Pagina 14 van 15

Geplaatst: 19 nov 2006, 00:47
door nicken
groentje schreef:Tja, dat is het nadeel van een grote firma, met heel veel verantwoordelijkheden, en vooral, veel verantwoordelijken. Dan is uiteindelijk niemand meer verantwoordelijk. :wink:
Zal maar eens Ja..ie H.eck persoonlijk aanspreken denk ik,of deze spelletjes zullen blijven duren,zelf de bazen van de diensten vinden het niet goed,Tzijn daar serieuse kosten aan
Het zou niet mogen,voor zo'n groot bedrijf,iemand moet daar toch aan denken,allee komaan,en eens wa beeldmateriaal op ne site zetten en zo,da kost toch geen stukken van mensen meer zekers,ma ze zouden hun zelf veel mezerie besparen daardoor

slechte communicatie,en ik blijf er bij

Met andere woorden,het is niet enkel to little to late,maar ook dit is een serieuse soep,maar best dat ze zeer veel sollicitanten hebben,of ze geraken niet aan hun cijfertjes denk ik

Geplaatst: 22 nov 2006, 03:13
door nicken
Alle,de NMBS gaat ze dan maar bij VW gaan halen,en wat gebeurt er met mensen die al gesolliciteert hebben ????

http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuwsbi ... html?p=106

Geplaatst: 22 nov 2006, 10:38
door groentje
De NMBS zegt toch alleen maar dat zij een hoop vacatures heeft voor technische beroepen? Trouwens, het aantal kandidaten voor technische beroepen is heel wat minder groot dan voor de andere functies, omdat die vijver heel wat minder groot is, en er veel bedrijven naar diezelfde technisch geschoolde arbeiders hengelen. Zo'n massale afdanking is, hoe cynisch ook, een buitenkansje voor de NMBS.
De VW-werknemers gaan geen voorrang krijgen op de andere sollicitanten, maar mogen gerust ook solliciteren.

Geplaatst: 22 nov 2006, 11:10
door nicken
groentje schreef:De NMBS zegt toch alleen maar dat zij een hoop vacatures heeft voor technische beroepen? Trouwens, het aantal kandidaten voor technische beroepen is heel wat minder groot dan voor de andere functies, omdat die vijver heel wat minder groot is, en er veel bedrijven naar diezelfde technisch geschoolde arbeiders hengelen. Zo'n massale afdanking is, hoe cynisch ook, een buitenkansje voor de NMBS.
De VW-werknemers gaan geen voorrang krijgen op de andere sollicitanten, maar mogen gerust ook solliciteren.
Er schoot me net iets te binnen : Werkplaats van Vorst waar men de ondehoud doet van de HST : das zou iderdaad een goed altenrnatief zijn voor de VW werkenemers,mits een goede opleiding

Geplaatst: 22 nov 2006, 17:07
door Trainspotterke
In het nieuw is gezegd geweest dat de NMBS ontslagen arbeiders van VW een job aanbiedt! :wink:

Die mensen kunnen weer aan de slag en de NMBS is content dat er weer een aantal vacatures ingevuld zijn! :wink:

Geplaatst: 22 nov 2006, 20:05
door nicken
Trainspotterke schreef:In het nieuw is gezegd geweest dat de NMBS ontslagen arbeiders van VW een job aanbiedt! :wink:

Die mensen kunnen weer aan de slag en de NMBS is content dat er weer een aantal vacatures ingevuld zijn! :wink:
Ik hoop ook volgens de gekende lange aanwervingsprocedure,en de vele bezoekjes aan de frankrijkstraat :shock: ,anders mag men zeggen dat men serieus zou aan het spelen zijn met velen mensen hun voeten nu :shock:
Maar technici vinden ze idd moeilijk ja,die kunnen ze daar idd uithalen,en plots zou een A3 wel kunnen,tja tis me weer iets raars als je het mij vraagt

Geplaatst: 22 nov 2006, 22:58
door paljas
Schandalig tegenover de mensen die het geduld en moeite hoeven te doen om de volledige aanwervingsprocedure te volgen. Spijtig voor die mensen, maar iedereen gelijk voor de wet.

