuren, laat staan toegestaan zijn? Als er echt een combinatie 18+27 gereden heeft, dan betaal ik je met veel plezier een pint bij een eventuele forumbijeenkomst.HLE 2302 schreef:Er zijn testen geweest om met een HLE 27 en een HLE 13 in één convooi in treinschakeling te rijden. Deze proeven waren geslaagd. Dus is het mogelijk perfect mogelijk om een HLE 27 in treinschakeling met een HLE 18/19 te laten rijden. Ook ben ik er vrij zeker van dat dit nog zal gebeuren.MIVB-reiziger schreef: Oftewel laten ze de gecombineerde trein vanaf Gent met een HLE27 én een HLE18 rijden, maar dat lijkt me nog veel sterker.
-
Hurlet
Re: De nieuwe loks reeks 18
Sinds 01.08.2011 : N67 505, 532, 512, 539, 519 en N67 529, 509, 536, 516, 543
Sinds 10.09.2011 : R67 505, 532, 512, 539, 519 en R67 529, 509, 536, 516, 543
Vanaf 26.09.2011 : R 504, 531, 511, 538, 518 en R 528, 508, 535, 515, 542
Vanaf 07.11.2011 : R 507, 534, 514, 541
Vanaf 14.11.2011 : R 503, 530, 510, 537, 517, 544 en R 506, 533, 513, 540, 520
Sinds 29.08.2011 : N67 3907, 3931, 3913, 3937
Vanaf 10.10.2011 : N67 3906, 3930, 3914, 3938
Vanaf 07.11.2011 : N67 3905, 3929, 3916, 3940
Sinds 12.09.2011 : N67 2227, 2208, 2233, 2214, 2239, 2220
Vanaf 19.09.2011 : N67 2205, 2230, 2211, 2236, 2217, 2242
Vanaf 03.10.2011 : N67 2226, 2207, 2232, 2213, 2238, 2219, 2244
Vanaf 24.10.2011 : N67 2206, 2231, 2212, 2237, 2218 en N67 2203, 2228, 2209, 2235, 2216, 2241
Vanaf 31.10.2011 : N67 2229, 2215
Vanaf 10.10.2011 : N67 1706, 1732, 1713, 1738
Vanaf 24.10.2011 : N67 1707, 1737, 1718, 1743
Vanaf 14.11.2011 : N67 7720, 2028, 2009, 2032, 2013, 2036, 2017, 2040
Vanaf 21.11.2011 : N67 4506, 4531, 4511, 4536, 4516, 4541, 4521 en N67 4528, 4508, 4533, 4513, 4538, 4518, 4543
Vanaf 28.11.2011 : N67 2004, 2027, 2008, 2031, 2012, 2035, 2016, 2039 en N67 4507, 4532, 4512, 4537, 4517, 4542, 4522 en R67 2005, 2029, 2010, 2034, 2015, 2039
Vanaf 05.12.2011 : N67 2006, 2029, 2010, 2033, 2015, 2038 en N67 4505, 4530, 4514, 4539
Vanaf 12.12.2011 : N67 2007, 2030, 2011, 2034, 4515, 4540, 4520 en N67 4504, 4529, 2014, 2037 en R67 2007, 2031, 2012, 2036, 2017, 2041, 2023 en R67 2028, 2009, 2033, 2014, 2038, 2019, 2043
Vanaf 10.10.2011 : N67 7400, 8400
Sinds 10.09.2011 : R67 505, 532, 512, 539, 519 en R67 529, 509, 536, 516, 543
Vanaf 26.09.2011 : R 504, 531, 511, 538, 518 en R 528, 508, 535, 515, 542
Vanaf 07.11.2011 : R 507, 534, 514, 541
Vanaf 14.11.2011 : R 503, 530, 510, 537, 517, 544 en R 506, 533, 513, 540, 520
Sinds 29.08.2011 : N67 3907, 3931, 3913, 3937
Vanaf 10.10.2011 : N67 3906, 3930, 3914, 3938
Vanaf 07.11.2011 : N67 3905, 3929, 3916, 3940
Sinds 12.09.2011 : N67 2227, 2208, 2233, 2214, 2239, 2220
Vanaf 19.09.2011 : N67 2205, 2230, 2211, 2236, 2217, 2242
Vanaf 03.10.2011 : N67 2226, 2207, 2232, 2213, 2238, 2219, 2244
Vanaf 24.10.2011 : N67 2206, 2231, 2212, 2237, 2218 en N67 2203, 2228, 2209, 2235, 2216, 2241
Vanaf 31.10.2011 : N67 2229, 2215
Vanaf 10.10.2011 : N67 1706, 1732, 1713, 1738
Vanaf 24.10.2011 : N67 1707, 1737, 1718, 1743
Vanaf 14.11.2011 : N67 7720, 2028, 2009, 2032, 2013, 2036, 2017, 2040
Vanaf 21.11.2011 : N67 4506, 4531, 4511, 4536, 4516, 4541, 4521 en N67 4528, 4508, 4533, 4513, 4538, 4518, 4543
Vanaf 28.11.2011 : N67 2004, 2027, 2008, 2031, 2012, 2035, 2016, 2039 en N67 4507, 4532, 4512, 4537, 4517, 4542, 4522 en R67 2005, 2029, 2010, 2034, 2015, 2039
Vanaf 05.12.2011 : N67 2006, 2029, 2010, 2033, 2015, 2038 en N67 4505, 4530, 4514, 4539
Vanaf 12.12.2011 : N67 2007, 2030, 2011, 2034, 4515, 4540, 4520 en N67 4504, 4529, 2014, 2037 en R67 2007, 2031, 2012, 2036, 2017, 2041, 2023 en R67 2028, 2009, 2033, 2014, 2038, 2019, 2043
Vanaf 10.10.2011 : N67 7400, 8400
-
Hurlet
Re: De nieuwe loks reeks 18
Planning met alle treinnummers! (N67 = werkdagen, R67 = weekend en feestdagen, R = alle dagen)Boxerke schreef:Is het een domme vraag als ik vraag wat dit betekend.
