Re: reizigerstrein Neerpelt-Hamont-(Weert)
Geplaatst: 21 feb 2021, 16:16
Dus die lijn is aan Nederlandse kant niet onder draad?
Dus die lijn is aan Nederlandse kant niet onder draad?
Inderdaad. De elektrificatie van Mol-Hamont(grens) is quasi volledig afgewerkt. Tussen Budel(grens)-Weert rijdt er niets en hangt er niets (geen bovenleiding). Kijk ook 'ns naar de facebook-pagina Trein Weert-België, daar staat ook heel wat info en tevens vele antwoorden op uw vragen.
En is NS/PRORAIL vanplan om die stuk te elektrificeren?LML schreef: ↑21 feb 2021, 16:20Inderdaad. De elektrificatie van Mol-Hamont(grens) is quasi volledig afgewerkt. Tussen Budel(grens)-Weert rijdt er niets en hangt er niets (geen bovenleiding). Kijk ook 'ns naar de facebook-pagina Trein Weert-België, daar staat ook heel wat info en tevens vele antwoorden op uw vragen.
Ik raad u aan om eerst 'ns te informeren ipv constant een vuurwerk aan vragen te stellen die hier al meerdere malen gesteld en beantwoord of aan bod gekomen zijn. Ook 'ns om uw favoriete topics te lezen vanaf blz. 1.HLE21 schreef: ↑21 feb 2021, 16:26En is NS/PRORAIL vanplan om die stuk te elektrificeren?LML schreef: ↑21 feb 2021, 16:20Inderdaad. De elektrificatie van Mol-Hamont(grens) is quasi volledig afgewerkt. Tussen Budel(grens)-Weert rijdt er niets en hangt er niets (geen bovenleiding). Kijk ook 'ns naar de facebook-pagina Trein Weert-België, daar staat ook heel wat info en tevens vele antwoorden op uw vragen.
Ik dacht dat dit forum daarvoor was gemaakt, om vragen te stellen. Maar goed...LML schreef: ↑21 feb 2021, 16:37Ik raad u aan om eerst 'ns te informeren ipv constant een vuurwerk aan vragen te stellen die hier al meerdere malen gesteld en beantwoord of aan bod gekomen zijn. Ook 'ns om uw favoriete topics te lezen vanaf blz. 1.HLE21 schreef: ↑21 feb 2021, 16:26En is NS/PRORAIL vanplan om die stuk te elektrificeren?LML schreef: ↑21 feb 2021, 16:20 Inderdaad. De elektrificatie van Mol-Hamont(grens) is quasi volledig afgewerkt. Tussen Budel(grens)-Weert rijdt er niets en hangt er niets (geen bovenleiding). Kijk ook 'ns naar de facebook-pagina Trein Weert-België, daar staat ook heel wat info en tevens vele antwoorden op uw vragen.
Zeker, maar op uw bovenstaande vragen is er al meerdere malen een antwoord gegeven.HLE21 schreef: ↑21 feb 2021, 16:43Ik dacht dat dit forum daarvoor was gemaakt, om vragen te stellen. Maar goed...
Dat klopt, maar het is voor iedereen storend als dezelfde vragen blijven terugkomen. We proberen als moderators de onderwerpen te bundelen waardoor je niet alles moet gaan doorlezen. Als je enkel de 14 pagina's van dit topic eens doorleest zal je over dit onderwerp zo goed als alles kennen wat er op dit forum gezegd is. Als er daarna nog vragen zijn mag je ze gerust stellen.
Rijdt de goederentrein belgie-budel zinkfabiek niet meer??LML schreef: ↑21 feb 2021, 16:20Inderdaad. De elektrificatie van Mol-Hamont(grens) is quasi volledig afgewerkt. Tussen Budel(grens)-Weert rijdt er niets en hangt er niets (geen bovenleiding). Kijk ook 'ns naar de facebook-pagina Trein Weert-België, daar staat ook heel wat info en tevens vele antwoorden op uw vragen.
Zie thema: 'Goederen', topic 'IJzeren Rijn'. Hier gaat het over reizigerstrein Neerpelt-Hamont-Weert.Rww schreef: ↑23 feb 2021, 13:48Rijdt de goederentrein belgie-budel zinkfabiek niet meer??LML schreef: ↑21 feb 2021, 16:20Inderdaad. De elektrificatie van Mol-Hamont(grens) is quasi volledig afgewerkt. Tussen Budel(grens)-Weert rijdt er niets en hangt er niets (geen bovenleiding). Kijk ook 'ns naar de facebook-pagina Trein Weert-België, daar staat ook heel wat info en tevens vele antwoorden op uw vragen.
Het is een beetje off-topic (blijkbaar) dat ik dit antwoord schrijf. Om antwoord te geven op uw vraag: de zinktrein Antwerpen Bundel Groenland - Budel rijdt nog steeds. Er waren onlangs weeral geruchten dat die trein ging stoppen met rijden via België, maar tot nu toe blijft hij nog altijd via Lier, Herentals en Mol rijden.
Dat is toch ook de kortste en meest logische route?HVHTB schreef: ↑23 feb 2021, 22:01Het is een beetje off-topic (blijkbaar) dat ik dit antwoord schrijf. Om antwoord te geven op uw vraag: de zinktrein Antwerpen Bundel Groenland - Budel rijdt nog steeds. Er waren onlangs weeral geruchten dat die trein ging stoppen met rijden via België, maar tot nu toe blijft hij nog altijd via Lier, Herentals en Mol rijden.
Dat is niet de meest logische route als de trein niet meer naar Antwerpen zou rijden, maar naar Vlissingen (zoals eerder al gebeurde met de looderts).Paul schreef: ↑24 feb 2021, 08:58Dat is toch ook de kortste en meest logische route?HVHTB schreef: ↑23 feb 2021, 22:01Het is een beetje off-topic (blijkbaar) dat ik dit antwoord schrijf. Om antwoord te geven op uw vraag: de zinktrein Antwerpen Bundel Groenland - Budel rijdt nog steeds. Er waren onlangs weeral geruchten dat die trein ging stoppen met rijden via België, maar tot nu toe blijft hij nog altijd via Lier, Herentals en Mol rijden.
En die trein Antwerpen - Lutterade die eind 2017 sporadisch begon te rijden, is die er nog?
Is die frontkering dan in Wezet/Visé, om dan via Tongeren en Hasselt naar Antwerpen te bollen?Nu neemt hij de hele week door de standaard route via Visé met frontkering.