Geplaatst: 23 nov 2006, 00:32
door nicken
paljas schreef:Schandalig tegenover de mensen die het geduld en moeite hoeven te doen om de volledige aanwervingsprocedure te volgen. Spijtig voor die mensen, maar iedereen gelijk voor de wet.
Merci Paljas voor het begrip,idd ben al 3 maanden aan de gang met aanwervingsprocedure,en wens momenteel niet op te geven,uit de grote hoop dat ik er bij zou zitten.
Anderszijds kan ik de mensen van VW ook begrijpen,maar iedereen is gelijk voor de wet,zodus moeten ze de gekende aanwervingsprocedure ook volgen,en de meesten zullen daar wel vlekkeloos door geraken,aangezien de meeste beginners aan het spoor naar brussel of onmiddelijke omgeving moeten.Ik hoop dat de directie van de NMBS hier rekening zal meehouden,evenals het syndicaat die de mondelinge gesprekken en dergelijke bijvolgen,om te zien of er niet gesjoemeld wordt
Er staan veel vacatures open voor specifieke technische spoorberoepen,waarop weinig gesolliciteerd wordt,ik zou ook al blij zijn dat ik da zou kunnen doen,maar heb er geen kaas van gegeten,maar VW mensen zomaar zonder enige procedure die ander wel zouden moeten doen,zou niet kunnen vindt ik.Maar ik ga er van uit dat ze de gekende zware en lange aanwervingsprocedure mogen volgen,kunnen ze even bekomen in de tussentijd
Maar ik dacht dat ze de grote verjonging gingen doen bij het spoor,nog niet veel jongeren gezien daar in de frankrijkstraat :shock: ,ik ben daar precies een chinees :shock:

Geplaatst: 23 nov 2006, 12:29
door Steven
tuurlijk moeten die mensen de gewone procedure volgen. dit artikel is gewoon extra promo om te zeggen "wij hebben volk nodig en jullie zijn geschikte kandidaten"

maar daarom doen die mensen dat nog niet he??

Geplaatst: 23 nov 2006, 14:00
door nicken
Steven schreef:tuurlijk moeten die mensen de gewone procedure volgen. dit artikel is gewoon extra promo om te zeggen "wij hebben volk nodig en jullie zijn geschikte kandidaten"

maar daarom doen die mensen dat nog niet he??
Promo dat doe je zo,je werft een paar laaggeschoolden aan ,die de kansen niet gekregen hebben,geeft ze een opleiding over al het reilen en zeilen bij het spoor,je geeft ze een laptop en een beamer(projector),en een camionetteje.En je maakt dat ze zodanig opgeleid zijn dat ze op alle vragen kunnen antwoorden,en alle scholen afdoen,zeker scholen waar mensen richtingen studeren van bepaalde vacatures die niet ingevuld raken,dankzij visput leeg!
Ondertussen kunnen ze daar duidelijk maken,dat de deuren wagewijd openstaan voor hun de komende jaren,eveneens een heel verhaal van de wedde,bijkomende premies (nacht,weekend,productiviteit) en de vele extralegale voordelen (iedereen weet dat nmbs werknemers voor niks bollen en veel centen daarmee uitsparen ook)
Evenees duidelijk maken tijden zo'n infosessies op scholen,dat die aggressie echt wel moet stoppen+ andere belangerijke dingen van veiligheid.Jongeren duidelijk maken dat er iets bestaat als burgerplicht ook.Ze mss evenees eens uitnodigen op de werkvloer : stations,werkplaatsen enz....
Het nut van het openbaar vervoer nog eens uitleggen (milieu,goedkoop,en zal tevens de toekomst worden)
Eveneens duidelijk maken dat er zo iets bestaat als derderbetalerssyseem ook,zodat je aan 50 procent rijdt,zowel met trein als bus (velen weten dat dus niet hè,beslissen dan maar zwart te rijden)
Het wordt eveneens eens dringen tijd dat de nmbs eens serieus investeert in hunne website,en alle beroepen zeer duidelijk uitgelegd worden,met alle leuke kantjes,en ook wel eens een negatief kantje (tis nergens 100 procent en naar uwe zin hè).De NMBS en andere vervoersmaatchappijen moeten dringend leren

communiceren naar de jongeren en sollicitanten toe,er vallen er velen uit de lucht hoor,als ze horen van nachtwerk en dergelijken,maar ondertussen hebben ze wel onnodig die mensen in de frankrijkstraat bezig gehouden,en zo duurt het eeuwen,het probleem is nogmaals :

