Re: Nieuwe structuur NMBS
Geplaatst: 11 jan 2013, 09:23
Of de andere kant van "centralisatie".......mijack1985 schreef:
![]()
![]()
Tsjaa... Kan er niks van zeggen.. dat is de andere kant van het opdelen. Zolang mijn straatje maar schoon is.
Of de andere kant van "centralisatie".......mijack1985 schreef:
![]()
![]()
Tsjaa... Kan er niks van zeggen.. dat is de andere kant van het opdelen. Zolang mijn straatje maar schoon is.
Ik ben niet akkoord met het gestaak van de vakbonden. Dat de vakbonden ook voor een geïntegreerde structuur pleiten, is in deze discussie bijzaak.pietje schreef:En daarom dreigt men weeral met een staking, om de reiziger ter wille te zijnRetard schreef:Het moet wel op de treinreiziger draaien, he.
Natuurlijk dat het nieuwe model op niet zoveel trekt voor de treinreiziger. De tweedelige structuur is nog altijd niet wegJeroen schreef:Blijkbaar dan toch iemand die die praatjes van de socialisten gelooftRetard schreef:Het moet wel op de treinreiziger draaien, he.Eergisteren klonk in Terzake tot in den treure toe steeds opnieuw dezelfde plaat: 'De treinreiziger moet centraal staan'. Het is mij nu nog altijd niet duidelijk hoe dit met dit nieuwe model gaat worden waargemaakt.
Tijgernoot schreef:Die realiteit is dat de Europese Commissie eist dat er voor nationale spoorbedrijven een scheiding is tussen infrabeheerder en vervoerder(s).
Tijgernoot schreef:De vakbonden zitten echt op een dood spoor wat dit betreft. Het plan wat men zich daar voorstelt is door Europese afspraken onmogelijk, dat is de realiteit en die zal men moeten inzien.
"Zoals Europa het wil, en zo zal het wezen!"Shrek schreef:-De boekhouding moet gescheiden zijn van Europa.
Dit is de reden dat ik het slecht vind dat de statons bij de NMBS ondergebracht worden.AlexNL schreef:De liberalisatie gaat overigens verder: het vierde spoorwegpakket stelt voor om het personenvervoer per december 2019 volledig te liberaliseren - al kan er dan nog steeds met concessies gewerkt worden.
JA, zoals europa het wil zal het zijn. Europa is een politiek niveau zoals alle anderen. De regels die daar maken zijn gewoon geldig en moeten gevolgd worden. Het zou zeer ondemocratisch zijn dit niet te doen, want het zijn immers onze volksvertegenwoordigers die dat beslist hebben. Ook jij hebt dankzij de europese verkiezingen daarin inspraak. Alleen zijn de partijen die voor geïntegreerde structuren zijn zwaar in de minderheid in het europese parlement. Daar moet je je maar bij naarleggen (of ga campagne voeren voor de andere partijen, volgend jaar stemmen we immers voor een nieuw europees parlement).Retard schreef:"Zoals Europa het wil, en zo zal het wezen!"
Waarom wordt Europa hier altijd voorgesteld als een nieuw soort Vaticaan? Ze kunnen toch ook verkeerd zijn, getuige...?
In de Nederlandse situatie is het zo dat de stationsgebouwen onder NS valt, en dat de sporen en perrons onder ProRail vallen. De reisinformatie is overgebracht van ProRail naar NS, maar NS is verplicht om aan alle vervoerders gelijke informatie te leveren tegen gelijke kosten.Bibke schreef:Dit is de reden dat ik het slecht vind dat de statons bij de NMBS ondergebracht worden.
Die horen bij Infrabel.
Hoe gaat men dat anders oplossen met de stations wanneer de privé personenvervoerders gaan rijden?
Het is niet zozeer het Europees parlement dat het voor het zeggen heeft, maar de bureaucraten van de Europese commissie die hun richtlijnen willens nillens aan de lidstaten opleggen.Shrek schreef:JA, zoals europa het wil zal het zijn. Europa is een politiek niveau zoals alle anderen. De regels die daar maken zijn gewoon geldig en moeten gevolgd worden. Het zou zeer ondemocratisch zijn dit niet te doen, want het zijn immers onze volksvertegenwoordigers die dat beslist hebben. Ook jij hebt dankzij de europese verkiezingen daarin inspraak. Alleen zijn de partijen die voor geïntegreerde structuren zijn zwaar in de minderheid in het europese parlement. Daar moet je je maar bij naarleggen (of ga campagne voeren voor de andere partijen, volgend jaar stemmen we immers voor een nieuw europees parlement).Retard schreef:"Zoals Europa het wil, en zo zal het wezen!"
Waarom wordt Europa hier altijd voorgesteld als een nieuw soort Vaticaan? Ze kunnen toch ook verkeerd zijn, getuige...?
De regels moeten inderdaad gevolgd worden. Alleen vind ik niet dat deze regels dan niet mogen betwist worden. Het grootste argument dat pleit voor twee maatschappijen is hier de Europese regels. Dat concurrentie niet zou kunnen met één maatschappij is niet waar. Getuige Zwitserland.Shrek schreef:JA, zoals europa het wil zal het zijn. Europa is een politiek niveau zoals alle anderen. De regels die daar maken zijn gewoon geldig en moeten gevolgd worden. Het zou zeer ondemocratisch zijn dit niet te doen, want het zijn immers onze volksvertegenwoordigers die dat beslist hebben. Ook jij hebt dankzij de europese verkiezingen daarin inspraak. Alleen zijn de partijen die voor geïntegreerde structuren zijn zwaar in de minderheid in het europese parlement. Daar moet je je maar bij naarleggen (of ga campagne voeren voor de andere partijen, volgend jaar stemmen we immers voor een nieuw europees parlement).Retard schreef:"Zoals Europa het wil, en zo zal het wezen!"
Waarom wordt Europa hier altijd voorgesteld als een nieuw soort Vaticaan? Ze kunnen toch ook verkeerd zijn, getuige...?
Heeft Europa er dan ook aan gedacht dat men met een abonnement van verschillende maatschappijen kan gebruikmaken? Dat men een uur of meer moet wachten alleen maar omdat men de volgende trein niet mag nemen, noem ik niet - naar Europa's principe - vrijheid van personen.AlexNL schreef:De liberalisatie gaat overigens verder: het vierde spoorwegpakket stelt voor om het personenvervoer per december 2019 volledig te liberaliseren - al kan er dan nog steeds met concessies gewerkt worden.
Dat betekent dat men in Zwitserland de wil heeft om concurrentie toe te laten.Retard schreef:...Dat concurrentie niet zou kunnen met één maatschappij is niet waar. Getuige Zwitserland.
Hangt van het land af hoe het geregeld is. De Duitse Bahncard is nochtans bij bijna alle private vervoerders geldig en in Nederland is er een hele waaier aan abonnementen bij alle spoorvervoerders welkom zijn, en daar hebben ze er inmiddels 6...Retard schreef:Heeft Europa er dan ook aan gedacht dat men met een abonnement van verschillende maatschappijen kan gebruikmaken?AlexNL schreef:De liberalisatie gaat overigens verder: het vierde spoorwegpakket stelt voor om het personenvervoer per december 2019 volledig te liberaliseren - al kan er dan nog steeds met concessies gewerkt worden.