Voorbeeld: 505 rijdt tussen Oostende en Eupen. 3907 rijdt tussen Binche en Louvain la Neuve...
Een treinnummer? Welke rit? Zoek hier! Maar "Österreich: Nur Fahrten in Österreich": niet invullen!

Re: De nieuwe loks reeks 18
Gisteren was het nog HLE 1812 op de verbinding Genk - Gent, tot mijn verbazing was het vandaag HLE 1814 (IC2214).
-
Treinen9880
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik heb eens de lijst bekeken van de 5XX reeks en ik mis een paar ritten.
namelijk
527 (507 staat wel vermeld, vanaf 14/11)
521 (541 staat wel vermeld, vanaf 07/11)
522 (542 staat wel vermeld, vanaf 26/09)
523 (543 staat wel vermeld, vanaf 01/08)
rijden die dan ook vanaf die data's of komen die ritten later.
mvg,
Eddy (Treinen9880)
namelijk
527 (507 staat wel vermeld, vanaf 14/11)
521 (541 staat wel vermeld, vanaf 07/11)
522 (542 staat wel vermeld, vanaf 26/09)
523 (543 staat wel vermeld, vanaf 01/08)
rijden die dan ook vanaf die data's of komen die ritten later.
mvg,
Eddy (Treinen9880)



-
Molenbruch Y.
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dag,
* De ritten 522 en 527 worden met AM 96-stellen verzekerd. Ze rijden niet via L2 en hebben dus geen HLE 13 of HLE 18 nodig.
* De rit 521 rijdt met een stam van de IC O-verbinding, die in Oostende aankomt als P 8008. De treinen van/naar Maastricht blijven met HLE 13, dus ook de 521.
* Zelfde redenering voor de 523. Dit is een ritje met afwijkende nummering tussen Welkenraedt (21u51) en Eupen (21u57), dat ook verzekerd wordt met een IC O-stam die daarvoor de ritten 486 en 8402 (Brussel - Welkenraedt) gedaan heeft. Daarna doet deze stam ook nog IC 545, die dus logischerwijs evenmin in het lijstje staat.
Groeten,
* De ritten 522 en 527 worden met AM 96-stellen verzekerd. Ze rijden niet via L2 en hebben dus geen HLE 13 of HLE 18 nodig.
* De rit 521 rijdt met een stam van de IC O-verbinding, die in Oostende aankomt als P 8008. De treinen van/naar Maastricht blijven met HLE 13, dus ook de 521.
* Zelfde redenering voor de 523. Dit is een ritje met afwijkende nummering tussen Welkenraedt (21u51) en Eupen (21u57), dat ook verzekerd wordt met een IC O-stam die daarvoor de ritten 486 en 8402 (Brussel - Welkenraedt) gedaan heeft. Daarna doet deze stam ook nog IC 545, die dus logischerwijs evenmin in het lijstje staat.
Groeten,
-
Treinen9880
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: De nieuwe loks reeks 18
oké, bedankt, nu weet ik dat ook weer.Molenbruch Y. schreef:Dag,
* De ritten 522 en 527 worden met AM 96-stellen verzekerd. Ze rijden niet via L2 en hebben dus geen HLE 13 of HLE 18 nodig.
* De rit 521 rijdt met een stam van de IC O-verbinding, die in Oostende aankomt als P 8008. De treinen van/naar Maastricht blijven met HLE 13, dus ook de 521.
* Zelfde redenering voor de 523. Dit is een ritje met afwijkende nummering tussen Welkenraedt (21u51) en Eupen (21u57), dat ook verzekerd wordt met een IC O-stam die daarvoor de ritten 486 en 8402 (Brussel - Welkenraedt) gedaan heeft. Daarna doet deze stam ook nog IC 545, die dus logischerwijs evenmin in het lijstje staat.