LEER COMMUNICEREN (zijn die dom of wat :shock: )

Geplaatst: 23 nov 2006, 21:03
door groentje
Net daarom is het zo'n goede zaak dat de mensen van VW worden aangesproken. Zij zijn ploegenarbeid gewoon, ongetwijfeld moeten ze ook flexibel zijn, en werken in Brussel, daar hebben ze ook al geen problemen mee.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de NMBS hen een voorkeursbehandeling zal geven, maar ze zijn meer dan welkom, toch? Het enige dat de NMBS kan doen, is de aanwervingsvoorwaarden aanpassen, dat ook mensen die hun A2 niet hebben kunnen beginnen, mits ervaring, bijvoorbeeld. Op het lijf geschreven voor VW-werknemers, maar ook een verbetering voor andere sollicitanten.

Geplaatst: 23 nov 2006, 23:35
door paljas
groentje schreef: Het enige dat de NMBS kan doen, is de aanwervingsvoorwaarden aanpassen, dat ook mensen die hun A2 niet hebben kunnen beginnen, mits ervaring, bijvoorbeeld. Op het lijf geschreven voor VW-werknemers, maar ook een verbetering voor andere sollicitanten.
NIET akkoord! Ik moest ook niet komen aandraven met ervaring...
Spijtig voor die mensen... maar regels zijn er nu eenmaal om gerespecteerd te worden! Ook voor mij!

Geplaatst: 24 nov 2006, 00:25
door Steven
nicken schreef:
Promo dat doe je zo,je werft een paar laaggeschoolden aan ,die de kansen niet gekregen hebben,geeft ze een opleiding over al het reilen en zeilen bij het spoor,je geeft ze een laptop en een beamer(projector),en een camionetteje.En je maakt dat ze zodanig opgeleid zijn dat ze op alle vragen kunnen antwoorden,en alle scholen afdoen,zeker scholen waar mensen richtingen studeren van bepaalde vacatures die niet ingevuld raken,dankzij visput leeg!
Ondertussen kunnen ze daar duidelijk maken,dat de deuren wagewijd openstaan voor hun de komende jaren,eveneens een heel verhaal van de wedde,bijkomende premies (nacht,weekend,productiviteit) en de vele extralegale voordelen (iedereen weet dat nmbs werknemers voor niks bollen en veel centen daarmee uitsparen ook)
Evenees duidelijk maken tijden zo'n infosessies op scholen,dat die aggressie echt wel moet stoppen+ andere belangerijke dingen van veiligheid.Jongeren duidelijk maken dat er iets bestaat als burgerplicht ook.Ze mss evenees eens uitnodigen op de werkvloer : stations,werkplaatsen enz....
Het nut van het openbaar vervoer nog eens uitleggen (milieu,goedkoop,en zal tevens de toekomst worden)
Eveneens duidelijk maken dat er zo iets bestaat als derderbetalerssyseem ook,zodat je aan 50 procent rijdt,zowel met trein als bus (velen weten dat dus niet hè,beslissen dan maar zwart te rijden)
Het wordt eveneens eens dringen tijd dat de nmbs eens serieus investeert in hunne website,en alle beroepen zeer duidelijk uitgelegd worden,met alle leuke kantjes,en ook wel eens een negatief kantje (tis nergens 100 procent en naar uwe zin hè).De NMBS en andere vervoersmaatchappijen moeten dringend leren

communiceren naar de jongeren en sollicitanten toe,er vallen er velen uit de lucht hoor,als ze horen van nachtwerk en dergelijken,maar ondertussen hebben ze wel onnodig die mensen in de frankrijkstraat bezig gehouden,en zo duurt het eeuwen,het probleem is nogmaals :

