Pagina 14 van 25

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Geplaatst: 21 feb 2021, 16:16
door HLE21
LML schreef: 21 feb 2021, 16:13
HLE21 schreef: 21 feb 2021, 16:09
LML schreef: 21 feb 2021, 16:03 Hou de Desiro a.u.b. weg van IC-diensten. Dat zijn treinstellen die ontworpen en geschikt zijn voor L- en S-diensten, niet voor IC's (daar bestaat er trouwens al een topic over...).
Wat is uw voorstel als materieel op die verbinding?
Dat ligt eraan wanneer er elektrisch kan gereden worden tussen Hamont en Weert. Tevens ook welk materieel er dan geschikt is om naar Nederland door te rijden.
Dus die lijn is aan Nederlandse kant niet onder draad?

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Geplaatst: 21 feb 2021, 16:20
door LML
HLE21 schreef: 21 feb 2021, 16:16
LML schreef: 21 feb 2021, 16:13
HLE21 schreef: 21 feb 2021, 16:09
Wat is uw voorstel als materieel op die verbinding?
Dat ligt eraan wanneer er elektrisch kan gereden worden tussen Hamont en Weert. Tevens ook welk materieel er dan geschikt is om naar Nederland door te rijden.
Dus die lijn is aan Nederlandse kant niet onder draad?
Inderdaad. De elektrificatie van Mol-Hamont(grens) is quasi volledig afgewerkt. Tussen Budel(grens)-Weert rijdt er niets en hangt er niets (geen bovenleiding). Kijk ook 'ns naar de facebook-pagina Trein Weert-België, daar staat ook heel wat info en tevens vele antwoorden op uw vragen.

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Geplaatst: 21 feb 2021, 16:26
door HLE21
LML schreef: 21 feb 2021, 16:20
HLE21 schreef: 21 feb 2021, 16:16
LML schreef: 21 feb 2021, 16:13
Dat ligt eraan wanneer er elektrisch kan gereden worden tussen Hamont en Weert. Tevens ook welk materieel er dan geschikt is om naar Nederland door te rijden.
Dus die lijn is aan Nederlandse kant niet onder draad?
Inderdaad. De elektrificatie van Mol-Hamont(grens) is quasi volledig afgewerkt. Tussen Budel(grens)-Weert rijdt er niets en hangt er niets (geen bovenleiding). Kijk ook 'ns naar de facebook-pagina Trein Weert-België, daar staat ook heel wat info en tevens vele antwoorden op uw vragen.
En is NS/PRORAIL vanplan om die stuk te elektrificeren?

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Geplaatst: 21 feb 2021, 16:37
door LML
HLE21 schreef: 21 feb 2021, 16:26
LML schreef: 21 feb 2021, 16:20
HLE21 schreef: 21 feb 2021, 16:16
Dus die lijn is aan Nederlandse kant niet onder draad?
Inderdaad. De elektrificatie van Mol-Hamont(grens) is quasi volledig afgewerkt. Tussen Budel(grens)-Weert rijdt er niets en hangt er niets (geen bovenleiding). Kijk ook 'ns naar de facebook-pagina Trein Weert-België, daar staat ook heel wat info en tevens vele antwoorden op uw vragen.
En is NS/PRORAIL vanplan om die stuk te elektrificeren?
Ik raad u aan om eerst 'ns te informeren ipv constant een vuurwerk aan vragen te stellen die hier al meerdere malen gesteld en beantwoord of aan bod gekomen zijn. Ook 'ns om uw favoriete topics te lezen vanaf blz. 1.

