Hoe zit het met IC 2204 - 2210 - 2221 -2234 - 2240 - 2243 (Gent - Genk)
In de NCV/NTP-periode:
- 2204: 1 AM 96 (wordt daarna 7328)
- 2210: 2 AM B (wordt daarna 8336)
- 2221: 1 AM B
- 2234: 2 AM B
- 2240: 2 AM B
- 2243: 1 AM 96
MIVB-reiziger schreef:
Dat het er ooit misschien zal komen, daar twijfel ik ook niet aan (als ze in de Frankrijkstraat al gek genoeg zijn om stormrammen van een ton op de HLE27 te monteren, waarom dit dan niet). Maar ik geloof nog altijd nooit van m'n leven dat deze specifieke trein vandaag of gisteren met 18+27 gesleept is, dus die pint kunt je volgens mij wel vergeten.
Ik sprak dan ook niet over vandaag op morgen. Ik heb het over de nabije toekomst.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Merijn schreef:Kan het zijn dat er een T18 de trein 7016 sleept (de trein Kortrijk - Landen die gekoppeld wordt aan de trein uit De Panne) of heb ik dit verkeerd gezien?
Groetjes
Dit is onwaarschijnlijk mits depot kortrijk en depot de panne beiden nog geen opleiding van de T18 hebben gekregen. Dit zal pas in oktober zijn. Als de opleiding dan start tenminste.
Peche schreef:Dit is onwaarschijnlijk mits depot kortrijk en depot de panne beiden nog geen opleiding van de T18 hebben gekregen. Dit zal pas in oktober zijn. Als de opleiding dan start tenminste.
Het leek me inderdaad ook al zo vreemd, want vooraan hing er een HLE27. Nu heb ik wel even op Railtime gekeken en ik denk dat ik weet waarom ik dit dacht zo gezien te hebben: ik was in Leuven (maar zat zelf op de een andere trein). Op spoor 3 stond de trein naar Landen, op spoor 4 deze naar Genk...als je dan voorbijrijdt zie je gekke dingen
vandaag zat ik op de IC 532 getrokken door de 1808, toen ik in Gent uitstapte waren ze vooraan de loc metingen aan het uitvoeren, met een soort antenne verbonden aan een Netbook (iemand enig idee?). Wel prachtige machines vind ik persoonlijk, ze maken wel verschrikkelijke herrie als ze stilstaan
Boxerke schreef:vandaag zat ik op de IC 532 getrokken door de 1808, toen ik in Gent uitstapte waren ze vooraan de loc metingen aan het uitvoeren, met een soort antenne verbonden aan een Netbook (iemand enig idee?). Wel prachtige machines vind ik persoonlijk, ze maken wel verschrikkelijke herrie als ze stilstaan
Dat komt door de ventilatie, lees hiervoor pagina's 117 - 119 is door. De 1808 had problemen, misschien daardoor.
Bedankt, weer wat wijzer geworden. Van problemen heb ik tijdens de rit niets gemerkt. Hij had wel wat vertraging maar dat komt door een gesloten sein in Brussel-Zuid.
Darko schreef:
Als gij met de 25kv wisselspanings panto op 3kv gelijkspannings lijn kan rijden moogt gij van mij dien 1ste omhoog doen se. ma tga ni veel beweging inzitten :p
Als de loc en rijtuigen teveel stroom vragen van 3KV panto zal ook de 25KV panto naar omhoog gaan (loc beslist dit zelf) om de bovenleiding en panto niet te overbelasten door de ontwikkelde warmte, dus is sommige gevallen kunnen beide panto's naar omhoog staan
Bij 25KV gaat altijd enkel de 25KV panto naar omhoog omdat de stroom veel lager is.
Darko schreef:
Als gij met de 25kv wisselspanings panto op 3kv gelijkspannings lijn kan rijden moogt gij van mij dien 1ste omhoog doen se. ma tga ni veel beweging inzitten :p
Als de loc en rijtuigen teveel stroom vragen van 3KV panto zal ook de 25KV panto naar omhoog gaan (loc beslist dit zelf) om de bovenleiding en panto niet te overbelasten door de ontwikkelde warmte, dus is sommige gevallen kunnen beide panto's naar omhoog staan
Bij 25KV gaat altijd enkel de 25KV panto naar omhoog omdat de stroom veel lager is.
Ja ma dan zijn ze BEIDE omhoog. Het ging over het feit dat iemand vroeg waarom hij niet met de voorste panto (25kv) reed ALLEEN die panto dus.
Boxerke schreef:vandaag zat ik op de IC 532 getrokken door de 1808, toen ik in Gent uitstapte waren ze vooraan de loc metingen aan het uitvoeren, met een soort antenne verbonden aan een Netbook (iemand enig idee?). Wel prachtige machines vind ik persoonlijk, ze maken wel verschrikkelijke herrie als ze stilstaan
Ik citeer even een berichtje met uitleg ivm de luide ventilatie:
HLE 2302 schreef:
Het is de ventilatie van de weerstanden, van de recuperatierem. Na elke remming (Onder 3kv althans.) werkt die ventilatie ongeveer 1 minuut. Daarna is de locomotief echt énorm stil. Trouwens, andere locomotieven doen dit ook (Traxx etc.) alleen is het daar wel iets stiller.
Ik citeer even een berichtje met uitleg ivm de luide ventilatie:
HLE 2302 schreef:
Het is de ventilatie van de weerstanden, van de recuperatierem. Na elke remming (Onder 3kv althans.) werkt die ventilatie ongeveer 1 minuut. Daarna is de locomotief echt énorm stil. Trouwens, andere locomotieven doen dit ook (Traxx etc.) alleen is het daar wel iets stiller.
Dat is inderdaad wat ik ook opmerkte in Gent-sint-pieters. Ik vind het echt wel prachtige loc's hoor zeker hun geluid bij het optrekken. Vraag me enkel nog af wat die mannen aan het meten waren toen ik uitstapte in Gent. Wou het hen vragen maar ze moesten snel de loc weer in.