LEER COMMUNICEREN (zijn die dom of wat :shock: )

laaggeschoolden effe de hele spoorweg gaan uitleggen? hoe snel denk je dat in orde te krijgen? er zijn mensen aan de spoorweg zelf die nog niet eens in staat zijn om alle open vacatures binnen de spoorweg vlekkeloos uit te leggen. oorzaak? het zijn er gewoon te veel om alles effectief te weten, ik zou u de raad geven ga is naar zo een infosessie voor een bepaalde vacature, luisteren en zie wat ze daar doen. weet dat er jaarlijks 100-en klassen een station en aanhorigheden bezoeken (er bestaan speciale dagprogramma's voor een bezoek met de klas aan de nmbs al naargelang school (lager of secundair => hier speel de richting ook een rol).

de meeste technische scholen hebben de affiches wel degelijk hangen (toch de school waar ik ging) met alle open vacatures van dat moment.

probleem is gewoon da er velen zich geroepen voelen maar weinige die echt luisteren, er is gewoon geen luistermentaliteit in het algemeen, bij bepaalde momenten stellen mensen gewoon voor de 10de keer een vraag die al beantwoord is. dus ik sta niet versteld dat mensen verschieten bij het horen van nacht en weekenduren. ze luisteren gewoonweg niet voldoende als er eens uitleg komt. ik zeg niets dat het nu perfect gebeurd maar er zijn zeker al initiatieven, wees er dus niet blind en doof voor dat deze er al zijn

Geplaatst: 24 nov 2006, 02:10
door nicken
Steven schreef:
nicken schreef:
Promo dat doe je zo,je werft een paar laaggeschoolden aan ,die de kansen niet gekregen hebben,geeft ze een opleiding over al het reilen en zeilen bij het spoor,je geeft ze een laptop en een beamer(projector),en een camionetteje.En je maakt dat ze zodanig opgeleid zijn dat ze op alle vragen kunnen antwoorden,en alle scholen afdoen,zeker scholen waar mensen richtingen studeren van bepaalde vacatures die niet ingevuld raken,dankzij visput leeg!
Ondertussen kunnen ze daar duidelijk maken,dat de deuren wagewijd openstaan voor hun de komende jaren,eveneens een heel verhaal van de wedde,bijkomende premies (nacht,weekend,productiviteit) en de vele extralegale voordelen (iedereen weet dat nmbs werknemers voor niks bollen en veel centen daarmee uitsparen ook)
Evenees duidelijk maken tijden zo'n infosessies op scholen,dat die aggressie echt wel moet stoppen+ andere belangerijke dingen van veiligheid.Jongeren duidelijk maken dat er iets bestaat als burgerplicht ook.Ze mss evenees eens uitnodigen op de werkvloer : stations,werkplaatsen enz....
Het nut van het openbaar vervoer nog eens uitleggen (milieu,goedkoop,en zal tevens de toekomst worden)
Eveneens duidelijk maken dat er zo iets bestaat als derderbetalerssyseem ook,zodat je aan 50 procent rijdt,zowel met trein als bus (velen weten dat dus niet hè,beslissen dan maar zwart te rijden)
Het wordt eveneens eens dringen tijd dat de nmbs eens serieus investeert in hunne website,en alle beroepen zeer duidelijk uitgelegd worden,met alle leuke kantjes,en ook wel eens een negatief kantje (tis nergens 100 procent en naar uwe zin hè).De NMBS en andere vervoersmaatchappijen moeten dringend leren

communiceren naar de jongeren en sollicitanten toe,er vallen er velen uit de lucht hoor,als ze horen van nachtwerk en dergelijken,maar ondertussen hebben ze wel onnodig die mensen in de frankrijkstraat bezig gehouden,en zo duurt het eeuwen,het probleem is nogmaals :