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Geplaatst: 21 feb 2021, 16:43
door HLE21
LML schreef: 21 feb 2021, 16:37
HLE21 schreef: 21 feb 2021, 16:26
LML schreef: 21 feb 2021, 16:20 Inderdaad. De elektrificatie van Mol-Hamont(grens) is quasi volledig afgewerkt. Tussen Budel(grens)-Weert rijdt er niets en hangt er niets (geen bovenleiding). Kijk ook 'ns naar de facebook-pagina Trein Weert-België, daar staat ook heel wat info en tevens vele antwoorden op uw vragen.
En is NS/PRORAIL vanplan om die stuk te elektrificeren?
Ik raad u aan om eerst 'ns te informeren ipv constant een vuurwerk aan vragen te stellen die hier al meerdere malen gesteld en beantwoord of aan bod gekomen zijn. Ook 'ns om uw favoriete topics te lezen vanaf blz. 1.
Ik dacht dat dit forum daarvoor was gemaakt, om vragen te stellen. Maar goed...

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Geplaatst: 21 feb 2021, 16:49
door LML
HLE21 schreef: 21 feb 2021, 16:43
LML schreef: 21 feb 2021, 16:37
HLE21 schreef: 21 feb 2021, 16:26
En is NS/PRORAIL vanplan om die stuk te elektrificeren?
Ik raad u aan om eerst 'ns te informeren ipv constant een vuurwerk aan vragen te stellen die hier al meerdere malen gesteld en beantwoord of aan bod gekomen zijn. Ook 'ns om uw favoriete topics te lezen vanaf blz. 1.
Ik dacht dat dit forum daarvoor was gemaakt, om vragen te stellen. Maar goed...
Zeker, maar op uw bovenstaande vragen is er al meerdere malen een antwoord gegeven.

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Geplaatst: 21 feb 2021, 17:10
door Shrek
HLE21 schreef: 21 feb 2021, 16:43 Ik dacht dat dit forum daarvoor was gemaakt, om vragen te stellen. Maar goed...
Dat klopt, maar het is voor iedereen storend als dezelfde vragen blijven terugkomen. We proberen als moderators de onderwerpen te bundelen waardoor je niet alles moet gaan doorlezen. Als je enkel de 14 pagina's van dit topic eens doorleest zal je over dit onderwerp zo goed als alles kennen wat er op dit forum gezegd is. Als er daarna nog vragen zijn mag je ze gerust stellen.

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-Weert

Geplaatst: 21 feb 2021, 17:52
door Steven
In het menu bovenaan is er ook een zoekfunctie die u helpt te zoeken in het forum. Normaal kan je dan op heel wat vragen al een klein of volledig antwoord vinden, tenzij het iets heel actueel is dat nog niet werd besproken :wink:

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Geplaatst: 23 feb 2021, 13:48
door Rww
LML schreef: 21 feb 2021, 16:20
HLE21 schreef: 21 feb 2021, 16:16
LML schreef: 21 feb 2021, 16:13
Dat ligt eraan wanneer er elektrisch kan gereden worden tussen Hamont en Weert. Tevens ook welk materieel er dan geschikt is om naar Nederland door te rijden.
Dus die lijn is aan Nederlandse kant niet onder draad?
Inderdaad. De elektrificatie van Mol-Hamont(grens) is quasi volledig afgewerkt. Tussen Budel(grens)-Weert rijdt er niets en hangt er niets (geen bovenleiding). Kijk ook 'ns naar de facebook-pagina Trein Weert-België, daar staat ook heel wat info en tevens vele antwoorden op uw vragen.
Rijdt de goederentrein belgie-budel zinkfabiek niet meer??

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-Weert

Geplaatst: 23 feb 2021, 14:49
door Steven
Handige info om in dit onderwerp ook eens door te nemen, zeker als je naar de grens kijkt tussen beide landen.

