Pagina 130 van 181
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 mar 2018, 19:31
door AlexNL
Niet alleen Noorderkempen mist in dat document... ook Antwerpen-Berchem wordt in zuidelijke richting niet genoemd!
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 mar 2018, 20:32
door Ducktape
Ook in zuidelijke richting bedraagt de stilstand in Ant-C wel 8 minuten zogezegd. Er klopt dus wel meer niet aan die tabel.
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 mar 2018, 22:10
door Freken
Het was weer eens zover, de BENELUX stond 40 minuten zijn wortel te schieten in de NZV. Aangezien er een koker was afgesloten kan je wel raden dat dat leidde tot een zeer ongelukkige situatie, zijn er nog steeds problemen met de parkeerrem?

Re: BENELUX
Geplaatst: 18 mar 2018, 00:04
door Nadleeh
https://www.treinreiziger.nl/ic-brussel ... goedkoper/
Het nieuwe tariefsysteem is wel tamelijk bizar te noemen. De Thalys lijkt haast een aantrekkelijk alternatief voor in de weekenden (sneller en meer comfort)!. Grote vraagtekens zijn nog wat het gaat kosten als je 100% NS vrij hebt en wat een kaartje Noorderkempen/Brecht - Breda gaat kosten.
Re: BENELUX
Geplaatst: 18 mar 2018, 11:25
door FLV-FGSP
Noorderkempen - Hazeldonk (grens) wordt 5 euro, Noorderkempen - Breda 9 euro vol tarief.
Re: BENELUX
Geplaatst: 18 mar 2018, 23:12
door Portbou
FLV-FGSP schreef: ↑18 mar 2018, 11:25
Noorderkempen - Breda 9 euro vol tarief.
Noorderkempen-Breda, 28km, 9€, 0,32€ per km.
Lokeren-Gent 28km, 4,70€, 0,17€ per km.
Het zoveelste bewijs dat het eengemaakte Europa alleen bestaat voor automobilisten.
Re: BENELUX
Geplaatst: 18 mar 2018, 23:31
door FLV-FGSP
Het is zelfs nog straffer volgens de bijlage
hier: 9,40 euro vol tarief, 9 euro met vroegboekkorting door de week en 11 (!) euro met vroegboekkorting in het weekend ...
Re: BENELUX
Geplaatst: 19 mar 2018, 00:05
door Shrek
Portbou schreef: ↑18 mar 2018, 23:12
Noorderkempen-Breda, 28km, 9€, 0,32€ per km.
Lokeren-Gent 28km, 4,70€, 0,17€ per km.
Het zoveelste bewijs dat het eengemaakte Europa alleen bestaat voor automobilisten.
Je kan echt niet verwachten dat een traject over een dure HSL evenveel kost als dat over een klassieke spoorweg, dat zou echt alle logica tarten.
Re: BENELUX
Geplaatst: 19 mar 2018, 00:18
door groentje
Da's wel het geval voor de IC's over lijn 2...
Re: BENELUX
Geplaatst: 19 mar 2018, 02:04
door Portbou
een traject over een dure HSL
28km op 17 min. = 99,88 km/h.
Ik ben niet onder de indruk.
Re: BENELUX
Geplaatst: 19 mar 2018, 05:00
door rvdborgt
Portbou schreef: ↑19 mar 2018, 02:04een traject over een dure HSL
28km op 17 min. = 99,88 km/h.
Ik ben niet onder de indruk.
Het is 26 tariefkm dus de werkelijke afstand zal niet hoger zijn dan dat. Dus 91,76 km/h.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Geplaatst: 19 mar 2018, 06:30
door AlexNL
Een vroegboektarief dat hoger ligt dan het standaardtarief? Wat voor spul hebben die jongens en meisjes van NS en NMBS gerookt, dat wil ik ook!
Re: BENELUX
Geplaatst: 19 mar 2018, 07:36
door Nadleeh
Schitterend hoe we worden opgescheept met een nieuwe IC waar je fors meer moet voor betalen, de snelheidswinsten beperkt en het materieel niet moderner wordt...
Re: BENELUX
Geplaatst: 19 mar 2018, 07:43
door Davy
Met dat tariefsysteem zie ik veel mensen de auto pakken naar Noorderkempen...
Mijn gevoel zegt ook dat tijdens de week reizigers uit de ruime regio Roosendaal met de auto naar Essen zullen rijden, en dat de varkentjes drukker zullen worden.
Mag je trouwens met die Benelux vanaf Noorderkempen gewoon met Go/Railpass reizen?
Re: BENELUX
Geplaatst: 19 mar 2018, 09:16
door Shrek
Portbou schreef: ↑19 mar 2018, 02:04
een traject over een dure HSL
28km op 17 min. = 99,88 km/h.
Ik ben niet onder de indruk.
Het is niet de snelheid die telt maar het feit dat die dure sporen gebruikt worden.
groentje schreef: ↑19 mar 2018, 00:18
Da's wel het geval voor de IC's over lijn 2...
Dat klopt uiteraard, maar de NMBS moet er wel meer voor betalen aan Infrabel. Door de centrale ligging in het net is het echter niet mogelijk meer te vragen aan de klanten. Maar moest het wel kunnen zou de NMBS het volgens mij wel doen.