Testritten M6 op de lijn 2

Alles over reizigerstreinen in België.
nahoj

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door nahoj »

Steven schreef:
Shrek schreef:
Steven schreef:neen die kan dat niet, de software (hij zal de reeks 27 niet herkennen, enkel HLE13 of 18) en hardware (ontbrekende knoppen) van het stuurrijtuig i11 is totaal niet aangepast om met een HLE27 te rijden, een stuurrijtuig M6 is dat weer wel.
Dat zijn nu geen onoverkomelijke problemen, maar de belangrijkste reden lijkt mij te zijn dat het gewoon bijna nooit nuttig zou zijn en er daarom niet naar gekeken wordt.
Dat weet ik dat dat kan aangepast worden, maar momenteel ligt daaromtrent zeker niets op tafel, wel het plaatsen van ETCS in deze stuurrijtuigen.
Ik weet niet exact hoe ver het staat (technisch, homologatie,...), maar dat er niets over op tafel ligt, klopt niet.
Steven

Bericht door Steven »

mja dat zal dan toch wel de kinderschoenen zijn dan als ze alles nog afwerken aan het tempo bij de renovatie van de 800-en zijn we even zoet :mrgreen: :mrgreen:
nahoj

Bericht door nahoj »

carlos schreef:denk maar aan die HLE28 voor de Benelux; als men in januari beslist had om een aantal HLE18-en aan te passen voor Nederland, dan had men nu (ongeveer een jaar later) die dure leasing locs buiten kunnen zetten en dan was er geen overschot. idem voor de situatie met Luxemburg, zorg dat HLE18 naar Luxemburg kan en dan heb je die HLE13-en niet meer nodig, kan je ze naar logistics sturen...
Ik zal het blijkbaar tot in den treure toe moeten herhalen, maar nogmaals: het homologeren van materieel in het buitenland is in het huidige Europa jammergenoeg bijzonder moeilijk geworden. HLE 18 naar Nederland op één jaar tijd? Dream on!
Het is zelfs zo ironisch dat materieel, uitgerust met ETCS, vandaag de grens niet meer overgeraakt met Nederland.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Misschien niet on topic maar waarom moeten wij altijd ons materiaal naar het buitenland sturen en waarom moet dat altijd modern materieel zijn.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

nahoj schreef:Ik zal het blijkbaar tot in den treure toe moeten herhalen, maar nogmaals: het homologeren van materieel in het buitenland is in het huidige Europa jammergenoeg bijzonder moeilijk geworden. HLE 18 naar Nederland op één jaar tijd? Dream on!
Met reeks 13 naar Maastricht was het toch redelijk snel geregeld.

Groetjes,
Rian
Shrek

Bericht door Shrek »

Om terug te gaan naar de M6: zijn er plannen om de stuurstanden wèl geschikt te maken voor 200km/h?
Steven

Bericht door Steven »

rvdborgt schreef:
nahoj schreef:Ik zal het blijkbaar tot in den treure toe moeten herhalen, maar nogmaals: het homologeren van materieel in het buitenland is in het huidige Europa jammergenoeg bijzonder moeilijk geworden. HLE 18 naar Nederland op één jaar tijd? Dream on!

Groetjes,
Rian
Dat ging over een grensbaanvak, als je hem in heel Nederland wil laten rijden komt het ook voor de HLE13 niet goed net zoals voor de HLE18
dentheo

Bericht door dentheo »

Gaat Infrabel ook "goedwillend (koeland?)" om met grensbaanvakken ?
Hebben loks zonder memor daar ook toegang ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

Dan zou het enkel gaan om Diesels want Nederland heeft geen elektrische treinen die tot in België kunnen rijden (3kV probleem). Zover ik weet hebben al die locs wel memor want al die diesels die van ginder komen hebben een toelating voor het volledige net.
dentheo

Bericht door dentheo »

Dat begrijp ik, maar mogen de andere 6400en bv. tot in Essen of een Duitse tot in Montzen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

Dat van Montzen is zinloos, vroeger waren er Duitse locs die tot daar kwamen maar dat is volgens mij volledig gedaan of toch zo goed als. Dit sinds het laatste stukje spoor in Montzen ook onder draad kwam, Aachen is nu de grote draaischijf om van loc te wisselen.
In Essen bepaalde 6400 toelaten en niet verder heeft om dezelfde reden weinig nut. Als die locs er daar al aanhangen kunnen ze beter tot eindbestemming rijden of grote vorming (Antwerpen noord). Essen stelt op goederenvlak amper iets voor. Om dezelfde reden is stockem nu een verlaten gebied waar men enkel nog gebruik van maakt om nieuwe niet gehomologeerde desiro's te plaatsen en geschrapte klassiekjes te verzamelen.
The_Knitter

Bericht door The_Knitter »

De niet-Vlaamse Reuzen 6400'en mogen niet tot in Essen sporen vanuit Nederland zover mij bekend is. Daar wordt Roosendaal gebruikt voor lokwissel.
Maar het kán wel, zonder beveiliging en dus rijden op zicht.
nahoj

Bericht door nahoj »

rvdborgt schreef:

Groetjes,
Rian
Er is sindsdien veel veranderd.
nahoj

Bericht door nahoj »

Shrek schreef:Om terug te gaan naar de M6: zijn er plannen om de stuurstanden wèl geschikt te maken voor 200km/h?
Neen.
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

nahoj schreef:
rvdborgt schreef:Met reeks 13 naar Maastricht was het toch redelijk snel geregeld.

Groetjes,
Rian
Er is sindsdien veel veranderd.
Neen, in 2006 was de toelatingsprocedure ook al lastig, maar toen wilde de Luikse maffia binnen de NMBS-groep een IC naar Maastricht om een snelle cadanstrein naar Luik te bekomen. De extra kilometers werden gewoon uit de eigen middelen van de NMBS betaald, iets wat nu ondenkbaar zou zijn.
Plaats reactie