https://www.treinreiziger.nl/dit-is-mis ... -van-2030/

https://www.treinreiziger.nl/wp-content ... l-2030.pdf

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Geplaatst: 23 feb 2021, 16:44
door LML
Rww schreef: 23 feb 2021, 13:48
LML schreef: 21 feb 2021, 16:20
HLE21 schreef: 21 feb 2021, 16:16
Dus die lijn is aan Nederlandse kant niet onder draad?
Inderdaad. De elektrificatie van Mol-Hamont(grens) is quasi volledig afgewerkt. Tussen Budel(grens)-Weert rijdt er niets en hangt er niets (geen bovenleiding). Kijk ook 'ns naar de facebook-pagina Trein Weert-België, daar staat ook heel wat info en tevens vele antwoorden op uw vragen.
Rijdt de goederentrein belgie-budel zinkfabiek niet meer??
Zie thema: 'Goederen', topic 'IJzeren Rijn'. Hier gaat het over reizigerstrein Neerpelt-Hamont-Weert.

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Geplaatst: 23 feb 2021, 22:01
door HVHTB
Rww schreef: 23 feb 2021, 13:48Rijdt de goederentrein belgie-budel zinkfabiek niet meer??
Het is een beetje off-topic (blijkbaar) dat ik dit antwoord schrijf. Om antwoord te geven op uw vraag: de zinktrein Antwerpen Bundel Groenland - Budel rijdt nog steeds. Er waren onlangs weeral geruchten dat die trein ging stoppen met rijden via België, maar tot nu toe blijft hij nog altijd via Lier, Herentals en Mol rijden.

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Geplaatst: 24 feb 2021, 08:58
door Paul
HVHTB schreef: 23 feb 2021, 22:01
Rww schreef: 23 feb 2021, 13:48Rijdt de goederentrein belgie-budel zinkfabiek niet meer??
Het is een beetje off-topic (blijkbaar) dat ik dit antwoord schrijf. Om antwoord te geven op uw vraag: de zinktrein Antwerpen Bundel Groenland - Budel rijdt nog steeds. Er waren onlangs weeral geruchten dat die trein ging stoppen met rijden via België, maar tot nu toe blijft hij nog altijd via Lier, Herentals en Mol rijden.
Dat is toch ook de kortste en meest logische route?
En die trein Antwerpen - Lutterade die eind 2017 sporadisch begon te rijden, is die er nog?

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)

Geplaatst: 24 feb 2021, 21:07
door HVHTB
Paul schreef: 24 feb 2021, 08:58
HVHTB schreef: 23 feb 2021, 22:01
Rww schreef: 23 feb 2021, 13:48Rijdt de goederentrein belgie-budel zinkfabiek niet meer??
Het is een beetje off-topic (blijkbaar) dat ik dit antwoord schrijf. Om antwoord te geven op uw vraag: de zinktrein Antwerpen Bundel Groenland - Budel rijdt nog steeds. Er waren onlangs weeral geruchten dat die trein ging stoppen met rijden via België, maar tot nu toe blijft hij nog altijd via Lier, Herentals en Mol rijden.
Dat is toch ook de kortste en meest logische route?
En die trein Antwerpen - Lutterade die eind 2017 sporadisch begon te rijden, is die er nog?
Dat is niet de meest logische route als de trein niet meer naar Antwerpen zou rijden, maar naar Vlissingen (zoals eerder al gebeurde met de looderts). ;-) Maar voor alle duidelijkheid: dat deze trein zou veranderen van laadplaats is gezegd geweest begin dit jaar, en achteraf is gebleken dat niks veranderde.

Die trein Geleen - Antwerpen rijdt nog steeds. Eind 2018 heeft die voor enkele maanden op maandag via Weert en Neerpelt gereden (in plaats van via Visé (zoals de andere dagen van de week)), maar dat is gedaan. Nu neemt hij de hele week door de standaard route via Visé met frontkering.

Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-Weert

Geplaatst: 24 feb 2021, 21:19
door jan_olieslagers
Nu neemt hij de hele week door de standaard route via Visé met frontkering.
Is die frontkering dan in Wezet/Visé, om dan via Tongeren en Hasselt naar Antwerpen te bollen?

Overigens zitten we nu wel ver verwijderd van de reizigerstrein Neerpelt-Hamont-Weert...