LEER COMMUNICEREN (zijn die dom of wat :shock: )

laaggeschoolden effe de hele spoorweg gaan uitleggen? hoe snel denk je dat in orde te krijgen? er zijn mensen aan de spoorweg zelf die nog niet eens in staat zijn om alle open vacatures binnen de spoorweg vlekkeloos uit te leggen. oorzaak? het zijn er gewoon te veel om alles effectief te weten, ik zou u de raad geven ga is naar zo een infosessie voor een bepaalde vacature, luisteren en zie wat ze daar doen. weet dat er jaarlijks 100-en klassen een station en aanhorigheden bezoeken (er bestaan speciale dagprogramma's voor een bezoek met de klas aan de nmbs al naargelang school (lager of secundair => hier speel de richting ook een rol).

de meeste technische scholen hebben de affiches wel degelijk hangen (toch de school waar ik ging) met alle open vacatures van dat moment.

probleem is gewoon da er velen zich geroepen voelen maar weinige die echt luisteren, er is gewoon geen luistermentaliteit in het algemeen, bij bepaalde momenten stellen mensen gewoon voor de 10de keer een vraag die al beantwoord is. dus ik sta niet versteld dat mensen verschieten bij het horen van nacht en weekenduren. ze luisteren gewoonweg niet voldoende als er eens uitleg komt. ik zeg niets dat het nu perfect gebeurd maar er zijn zeker al initiatieven, wees er dus niet blind en doof voor dat deze er al zijn
Ja steven,ergens moet ik je toch gelijk geven hoor,ik zou ook nie op al die vragen kunnen antwoorden,ver van zelf :oops:
Ja je hebt er die willen luisteren,en je hebt er die niet willen luisteren.
Nochtans s'nacht werken doe ik het nog liefst van al,je mist niks (buiten je weet wel,ma da kan overdag ook :D )
Heb dan ook nog in bakkerij gewerkt,en nu momenteel ook 7/7 voor de sinterklaas rommel te produceren.(en da komt minder hard aan dan 7/7 overdag te werken ze,voor mij toch)Maar binnenkort stopt hij er mee de bakker
je wordt voor nachtelijke uurtjes,toch vetjes betaald (vroeger bestond da nie na horen zeggen,die premie)
Als je in drie ploegen werkt heb je dus een week de nacht ook,tzijn de die de wedde groot maken hè in de meeste gevallen toch.
Kan je aan het spoor je eigenlijk zelf kandidaat stellen om alleen s'nachts te werken,als dat eigenlijk mogelijk zou zijn in de functie die je doet wel te verstaan,het spoor is groot hè
Want dan los je eigenlijk wel een probleem op : je hebt mensen die niet willen s'nachts werken,dus die steek je in een 2 ploegen systeem
je hebt mensen die er zelf voor kiezen om enkel s'nachts te werken,die steek je dan in een vaste nachtploeg,en probleem eigenlijk opgelost,wordt dit systeem eigenlijk toegepast ook aan het spoor?
Is ook de reden waarom men in de meeste bedrijven in de privè volgens da systeem werken,daar heb je meestal een 2 ploegen systeem,een vaste nacht,en ook nog 3 ploegen
Ma de vroegen,ja da zou bij met ne serieus humeurtje zijn zè :D ,ma laat me nie rap kennen,je went daar wel aan

Geplaatst: 24 nov 2006, 11:49
door Steven
voor het rijdens personeel gaat het al zeker niet, het is te zeggen als volgt.
rijdend personeel heeft een continue variabel systeem, er zit dus niet echt een ploegen systeem in. de vroeg wil zeggen da je om 3.00 kan beginnen maar dat kan evengoed 4.15 of 5.30 of 6.15 zijn (of nog iets anders, idem voor de late of nacht. op de rangeerdienst op antwerpen noord werken (of werkten) ze met een drie ploegensysteem.
ik zou echter niet weten of de dienst het toelaat dat je enkel de nacht zou doen.

voor andere vacatures binnen het spoor ga ik mij niet uitspreken, wegens onvoldoende kennis van deze functies op zich (het is niet altijd noodzakelijk dat in een nachtploeg evenveel mensen bezig zijn dan in 1 van die andere 2 ploegen)