Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 14 sep 2011, 13:02
Darko schreef: Als gij met de 25kv wisselspanings panto op 3kv gelijkspannings lijn kan rijden moogt gij van mij dien 1ste omhoog doen se. ma tga ni veel beweging inzitten :p

Darko schreef: Als gij met de 25kv wisselspanings panto op 3kv gelijkspannings lijn kan rijden moogt gij van mij dien 1ste omhoog doen se. ma tga ni veel beweging inzitten :p
Er zijn testen geweest om met een HLE 27 en een HLE 13 in één convooi in treinschakeling te rijden. Deze proeven waren geslaagd. Dus is het mogelijk perfect mogelijk om een HLE 27 in treinschakeling met een HLE 18/19 te laten rijden. Ook ben ik er vrij zeker van dat dit nog zal gebeuren.MIVB-reiziger schreef: Oftewel laten ze de gecombineerde trein vanaf Gent met een HLE27 én een HLE18 rijden, maar dat lijkt me nog veel sterker.
Ik weet dat het mogelijk zou kunnen zijn (al moeten er volgens mij nog tests gebeuren met de combinatie 18+27, nee?), maar dat wil toch nog niet zeggen dat het nu ook zomaar zal gebeuren, laat staan toegestaan zijn? Als er echt een combinatie 18+27 gereden heeft, dan betaal ik je met veel plezier een pint bij een eventuele forumbijeenkomst.HLE 2302 schreef:Er zijn testen geweest om met een HLE 27 en een HLE 13 in één convooi in treinschakeling te rijden. Deze proeven waren geslaagd. Dus is het mogelijk perfect mogelijk om een HLE 27 in treinschakeling met een HLE 18/19 te laten rijden. Ook ben ik er vrij zeker van dat dit nog zal gebeuren.MIVB-reiziger schreef: Oftewel laten ze de gecombineerde trein vanaf Gent met een HLE27 én een HLE18 rijden, maar dat lijkt me nog veel sterker.
Planning met alle treinnummers! (N67 = werkdagen, R67 = weekend en feestdagen, R = alle dagen)Boxerke schreef:Is het een domme vraag als ik vraag wat dit betekend.
oké, bedankt, nu weet ik dat ook weer.Molenbruch Y. schreef:Dag,
* De ritten 522 en 527 worden met AM 96-stellen verzekerd. Ze rijden niet via L2 en hebben dus geen HLE 13 of HLE 18 nodig.
* De rit 521 rijdt met een stam van de IC O-verbinding, die in Oostende aankomt als P 8008. De treinen van/naar Maastricht blijven met HLE 13, dus ook de 521.
* Zelfde redenering voor de 523. Dit is een ritje met afwijkende nummering tussen Welkenraedt (21u51) en Eupen (21u57), dat ook verzekerd wordt met een IC O-stam die daarvoor de ritten 486 en 8402 (Brussel - Welkenraedt) gedaan heeft. Daarna doet deze stam ook nog IC 545, die dus logischerwijs evenmin in het lijstje staat.
Groeten,
Deal, normaal als de T19 langzaam in dienst begint te komen, zullen er rammen zijn met een T19 en rammen met een T27. Deze zullen dan gekoppeld rijden tussen Brugge en Hasselt, of Brugge en Landen in het weekend.MIVB-reiziger schreef:Ik weet dat het mogelijk zou kunnen zijn (al moeten er volgens mij nog tests gebeuren met de combinatie 18+27, nee?), maar dat wil toch nog niet zeggen dat het nu ook zomaar zal gebeuren, laat staan toegestaan zijn? Als er echt een combinatie 18+27 gereden heeft, dan betaal ik je met veel plezier een pint bij een eventuele forumbijeenkomst.HLE 2302 schreef:Er zijn testen geweest om met een HLE 27 en een HLE 13 in één convooi in treinschakeling te rijden. Deze proeven waren geslaagd. Dus is het mogelijk perfect mogelijk om een HLE 27 in treinschakeling met een HLE 18/19 te laten rijden. Ook ben ik er vrij zeker van dat dit nog zal gebeuren.MIVB-reiziger schreef: Oftewel laten ze de gecombineerde trein vanaf Gent met een HLE27 én een HLE18 rijden, maar dat lijkt me nog veel sterker.
Met HLE13...Molenbruch Y. schreef:Dag,
.../.
* De rit 521 rijdt met een stam van de IC O-verbinding, die in Oostende aankomt als P 8008. De treinen van/naar Maastricht blijven met HLE 13, dus ook de 521.
* Zelfde redenering voor de 523. Dit is een ritje met afwijkende nummering tussen Welkenraedt (21u51) en Eupen (21u57), dat ook verzekerd wordt met een IC O-stam die daarvoor de ritten 486 en 8402 (Brussel - Welkenraedt) gedaan heeft. Daarna doet deze stam ook nog IC 545, die dus logischerwijs evenmin in het lijstje staat.
Groeten,
Dat het er ooit misschien zal komen, daar twijfel ik ook niet aan (als ze in de Frankrijkstraat al gek genoeg zijn om stormrammen van een ton op de HLE27 te monteren, waarom dit dan niet). Maar ik geloof nog altijd nooit van m'n leven dat deze specifieke trein vandaag of gisteren met 18+27 gesleept is, dus die pint kunt je volgens mij wel vergeten.HLE 2302 schreef:Deal, normaal als de T19 langzaam in dienst begint te komen, zullen er rammen zijn met een T19 en rammen met een T27. Deze zullen dan gekoppeld rijden tussen Brugge en Hasselt, of Brugge en Landen in het weekend.MIVB-reiziger schreef:Ik weet dat het mogelijk zou kunnen zijn (al moeten er volgens mij nog tests gebeuren met de combinatie 18+27, nee?), maar dat wil toch nog niet zeggen dat het nu ook zomaar zal gebeuren, laat staan toegestaan zijn? Als er echt een combinatie 18+27 gereden heeft, dan betaal ik je met veel plezier een pint bij een eventuele forumbijeenkomst.HLE 2302 schreef: Er zijn testen geweest om met een HLE 27 en een HLE 13 in één convooi in treinschakeling te rijden. Deze proeven waren geslaagd. Dus is het mogelijk perfect mogelijk om een HLE 27 in treinschakeling met een HLE 18/19 te laten rijden. Ook ben ik er vrij zeker van dat dit nog zal gebeuren.
Het kan zijn dat het niet zo is ook, maar het is toegelaten. En ik heb een zéér groot vermoeden dat het nog zal gebeuren ook.
(Hopelijk heb ik gelijk, dan is die pint makkelijk verdiend !!)