Groeten,



Re: De nieuwe loks reeks 18
Deal, normaal als de T19 langzaam in dienst begint te komen, zullen er rammen zijn met een T19 en rammen met een T27. Deze zullen dan gekoppeld rijden tussen Brugge en Hasselt, of Brugge en Landen in het weekend.MIVB-reiziger schreef:Ik weet dat het mogelijk zou kunnen zijn (al moeten er volgens mij nog tests gebeuren met de combinatie 18+27, nee?), maar dat wil toch nog niet zeggen dat het nu ook zomaar zal gebeuren, laat staan toegestaan zijn? Als er echt een combinatie 18+27 gereden heeft, dan betaal ik je met veel plezier een pint bij een eventuele forumbijeenkomst.HLE 2302 schreef:Er zijn testen geweest om met een HLE 27 en een HLE 13 in één convooi in treinschakeling te rijden. Deze proeven waren geslaagd. Dus is het mogelijk perfect mogelijk om een HLE 27 in treinschakeling met een HLE 18/19 te laten rijden. Ook ben ik er vrij zeker van dat dit nog zal gebeuren.MIVB-reiziger schreef: Oftewel laten ze de gecombineerde trein vanaf Gent met een HLE27 én een HLE18 rijden, maar dat lijkt me nog veel sterker.
Het kan zijn dat het niet zo is ook, maar het is toegelaten. En ik heb een zéér groot vermoeden dat het nog zal gebeuren ook.
(Hopelijk heb ik gelijk, dan is die pint makkelijk verdiend !!
Laatst gewijzigd door HLE 2302 op 14 sep 2011, 19:22, 2 keer totaal gewijzigd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Hoe zit het met IC 2204 - 2210 - 2221 -2234 - 2240 - 2243 (Gent - Genk)
Die zie ik ook niet in de lijst staan.
Misschien worden deze ook gereden met AM96.
Die zie ik ook niet in de lijst staan.
Misschien worden deze ook gereden met AM96.
-
Hurlet
Re: De nieuwe loks reeks 18
Met HLE13...Molenbruch Y. schreef:Dag,
.../.
* De rit 521 rijdt met een stam van de IC O-verbinding, die in Oostende aankomt als P 8008. De treinen van/naar Maastricht blijven met HLE 13, dus ook de 521.
* Zelfde redenering voor de 523. Dit is een ritje met afwijkende nummering tussen Welkenraedt (21u51) en Eupen (21u57), dat ook verzekerd wordt met een IC O-stam die daarvoor de ritten 486 en 8402 (Brussel - Welkenraedt) gedaan heeft. Daarna doet deze stam ook nog IC 545, die dus logischerwijs evenmin in het lijstje staat.
Groeten,
488 Maastricht-Brussel Noord wordt
8008 Brussel Noord-Oostende wordt
7002 Oostende-Brussel Zuid wordt
457 Brussel Zuid--Maastricht...
486 Maastricht-Brussel Zuid wordt
8402 Brussel Zuid-Welkenraedt wordt
523 Welkenraedt-Eupen wordt
545 Eupen-Oostende wordt
521 Oostende-Welkenraedt wordt
7402 Welkenraedt-Brussel Zuid wordt
459 Brussel Zuid-Maastricht...
Laatst gewijzigd door Hurlet op 14 sep 2011, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dat het er ooit misschien zal komen, daar twijfel ik ook niet aan (als ze in de Frankrijkstraat al gek genoeg zijn om stormrammen van een ton op de HLE27 te monteren, waarom dit dan niet). Maar ik geloof nog altijd nooit van m'n leven dat deze specifieke trein vandaag of gisteren met 18+27 gesleept is, dus die pint kunt je volgens mij wel vergeten.HLE 2302 schreef:Deal, normaal als de T19 langzaam in dienst begint te komen, zullen er rammen zijn met een T19 en rammen met een T27. Deze zullen dan gekoppeld rijden tussen Brugge en Hasselt, of Brugge en Landen in het weekend.MIVB-reiziger schreef:Ik weet dat het mogelijk zou kunnen zijn (al moeten er volgens mij nog tests gebeuren met de combinatie 18+27, nee?), maar dat wil toch nog niet zeggen dat het nu ook zomaar zal gebeuren, laat staan toegestaan zijn? Als er echt een combinatie 18+27 gereden heeft, dan betaal ik je met veel plezier een pint bij een eventuele forumbijeenkomst.HLE 2302 schreef: Er zijn testen geweest om met een HLE 27 en een HLE 13 in één convooi in treinschakeling te rijden. Deze proeven waren geslaagd. Dus is het mogelijk perfect mogelijk om een HLE 27 in treinschakeling met een HLE 18/19 te laten rijden. Ook ben ik er vrij zeker van dat dit nog zal gebeuren.
Het kan zijn dat het niet zo is ook, maar het is toegelaten. En ik heb een zéér groot vermoeden dat het nog zal gebeuren ook.
(Hopelijk heb ik gelijk, dan is die pint makkelijk verdiend !!)